Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tappat bort ett ord och kan inte för mitt liv komma på 1) vad det heter eller 2) vilket språk det i så fall heter så på. Har provat att googla men kan liksom inte riktigt beskriva det tillräckligt bra.

Gaaah!
Ni kan vara lugna, jag kom på det! Stigma!

Väldigt praktiskt att det dessutom heter samma sak på båda mina språk, så jag behövde aldrig ta ställning till fråga nummer två :D
 
Att min arbetsplats (som jag lämnar om 2 veckor) vunnit Årets arbetsplats inom branschen. Vilket skämt! Jättemånga av mina kollegor har redan lämnat eller är på väg att lämna, flera sjukskrivna eller varit sjukskrivna för arbetsrelaterad stress.
Jag undrar verkligen vad juryn gått på när de valde vinnare.
 
Att min arbetsplats (som jag lämnar om 2 veckor) vunnit Årets arbetsplats inom branschen. Vilket skämt! Jättemånga av mina kollegor har redan lämnat eller är på väg att lämna, flera sjukskrivna eller varit sjukskrivna för arbetsrelaterad stress.
Jag undrar verkligen vad juryn gått på när de valde vinnare.
Det har jag med undrat många gånger, med tanke på att vi har så hög omsättning på en avdelning att HR vill förlänga uppsägningstiden vid egen uppsägning. 😠
 
Urk måste ha säkerhetsskor på nya avdelningen på jobbet. På övriga avdelningar intill mig går folk omkring i vanliga skor. Och jag får jätteont i fötterna av dessa tunga skor. Och när jag köpte dessa skor provade jag typ allt som fanns i butiken. Och jag sitter bara och jobbar. Inte alls i närheten av truckar eller annat farligt.
 
Vi använder Outlook/Teams-kalender på jobbet. Alla ska skriva in saker där för att vi lätt ska kunna boka möten både lokalt och nationellt. Tro f'n att det alltid är någon som ba "jag använder en papperskalender, så kolla med mig innan ni bokar möten". Nä Karen!! Använd de verktyg som vi har för att underlätta för oss alla...!!!
 
Vi använder Outlook/Teams-kalender på jobbet. Alla ska skriva in saker där för att vi lätt ska kunna boka möten både lokalt och nationellt. Tro f'n att det alltid är någon som ba "jag använder en papperskalender, så kolla med mig innan ni bokar möten". Nä Karen!! Använd de verktyg som vi har för att underlätta för oss alla...!!!
Amenvafaan? Sånt där ska en vettig chef ta tag i snabbt för det blir ett arbetsmiljöproblem fort.. Och ja Karen förtjänar offentlig skamning :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 181
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp