Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det inte är själva tiden som är viktig utan aspekten att jorden kommer dö och vi då riskerar att dö med den (om vi inte tagit död på oss själva innan dess eller stuckit i väg till andra planeter). Vad är då meningen med livet nu? Kommer bara all vår existens bara utplånas? Vad är meningen med att alls finnas till? Allt elände som människor har råkat ut för, är det totalt meningslöst? Om det verkligen slutet på allt vad är då meningen med att vi fortsätter leva här och nu, vi kommer ju ändå bara att dö ut totalt?
Tror ärligt talat att det inte finns någon mening med livet på något större vis. Men jag förstår inte varför det skulle vara hemskt?

Tror ärligt talat att det inte finns någon mening med livet på något större vis. Men jag förstår inte varför det skulle vara hemskt?
Inte för dig kanske men det finns de som tycker det är viktigt att det finns en mening med allt. Och tur är väl det att folk tänker olika annars hade vi fortfarande sprungit runt på savannen utan något alls. Oliktänkande kan leda till elände men det kan också leda till fantastiska saker. Tänk om Buke inte fanns…

Ingen kan få tag i min bror. Hans chef ringde pappa för att han inte var på jobbet och inte svarade i telefon. Pappa kan inte heller få tag i honom (på telefon), vår andra bror kan inte heller få tag i honom. Jag åkte förbi hans bostad - ingen bil, inget ljud, inget tänt.

Han har ghostat oss andra tidigare, men inte jobbet.

Jag stör mig på att han inte svarar/hör av sig och att jag blir så orolig för hans skull.

Kanske ska uppdatera.

Brorsan var hemma och levde sitt eget liv. Han hade inte betalt telefonräkningen och förstod inte alls varför folk (inklusive hans chef) kunde tycka att det var jobbigt att inte få tag på honom.

Ja. Han är vuxen. Iaf i år :cautious:

Alltså jag väntar fortfarande
Telefonen är fortfarande på lagning står väntar på extern support va f-n nu det innebär
Bildelarna som behövs till min bil verkar inte varit beställda det blir körförbud på bilen nästa måndag
Han som skulle sälja hösilage till mig svarar inte i telefon :(
Jag har bara halm att ge mina hästar just nu
Och till råga på allt inget internet och i den telefon kön svarade ingen heller :arghh:

Fick tid för cellprov mitt i planerad mens = bokade om till idag, en vecka senare. Gissa vem som bara hann slå sig ner i väntrummet innan det började mola? 🙃 kul att ha precis så regelbunden/oregelbunden cykel att man oftast kan planera efter den men blir förrådd när det gäller. Hoppas verkligen den håller sig borta en timme till 😑

Beklagade mig för mamma att det är svårt att hitta bekväma arbetsbyxor
”Ja du har blivit lite tjock och du borde bättra på din kondition lite”
Tack tack vänligt av dig när jag precis slutat röka och dessutom sliter med ont i fötter knän och höft
Jag hade velat ha en anings sympati men nej jag får väl börja jogga istället

Jag är så oerhört frustrerad på ett antal män idag. Både några jag känner och några jag inte känner. Dom ska försöka ragga upp andra tjejer när dom själva är gifta, eller ragga upp tjejer som dom vet är upptagna, dom ska slåss, dom ska vara översittare eller dom ska göra idiotiska grejer som förstör deras omgivnings liv. 😑
(Min sambo är bäst och kan uppföra sig, så det handlar inte om mig)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
37 38 39
Svar
769
· Visningar
33 404
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 782
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008