Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 118279

Näthandeln jag handlade ifrån var supersnabba. Budbee, not so much. De har haft paketet sedan i måndags, men nu har de slarvat bort det...
De är hopplösa! Avskyr när det bara finns de att välja på. Chaufförer som kastar omkring paket, de berättar inte för en att de har slagit sönder paket och skickar tillbaka paket till säljaren utan man får själv leta runt för att till slut få företaget man handlade ifrån att skicka ut nytt och det tar veckor innan det kommer fram. Så irriterande! Dumt nog fanns bara de att välja på när jag handlade på ett ställe förrförra onsdagen och de skulle dessutom leverera nästa dag. Jag tänkte att det kommer nog inte förren på fredagen. Idag fick jag sms att det hade kommit. Dvs. två veckor efter prylen beställdes. De "omorganiserar" enligt infon jag fick, dvs. de drar ner på antalet utlämningsställen och då kan leveranser försenas. Något säger mig att de snart kommer försvinna.
 
De är hopplösa! Avskyr när det bara finns de att välja på. Chaufförer som kastar omkring paket, de berättar inte för en att de har slagit sönder paket och skickar tillbaka paket till säljaren utan man får själv leta runt för att till slut få företaget man handlade ifrån att skicka ut nytt och det tar veckor innan det kommer fram. Så irriterande! Dumt nog fanns bara de att välja på när jag handlade på ett ställe förrförra onsdagen och de skulle dessutom leverera nästa dag. Jag tänkte att det kommer nog inte förren på fredagen. Idag fick jag sms att det hade kommit. Dvs. två veckor efter prylen beställdes. De "omorganiserar" enligt infon jag fick, dvs. de drar ner på antalet utlämningsställen och då kan leveranser försenas. Något säger mig att de snart kommer försvinna.
Undra om det var det företaget som jag bokstavligt satt med telefonen i handen när dom ringde å dom ringde en signal, sen la på och sen skrev att jag inte var tillgänglig för leverans.
 
Folk som inte kan planera in tider, blir tokig! Sambons vän hade en unge som ville komma och pyssla med häst och de skriver att tisdag funkar bra. Sen radiotystnad till 21 på tisdag om att det blev galet så det hanns inte. Sambon föreslog dagen efter dvs idag så jag tog inte ner hästarna till skogshagen för att beta eftersom det blir längre att hämta dem när de kommer. Men han får återigen inget svar och tiden de tänkt komma på kommer och går. Jag ber sambon att iallafall skriva att de får välja en dag och tid i förväg för idag funkar det inte om de kommer längre då jag har saker att göra. Jag planerar ju liksom runt detta? /rant
Hos mig får man inte fler chanser om man gör så. Respektlöshet behöver ingen i sitt liv.
 
En tjej som har hingstar av samma ras som mig påstår att hingstarna är "godkända" och jag stör mig något orimligt mycket på det.
"Godkänd" hingst i min värld (och de flesta andras, gissar jag) är en häst som genomgått någon form av bruksprov/test/bedömning. I vår ras (som är mycket liten) får alla renrasiga hästar registreras i stamboken. Inget fel i det, rasen är som sagt liten. Men varför påstår hon att hingsten är godkänd när den inte är det?
Det går att göra avelsvärdering även inom våran ras. Hon har bara skitit i det. De har inte heller några tävlingsmeriter eller så vitt jag vet veterinärundersökts överhuvudtaget (men fin färg :grin:). De betäcker framför allt hästar av andra raser och ger blandningar som snarare är till fölets nackdel än fördel.
Absolut att folk avlar som dem vill men jag är rädd att vår ras kommer få mycket dåligt rykte när det kommer ut massa korsningar som är avlade på det här sättet. Det kommer snart finnas fler korsningar med hennes hingst som pappa än det finns renrasiga i landet.

Slut på rant.
 
Veckohandlingen levererades just. Inte nog med att typ 1/4 av varorna saknas, jag fick dessutom ingen keso. Däremot fick jag bomull som jag inte beställt. Min kvalificerade gissning är att det på något vis, i något led, blivit fel när de plockat ihop beställningen och att "cottage cheese" blivit "cotton wool". "Cott..." vs "cott..." liksom. Det låter ju helt knäppt, men det är den enda förklaringen jag kan komma på. Utöver det har inte keso och bomullsrondeller särskilt mycket gemensamt liksom :laugh:

Ganska roligt, men också sjukt störigt att ÄNDÅ behöva gå och handla i de dyrare närbutikerna bara för att Tesco inte kunde sköta sitt jobb :meh:
 
Veckohandlingen levererades just. Inte nog med att typ 1/4 av varorna saknas, jag fick dessutom ingen keso. Däremot fick jag bomull som jag inte beställt. Min kvalificerade gissning är att det på något vis, i något led, blivit fel när de plockat ihop beställningen och att "cottage cheese" blivit "cotton wool". "Cott..." vs "cott..." liksom. Det låter ju helt knäppt, men det är den enda förklaringen jag kan komma på. Utöver det har inte keso och bomullsrondeller särskilt mycket gemensamt liksom :laugh:

Ganska roligt, men också sjukt störigt att ÄNDÅ behöva gå och handla i de dyrare närbutikerna bara för att Tesco inte kunde sköta sitt jobb :meh:

Vad du än gör, ät inte bomullen! :nailbiting: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 140
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 183
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp