Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 418
  • Visningar Visningar 64 250
stör mig på att jag varit sparsam och bara köpt 80 cm tyg istället för 1 meter.
Nu har jag ägnat halva dagen åt att räkna, dubbelkolla, millimeterpassa utan marginaler, och använda den mönsterlösa baksidan för att kunna skarva ärmarna. Var det värt 24 kronor? Nej.
Och nu kan jag lägga till att jag klippt utan sömsmån.
Borde nog gå att få dugligt ändå pga trikå. Men utvärdering om jag gjort en bra mönsteranpassning (FBA) lär bli mindre bra.

Och efter att ha varit såå noggrann med att passa och nåla rakt trots illvilliga rullkanter när jag ska foga ärmarna med den längsgående sömmen (special feature pga. mitt tygpussel) inser jag att jag lagt dem åt fel håll och måste göra om allt. :banghead:

Men jag ska väl bara vara glad för att jag insåg det innan jag sytt...
Nu tar jag kaffepaus och tjurar. Anser jag borde ha rätt till en kaka också, men finns inget sådant hemma.

Välkommen till en ny lovande dag. :cautious:

Min sovmorgon uteblev. Bara att pallra sig upp, dra på sig ett par byxor, stoppade ner en naken fot i kängan, på med brodden, uteortos, jacka och gå ut med hundarna i det lätta duggregnet. Vatten på is blandat med vasst grus på sina håll. Jippi. :meh:

Samma skitväder här, hundarna halkar omkring på tomten.. men om det nu ändå ska töa och regna, då kan det väl bli vår. Den här vintern suger verkligen..

Vi fick på vår APT se att antal frakturer som beror på att man ramlat pga halkan typ mer än fördubblats från vintern 22/23 tills denna vinter under månaderna nov, dec, jan. Tror ju inte folk är sämre på att stå på fötterna.. måste ju varit halkigare..skitväder!

Allt beror väl på när man börjar dagen
På mitt jobb börjar flera 05.30 tack och lov tillhör jag inte den skaran längre
En kollega brukade då äta en stor portion pasta vid nio

Jag håller med dig. Var själv på det härom veckan 1500, åt en sen frukostlunch vid 10-11 innan och middag vid 20, så för mig var tiden perfekt.
Sen vet jag förstås att alla inte har samma dygnsrytm som jag.
Jag äter frukost vid 6-7-tiden, lunch vid 11-12-tiden (alltid 11 på jobbet) och sedan kvällsmat vid 17-18-tiden. Ett afternoon tea vid 12:30 hade alltså funkat som perfekt lunch för mig... :)

Men är inte brunch nån gång 12-13 lämpligare substitut för lunch än afternoon tea?

Konceptet med afternoon tea ca kl 16 går ju ut på att man äter middag nån gång kring kl 20.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka