Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 94 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Unga vuxna som låter hunden skita på gräsmattor och i buskar utan att plocka upp. I ett flerfamiljshus!
Samma personer skakar mattor från balkongen på andra våningen så böset hamnar på min uteplats. Kör tvättmaskinen på nätterna och stampar runt som elefanter.
När man påpekar att man inte gör så när man bor i lägenhet skyller de på att ingen talat om detta för dom.
Hallå! Ni är vuxna. Det ligger på er att ta reda på vad som gäller :rage:

Unga vuxna som låter hunden skita på gräsmattor och i buskar utan att plocka upp. I ett flerfamiljshus!
Samma personer skakar mattor från balkongen på andra våningen så böset hamnar på min uteplats. Kör tvättmaskinen på nätterna och stampar runt som elefanter.
När man påpekar att man inte gör så när man bor i lägenhet skyller de på att ingen talat om detta för dom.
Utanför mig finns en häck som folk glatt låter hundarna bajsa i utan att plocka upp.
När jag ser det från fönstret brukar jag knacka hårt på rutan och se arg ut. Det har gjort att folk plockar upp mer. 😅

/surtanten

Utanför mig finns en häck som folk glatt låter hundarna bajsa i utan att plocka upp.
När jag ser det från fönstret brukar jag knacka hårt på rutan och se arg ut. Det har gjort att folk plockar upp mer. 😅

/surtanten
Jag var tvungen att sätta upp staket för att folk skulle låta bli att låta sina hundar kissa på mina bärbuskar.
En gång var jag ute i trädgården då en kille lät sin hund snurra runt bland buskarna och skvätta på dem alla. Jag påpekade att det inte var så trevligt, och fick till svar att ja han är lite knäpp. Du eller hunden, hade jag lust att svara :cautious:

Ang hundar som bajsar i buskar... Jag lät bli att plocka upp en gång, tänkte i min enfald att folk går ju inte där inne i busken.
På hemvägen gick hunden i busken. Ni fattar nog vad det innebär.
För att göra det värre (eller bättre om man så vill) så var vi inte på hemmaplan. Vi skulle åka bil hem och jag hade inget att göra ren hundskrället med.

Ibland fungerar karma rätt bra ;)

Tänker att nu borde mitt te ha dragit klart, och möts av detta. Liten störning, men trött, ont i ryggen och bara väntade på teet, för att sätta sig i fåtöljen med värmedyna på rygg och axlar
1000003202.webp

Idag stör jag mig väldigt mycket mer än vanligt på att vi inte fick plats på förskolan som vi i princip ser hemifrån utan att jag måste gå genom hela orten för att komma till förskolan. Det är kallt och blött och blä och natten var katastrof.

Har personen som stinker sällskap kan de börja prata om att de som är förkylda borde stanna hemma och inte riskera att smitta ner andra.
Har själv varit med om det när jag fått svårigheter på grund av folks stinkande parfymer.
Jag vet :down:
Sanslöst
Vi behöver prata mer om det eftersom många faktiskt inte verkar ha en aning om hur det påverkar andra

Efter en längre promenad i närområdet stör jag mig på de som inte håller koll på sina hundar, utan tycker att det är okej att de springer runt benen på andra människor. Jag hade dessutom en dramaten som de också sprang runt. Detta är alltså Stockholms innerstad med rätt smala trottoarer, det finns inte utrymme att gå någon annanstans när husse eller matte låter hunden med koppel bre ut sig över gångutrymmet. Jag vill ju inte skada någon hund men det blir svårt ibland när den som är ute med hunden inte verkar vara på samma linje.

Efter en längre promenad i närområdet stör jag mig på de som inte håller koll på sina hundar, utan tycker att det är okej att de springer runt benen på andra människor. Jag hade dessutom en dramaten som de också sprang runt. Detta är alltså Stockholms innerstad med rätt smala trottoarer, det finns inte utrymme att gå någon annanstans när husse eller matte låter hunden med koppel bre ut sig över gångutrymmet. Jag vill ju inte skada någon hund men det blir svårt ibland när den som är ute med hunden inte verkar vara på samma linje.
Ja! Jag blev snubblig en gång, tittade ner och där var en hund! Snett bakom mig stod en människa i andra änden kopplet. Det var en väldans tur för henne att jag inte ramlade och slog mig. Blev skitsur men gick vidare för orkade inte tjafsa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 344
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 293
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 686
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka