Resa till Bulgarien

BernT

Trådstartare
Hur ser avlopps-lösningarna ut i Bulgarien? Kan man slänga toalettpapper i toaletten? Vi var på Kreta i juli och där gick det inte och min man vägrar åka till hotell igen där det inte går haha.

Vi har nämligen bokat resa till Bulgarien (4+ stjärnor) och kom på i efterhand att vi inte kollat hur det ser ut just toaletterna 😅

Hur ser avlopps-lösningarna ut i Bulgarien? Kan man slänga toalettpapper i toaletten? Vi var på Kreta i juli och där gick det inte och min man vägrar åka till hotell igen där det inte går haha.

Vi har nämligen bokat resa till Bulgarien (4+ stjärnor) och kom på i efterhand att vi inte kollat hur det ser ut just toaletterna 😅
Gick inte där vi var eller när man var ute någonstans.. Men det var ett antal år sen, men har svået att tro att det ändrats.

Men åh vad segt. För min del spelar det absolut ingen roll men min man vägrar.
Får jag säga att jag tycker han är löjlig?

Då jag var på Kreta för 2 år sedan fick jag vidriga störtblödningar pga förklimakteriet. Lämnade jätteblodiga papper efter mig på typ alla toaletter...men det var vara så det var 🤷‍♀️ Inget att göra åt.

Hade, då jag flyttade in i mitt hus, endast torrtoa inne och var då tvungen att lägga allt papper i en sopis brevid - precis som i södra Europa. Alla nya gäster fick ett muntligt "infopaket" om hur man gör hos mig, och alla accepterade det och gjorde som man skulle.
...men jag glömmer aldrig första gången jag spolade i min nyuppkopplade vattenklosett och allt bara försvann - utan att jag behövde befatta mig med det någonsin mera.

Så...anpassning och acceptans är bra livslärdomar.

Då jag var på Kreta för 2 år sedan fick jag vidriga störtblödningar pga förklimakteriet. Lämnade jätteblodiga papper efter mig på typ alla toaletter...men det var vara så det var 🤷‍♀️ Inget att göra åt.

Hade, då jag flyttade in i mitt hus, endast torrtoa inne och var då tvungen att lägga allt papper i en sopis brevid - precis som i södra Europa. Alla nya gäster fick ett muntligt "infopaket" om hur man gör hos mig, och alla accepterade det och gjorde som man skulle.
...men jag glömmer aldrig första gången jag spolade i min nyuppkopplade vattenklosett och allt bara försvann - utan att jag behövde befatta mig med det någonsin mera.

Löjlig och löjlig, jag kan hålla med om att det inte är så fräscht slänga bajspapper i soptunnan. På Kreta tömde de inte ens den varje dag så extra ofräscht. När vi var på Rhodos gick det att spola ner papper så blev lite förvånad att det var så på Kreta.

Löjlig och löjlig, jag kan hålla med om att det inte är så fräscht slänga bajspapper i soptunnan. På Kreta tömde de inte ens den varje dag så extra ofräscht. När vi var på Rhodos gick det att spola ner papper så blev lite förvånad att det var så på Kreta.
Såklart är det bättre och bekvämare, för oss (bortskämda) nordbor i synnerhet, att kunna spola ner bajs- och kiss- och blodpapper i toan, men största delen av semesterresan tillbringar vi förhoppningsvis inte på toa. Tänker att det är en baggis i sammanhanget. Bara att acceptera.

Såklart är det bättre och bekvämare, för oss (bortskämda) nordbor i synnerhet, att kunna spola ner bajs- och kiss- och blodpapper i toan, men största delen av semesterresan tillbringar vi förhoppningsvis inte på toa. Tänker att det är en baggis i sammanhanget. Bara att acceptera.
Nja går ju att välja bort såna hotell, vilket vi kommer göra. Bara synd att det inte står när man bokar. Tex nu bokar vi med tui, då hade det kunnat stå att det är så med avloppet för då hade vi valt annat hotell/land.

Dock säger nu två familjemedlemmar som varit i Bulgarien hyfsat nyligen på olika ställen att det gick att spola ner papper haha. Ska testa ringa hotellet imorgon och fråga.

Ett tips kan ju vara att ta med typ hundbajspåsar, då kan man knyta ihop en liten påse efter varje toabesök istället för att det "ligger öppet" i en papperskorg :)
Superbra tips men det kommer övriga familjemedlemmar ALDRIG gå med på att göra 😂 nä får boka av och göra gedigen toa-reserch och boka en ny resa till veckan.

Jag tycker inte alls att det är löjligt. För mig är det också en sådan sak som jag inte trivs med.

Vi var I Bulgarien i höstas och stötte inte på en enda toalett där det inte gick att spola toalettpapper. Vi var på toa både på flygplatsen, ute i staden och då på hotellet.

Nu var jag i Bulgarien för nästan 20 år sedan, och det jag minns som problem var snarare att man fick typ 3 rutor papper att använda på offentliga toaletter 😅 det och att man ibland fick vänta på de som faktiskt hade toalettstol, annars fanns det gott om hål i golvet bara

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 739
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 432
Senast: malumbub
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 091
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka