Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och nu kan jag lägga till att jag klippt utan sömsmån.stör mig på att jag varit sparsam och bara köpt 80 cm tyg istället för 1 meter.
Nu har jag ägnat halva dagen åt att räkna, dubbelkolla, millimeterpassa utan marginaler, och använda den mönsterlösa baksidan för att kunna skarva ärmarna. Var det värt 24 kronor? Nej.
Fast det tycker jag inte är så konstigt? De flesta afternoon tea är ju som en hel lunchAfternoon tea som börjar 12:30
(Eller 13:00 men det tyckte jag inte var mycket bättre)
Fanns även ett som började 15:00, men såklart inte den helgen jag ville boka!
Men det heter ju ”eftermiddags…”, det där är inte eftermiddag för mig. Det är också mycket sött som jag inte vill äta till lunch lixom.Fast det tycker jag inte är så konstigt? De flesta afternoon tea är ju som en hel lunch!
Eftermiddag=efter klockan 12Men det heter ju ”eftermiddags…”, det där är inte eftermiddag för mig. Det är också mycket sött som jag inte vill äta till lunch lixom.
@Sel också, så ditt svar sen![]()
OkejEftermiddag=efter klockan 12
Håller med dig!Okej
Jag har väl fel då
Jag tycker det passade bättre med 14:30-15:00!
Afternoon tea serveras oftast kl 16 enligt de britter jag känner.Håller med dig!
De gånger jag går på afternoon tea vill jag absolut inte gå tidigare än tidigast kl 14.
Men jag undrar om det hänger ihop med att en del människor äter lunch och middag rätt tidigt? Och att det därför finns ställen som serverar afternoon tea så tidigt i Sverige?
Jag håller med dig. Var själv på det härom veckan 1500, åt en sen frukostlunch vid 10-11 innan och middag vid 20, så för mig var tiden perfekt.Okej
Jag har väl fel då
Jag äter frukost vid 6-7-tiden, lunch vid 11-12-tiden (alltid 11 på jobbet) och sedan kvällsmat vid 17-18-tiden. Ett afternoon tea vid 12:30 hade alltså funkat som perfekt lunch för mig...Jag håller med dig. Var själv på det härom veckan 1500, åt en sen frukostlunch vid 10-11 innan och middag vid 20, så för mig var tiden perfekt.
Sen vet jag förstås att alla inte har samma dygnsrytm som jag.
Har fortfarande inte fått den sistaSkickade in 4 arbeten till urkund för granskning, men fick bara tillbaka diarienummer på 3. Vad fasen, jag ville ju bli klar och skicka in allt idag
Okej
Jag har väl fel då
Jag tycker tiden känns rimlig. Men äter ofta middag sent.Då orkar man ju inte middagen sen... och är inte speciellt hungrig efter lunchen.
Brunch är ju frukost/lunch och rimligt vid 11, inte efter lunch?Men är inte brunch nån gång 12-13 lämpligare substitut för lunch än afternoon tea?
Konceptet med afternoon tea ca kl 16 går ju ut på att man äter middag nån gång kring kl 20.