Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 94 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på samtal väntar funktionen! Eftersom jag inte vet hur viktigt det nya samtalet är så kan jag ju inte bedöma om jag vill avbryta det nuvarande för att ta det nya. Det slutar ofta med att jag blir irriterad på den som ringde samtal nr 2 om samtalet inte är viktigt nog för att avbryta samtal nr 1. Varför kommer det hela tiden inställningar i telefonerna som gör att vi måste vara tillgängliga hela tiden försökt och alla?! Kan man inte bara gå vara upptagen??!

Jag stör mig på samtal väntar funktionen! Eftersom jag inte vet hur viktigt det nya samtalet är så kan jag ju inte bedöma om jag vill avbryta det nuvarande för att ta det nya. Det slutar ofta med att jag blir irriterad på den som ringde samtal nr 2 om samtalet inte är viktigt nog för att avbryta samtal nr 1. Varför kommer det hela tiden inställningar i telefonerna som gör att vi måste vara tillgängliga hela tiden försökt och alla?! Kan man inte bara gå vara upptagen??!
Exakt folk måste kunna vänta ett par minuter
Det går inte att hjälpa alla omedelbart samtidigt

Slå av funktionen då? Jag har ingen sån funktion aktiverad.

iPhone?

Stängde precis av min med följande instruktioner
Öppna Inställningar > Appar > Telefon. Tryck på Samtal väntar och slå sedan på Samtal väntar. Om ett samtal pågår och Samtal väntar har avaktiverats vidarekopplas inkommande samtal direkt till röstbrevlådan.

iPhone?

Stängde precis av min med följande instruktioner
Öppna Inställningar > Appar > Telefon. Tryck på Samtal väntar och slå sedan på Samtal väntar. Om ett samtal pågår och Samtal väntar har avaktiverats vidarekopplas inkommande samtal direkt till röstbrevlådan.

Fast det vill jag inte heller. Jag vill att det ska vara tydligt att jag pratar i telefon. Det ska vara skillnad på upptaget och avstängd mobil.

Slå av funktionen då? Jag har ingen sån funktion aktiverad.

Tutar det upptaget då? Eller går det till röstbrevlådan? Jag vill att den som ringer ska höra skillnad på om jag sitter i ett annat samtal eller om mobilen är avstängd. Jag avskyr själv när man ringer någon och röstbrevlådan går in när de är i annat samtal! Nä, jag kommer inte tala in ett meddelande.

Tutar det upptaget då? Eller går det till röstbrevlådan? Jag vill att den som ringer ska höra skillnad på om jag sitter i ett annat samtal eller om mobilen är avstängd. Jag avskyr själv när man ringer någon och röstbrevlådan går in när de är i annat samtal! Nä, jag kommer inte tala in ett meddelande.
Det går direkt till röstbrevlådan som gör att uppringaren ringer några gånger till och säger sedan till en när man svarar eller ringer upp dem ”jag kom inte fram utan kom direkt till röstbrevlådan” 🙄

Jag skulle bara vilja ha den hederliga upptagettonen

Jag är i alla fall glad över att jag fått bort stressfunktionen. Pratar klart med en person och sen ser man ju missade samtal och kan ringa upp ju. Passar mig bäst!

Jag är i alla fall glad över att jag fått bort stressfunktionen. Pratar klart med en person och sen ser man ju missade samtal och kan ringa upp ju. Passar mig bäst!
Ja fast jag kommer inte runt att jag får ett SMS från röstbrevlådan som surrar i örat varje gång de provar att ringa. ”XX har ringt dig men lämnade inget meddelande…” det hade ju varit toppen att slippa också! :)

Kunder som blir sura då jag inte kan trolla.
Jag försöker vända ut och in på mig för att kunderna ska bli nöjda, men vissa sorters blommor i vissa färger existerar helt enkelt inte, andra varor har utgått ur sortimentet för många år sedan, och nej jag tänker inte ge inköpschefens direktnummer för att hon ska kunna säga det samma jag precis sagt :stop:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 344
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 293
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 686
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka