Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laptopen jag fått av avkomma ä den enda jag kan skriva ut från. Min urgamla dator är för gmmal för att det ska gå att få drivrutiner för skrivaren att funka

Nu har laptopen lagt av. Troligen nåt med laddningen. För håller jag in knappen så startar den i några sekunder.

Igår frös skärmen till hälften, och sedan gick det inte att få något att hända. Inte ens med ctrl-alt-delete :D

Grrrr. Jag FICK laptopen för att jag inte har råd att investera i något nytt för ögonblicket.
Gissa hur mycket man vill skriva ut när man inte kan:meh:
 
IMG_20230506_225122.jpg


Näthandeln jag handlade ifrån var supersnabba. Budbee, not so much. De har haft paketet sedan i måndags, men nu har de slarvat bort det...
 
Åkte till affären och när jag skulle starta för att åka hem varnade bilen för låg oljenivå. Skulle fylla på men får inte upp motorhuven. Helt jävla hopplöst! Vad fan gör jag? Kan ju inte fortsätta köra med låg oljenivå.
 
Åkte till affären och när jag skulle starta för att åka hem varnade bilen för låg oljenivå. Skulle fylla på men får inte upp motorhuven. Helt jävla hopplöst! Vad fan gör jag? Kan ju inte fortsätta köra med låg oljenivå.
Ringa efter assistans i värsta fall? Annars, finns det någon i närheten som du kan fråga om hjälp?
 
Åkte till affären och när jag skulle starta för att åka hem varnade bilen för låg oljenivå. Skulle fylla på men får inte upp motorhuven. Helt jävla hopplöst! Vad fan gör jag? Kan ju inte fortsätta köra med låg oljenivå.
Är det bara gul lampa så är det ingen fara att köra hem :) Hoppas du får upp den när du kommit hem och kan undersöka i lugn och ro!
 
Nu igen! mitt morgonte som jag druckit sen tonåren -dvs i typ 50 år - är slut i butik. Och i nästa butik. Har hänt en gång tidigare men det kom tillbaka.

Googlar och nån sida säger "slut hos leverantör". Det kan inte vara tillåtet!!! :rage:

Hur ska jag leva utan morgonte?
1683478020176.png
 
I vintras bokade jag stuga i Skåne, till mig, mina barn och mamma. Vi har semestrat ihop några gånger förut, när barnen var små, och det har varit så himla mysigt. Det var 10 bäddar i stugan, så vi nämnde att till och med syrrans familj på 6 personer skulle ha fått plats och hon sa att de kunde komma ner och hälsa på oss.

Roligt! Vi har en nära relation och gör mycket ihop.

Men igår började hon skicka och fråga om vår planering, vad vi skulle göra och vilka dagar. Det visar sig att de har tänkt komma ner fyra av de fem nätter vi ska vara där och helst bo alla hos oss. Det blir i så fall en helt annan semester än vad jag hade tänkt mig. Trångt, mina barn kan inte ha egna rum och det krävs betydligt mer planering med mat osv om vi är 10 personer varav en 3-åring.

Jag gillar att ta dagen lite som den kommer på semestern. Lugna mornar med tid att läsa böcker, poolhäng med barnen och roliga utflykter.

Nu känner jag mig ledsen och stressad för att det antingen inte blir så, eller att jag måste säga ifrån vilket jag är så dålig på.

Jag hade gärna haft en Skånesemester med alla, det hade varit jättekul! Men en kortare isf. Den här var tänkt som vår vanliga, lugna. Jag har helt annan ekonomi än min syster och jag jobbar extra hela året just för de här semestrarna. Barnen vet att när jag skriver på kvällarna är det för att vi ska kunna åka iväg. Det är vår guldkant varje år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp