Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 457
  • Visningar Visningar 65 656
När jag går upp 4 för att jobba äter jag absolut lunch före 12. Är jag ledig kan det bli brunch eller frukost och sen lunch (14-15).
Jag jobbar oregelbundet så jag äter på olika tider varje dag.

Var och såg Bob Dylan-filmen. Så nu har jag sett en amerikansk film med en i minaögon tvivelaktig moralkaka.

Jag tror att det är meningen att vi ska "heja" på Bob Dylan och jag har ju hört på mina kollegor som sett den.

Det är bara att konstatera att Trump är mycket en del av det amerikanska synsättet

Dylan slår igenom som en del av en folkmusikrörelse och får mycket (drag)hjälp. Sedan när han är ett stort geni går han på som avslutningsakt på en stor folkmusikfestival och spelar sin geniala rockmusik trots protester från både arrangörer och publik...

Och han gör då enligt t.ex mina arbetskamrater rätt, för han är ju ett geni och de andras musik daterad och tråkig. Dylan gör Sin Grej. Det kompromisslösa geniet.

I min mage växer en sten...Han gör inte Sin Grej på egen risk utan på sina "vänners" bekostnad. Vill man inte spela folkmusik kanske man inte ska spela folkmusikfestivaler?

Och vännerna kanske gillade sin musik. Smaken är olika. Och måste få vara olika.

The American way när du inte längre behöver dina vänner räcker det inte att lämna dem i backspegeln. Du ska gå ur bilen. Sparka ner vad de byggt upp. Pissa på deras parad och sedan lämna dem i backspegeln. Det är Din Rätt som Geni.

Ett litet geni som Dylan pissar ner en folkmusikfestival. Ett stort geni som Trump pissar ner en värld

Har köpt ny matstation och massa ny fågelmat till småfåglarna. Jag och katterna laddade upp i soffan för att titta på fåglarna när de kalasar på buffén. Men nu är det inga fåglar här???! 😒 Ska jag behöva sätta upp en neonpil på taket med ordet ”fågelbuffe” eller vad är grejen?

Har köpt ny matstation och massa ny fågelmat till småfåglarna. Jag och katterna laddade upp i soffan för att titta på fåglarna när de kalasar på buffén. Men nu är det inga fåglar här???! 😒 Ska jag behöva sätta upp en neonpil på taket med ordet ”fågelbuffe” eller vad är grejen?
Min erfarenhet är att det brukar ta några dagar innan fåglarna vågar sig fram ett nytt matställe.

Fåglar är för det mesta neofoba och behöver lite tid att vänja sig vid nya saker.

Min erfarenhet är att det brukar ta några dagar innan fåglarna vågar sig fram ett nytt matställe.

Fåglar är för det mesta neofoba och behöver lite tid att vänja sig vid nya saker.
Hm okej. Jag har hade en innan men på en annan plats. Men den gick sönder så jag köpte en ny nu men ställt den på att annat ställe på tomten.

Stör mig på att jag stör mig på en tråd som både är fascinerande och konstig. Om jag fattat rätt och listat ut (av ren slump) de som diskuteras så hjälper det noll för jag fattar ändå inte. Totalt i mörkret. Och borde släppa det men det, hela dynamiken, är så fascinerande..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka