Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag la upp ett klipp från gårdagens partiledarutfrågning när Pehrson sa något i stil med "du behöver inte vara nervös, vi kan gå dit tillsammans" till Åkesson i diskussionen angående drag queens på bibliotek. I morse hade jag ett argt meddelande från en bekant till familjen om jag verkligen tyckte det var bra att tvinga på barn sexualitet och om jag själv hade tyckt det var kul att bli tillsagd hur jag borde leva mitt liv (i princip). Blir så less på folk...!
 
Jag la upp ett klipp från gårdagens partiledarutfrågning när Pehrson sa något i stil med "du behöver inte vara nervös, vi kan gå dit tillsammans" till Åkesson i diskussionen angående drag queens på bibliotek. I morse hade jag ett argt meddelande från en bekant till familjen om jag verkligen tyckte det var bra att tvinga på barn sexualitet och om jag själv hade tyckt det var kul att bli tillsagd hur jag borde leva mitt liv (i princip). Blir så less på folk...!
Jag har inte mycket till övers för Pehrson men det där var briljant formulerat faktiskt. Mycket underhållande ordväxling.
 
Jag la upp ett klipp från gårdagens partiledarutfrågning när Pehrson sa något i stil med "du behöver inte vara nervös, vi kan gå dit tillsammans" till Åkesson i diskussionen angående drag queens på bibliotek. I morse hade jag ett argt meddelande från en bekant till familjen om jag verkligen tyckte det var bra att tvinga på barn sexualitet och om jag själv hade tyckt det var kul att bli tillsagd hur jag borde leva mitt liv (i princip). Blir så less på folk...!
Och vad fan tror folk att sagornas prinsar och prinsessor handlar om?

Eller att som Robin Hood som först var motståndsballader kopplade till vårriter, sedan pro-rojalistisk propaganda och sedan barnsagor - vilket krävde en Maid Marion och ett lyckligt slut = ett heterosexuelt äktenskap.
 
Det var ju någon för ett tag sen som skrev om personlighetstest vid rekrytering, och jag svarade att det hade jag minsann aldrig kommit i kontakt med. Well, nu har jag det. Sökte jobb, var på intervju i torsdags och blev kallad på intervju nr två på stående fot. Och mellan det så skulle jag fylla i test.

Jag har sagt att jag ska vara kvar på mitt jobb länge, jag gillar det verkligen, men det här vill jag nog faktiskt ha.
Jag får hoppas att testet ser bra ut då. Det var ett logiktest också och det gick bra.

Men stör mig på ovetenskapligheten.
 
Kollega med noll självkännedom.
Vi har väl alla några hål och glapp i det, typ att man tror man är snabb, men missar att man är lite slarvig då också.
Men här är det som att hen tror hen är snabb, men i verkligheten är hen märkbart slöast av alla.
Tur att hen är snäll, det räddar upp det mycket jämfört med om hen var en buffel då till.
 
I vintras bokade jag stuga i Skåne, till mig, mina barn och mamma. Vi har semestrat ihop några gånger förut, när barnen var små, och det har varit så himla mysigt. Det var 10 bäddar i stugan, så vi nämnde att till och med syrrans familj på 6 personer skulle ha fått plats och hon sa att de kunde komma ner och hälsa på oss.

Roligt! Vi har en nära relation och gör mycket ihop.

Men igår började hon skicka och fråga om vår planering, vad vi skulle göra och vilka dagar. Det visar sig att de har tänkt komma ner fyra av de fem nätter vi ska vara där och helst bo alla hos oss. Det blir i så fall en helt annan semester än vad jag hade tänkt mig. Trångt, mina barn kan inte ha egna rum och det krävs betydligt mer planering med mat osv om vi är 10 personer varav en 3-åring.

Jag gillar att ta dagen lite som den kommer på semestern. Lugna mornar med tid att läsa böcker, poolhäng med barnen och roliga utflykter.

Nu känner jag mig ledsen och stressad för att det antingen inte blir så, eller att jag måste säga ifrån vilket jag är så dålig på.

Jag hade gärna haft en Skånesemester med alla, det hade varit jättekul! Men en kortare isf. Den här var tänkt som vår vanliga, lugna. Jag har helt annan ekonomi än min syster och jag jobbar extra hela året just för de här semestrarna. Barnen vet att när jag skriver på kvällarna är det för att vi ska kunna åka iväg. Det är vår guldkant varje år.
Hon kanske inte ens visste från början hur du kände kring det och missförstod, men har inga problem att anpassa sig om du bara berättar? Se det mer som att du är öppen med vad du behöver, det är ju du som har bokat stugan och det är din semester som du förtjänar att njuta av. Berätta att du tänkte att ni skulle ha några fler lugnare dagar bara för er själva, men att du förstås också gärna vill att de kommer och hälsar på så att ni kan ha x antal dagar tillsammans.

Hur du än gör hoppas jag ni får en bra semester!
 
Kollega med noll självkännedom.
Vi har väl alla några hål och glapp i det, typ att man tror man är snabb, men missar att man är lite slarvig då också.
Men här är det som att hen tror hen är snabb, men i verkligheten är hen märkbart slöast av alla.
Tur att hen är snäll, det räddar upp det mycket jämfört med om hen var en buffel då till.
Jag har en sån i min närhet. I mitt fall är det en person som tror sig vara riktigt ordningsam, som vill gå in och styra upp. Problemet är att hen inte har något ordningssinne, ofta lämnar saker halvfärdiga och glömmer dessutom bort att hen lovat att fixa saker. Som tur är är det inte någon jag arbetar med iaf
 
I vintras bokade jag stuga i Skåne, till mig, mina barn och mamma. Vi har semestrat ihop några gånger förut, när barnen var små, och det har varit så himla mysigt. Det var 10 bäddar i stugan, så vi nämnde att till och med syrrans familj på 6 personer skulle ha fått plats och hon sa att de kunde komma ner och hälsa på oss.

Roligt! Vi har en nära relation och gör mycket ihop.

Men igår började hon skicka och fråga om vår planering, vad vi skulle göra och vilka dagar. Det visar sig att de har tänkt komma ner fyra av de fem nätter vi ska vara där och helst bo alla hos oss. Det blir i så fall en helt annan semester än vad jag hade tänkt mig. Trångt, mina barn kan inte ha egna rum och det krävs betydligt mer planering med mat osv om vi är 10 personer varav en 3-åring.

Jag gillar att ta dagen lite som den kommer på semestern. Lugna mornar med tid att läsa böcker, poolhäng med barnen och roliga utflykter.

Nu känner jag mig ledsen och stressad för att det antingen inte blir så, eller att jag måste säga ifrån vilket jag är så dålig på.

Jag hade gärna haft en Skånesemester med alla, det hade varit jättekul! Men en kortare isf. Den här var tänkt som vår vanliga, lugna. Jag har helt annan ekonomi än min syster och jag jobbar extra hela året just för de här semestrarna. Barnen vet att när jag skriver på kvällarna är det för att vi ska kunna åka iväg. Det är vår guldkant varje år.
Jag hade sagt ifrån angående boende med mig större delen av tiden, men att de får gärna komma över, umgås och evt sova över 1 natt.

Ibland måste man faktiskt vara lite ego och det här anser jag vara ett sånt tillfälle.
 
Jag har en sån i min närhet. I mitt fall är det en person som tror sig vara riktigt ordningsam, som vill gå in och styra upp. Problemet är att hen inte har något ordningssinne, ofta lämnar saker halvfärdiga och glömmer dessutom bort att hen lovat att fixa saker. Som tur är är det inte någon jag arbetar med iaf
Våra jobb är som tur var väldigt självständiga, så det är bara på vissa kontaktpunkter som någon ibland blir drabbad, för det mesta.
Och på pauserna då, då man får höra på när hen berättar om sig själv och sina bravader.
 
Stör mig en smula på att fejsboken inbillar sig att jag vill se alla möjliga grader av diverse vänsterwokefilmsnuttar från USA i flödet hipp som happ och diverse amerikafolks reaktioner på dessa.

Det vill jag icke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 181
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp