Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär ser det definitivt inte ut på min A33.
På båda apparna kan jag välja mellan konversationer och kontakter. Nya konversationer kan jag bara starta genom att välja i kontaktlistan.
Helt sjukt. Om det är nån inställning så har jag inte hittat den
:banghead:

Nytt meddelande i Messenger
Till: ange ett namn eller en grupp
Jag ha a33 och skriver bara ett nr helt enkelt
 
På min A53 står det skrin namn, telefonnummer eller e-post. Testa att skriva numret där direkt?
I meddelandeappen hittade jag nu - efter att ha klickat överallt och även varit in i inställningar - en pytteliten ring längst ner till höger. DÄR kan jag skriva in nummer.
HALLELUJA! :banana:

Startsidan i appen är alltså de konversationer jag haft. Under listan med chattar finns två val - konversationer och kontakter.

Jag är bara lite korkad som inte begrep att minsta symbolen längst ner till höger - över konversationslistan - betydde att jag skulle komma till en plats för nya konversationer. :banghead:
 
I meddelandeappen hittade jag nu - efter att ha klickat överallt och även varit in i inställningar - en pytteliten ring längst ner till höger. DÄR kan jag skriva in nummer.
HALLELUJA! :banana:

Startsidan i appen är alltså de konversationer jag haft. Under listan med chattar finns två val - konversationer och kontakter.

Jag är bara lite korkad som inte begrep att minsta symbolen längst ner till höger - över konversationslistan - betydde att jag skulle komma till en plats för nya konversationer. :banghead:
Aha... tänkte inte så långt... jag öppnar nytt hela tiden när jag inte hittar konversationen....
 
Hur packningen alltid tycks ha svällt när det är dags att packa för hemresa :down:

Nej jag har inte köpt någonting och har således inte mer packning än när jag kom.
Jag har i år tänkt slippa det problemet. Alla kläder som fått små hål och blivit slitna har jag lagt i en väska. De duger på resa när jag bara ska sitta i bilen/på färja. Tänker ha dessa kläder på nästa resa. Då kan jag kasta kläderna istället för att att tvätta.
 
IMG_20230504_210823.jpg

Att min tunga och läppar inte gillar när jag äter en påse sånna här :D :angel:
 
I meddelandeappen hittade jag nu - efter att ha klickat överallt och även varit in i inställningar - en pytteliten ring längst ner till höger. DÄR kan jag skriva in nummer.
HALLELUJA! :banana:

Startsidan i appen är alltså de konversationer jag haft. Under listan med chattar finns två val - konversationer och kontakter.

Jag är bara lite korkad som inte begrep att minsta symbolen längst ner till höger - över konversationslistan - betydde att jag skulle komma till en plats för nya konversationer. :banghead:
Det är ett otyg att saker bara ska finnas som oförklarade symboler. Utströsslade genvägar kan väl vara ok OM samma val åtminstone går att leta fram i en läsbar meny också.
 
Jag har i år tänkt slippa det problemet. Alla kläder som fått små hål och blivit slitna har jag lagt i en väska. De duger på resa när jag bara ska sitta i bilen/på färja. Tänker ha dessa kläder på nästa resa. Då kan jag kasta kläderna istället för att att tvätta.
Jag fick en period massor av småhål på kläderna, speciellt trikåmaterial. Oförklarligt på ställen som inte brukar slitas.
Visade sig vara en kant på ett av hålen i tvättmaskinstrumman som buktade upp en halv mm. Antar någon metalldetalj på kläderna måste fastnat och rivit upp det. Efter bearbetning med hammare så försvann alla underliga småhål.
 
Det är någonting jag ska googla på. Kommer på det till och frå, och tänker att nu ska jag söka på det. Blir distraherad och så glömmer jag bort det igen.. Nu har jag glömt vad det var igen. Störigt...
Kom på vad det var jag skulle googla på. Tror jag.😅
Var en film som jag tänkt se länge. Tänkte passa på när den fanns att se gratis. Men nu så är den inte det längre utan måste betala. Så en ny störning.

OM det nu inte är något annat jag tänkt söka på då som jag inte kommer ihåg. :rofl:
 
Nu vet jag inte riktigt om jag stör mig på min tidigare arbetsgivare, eller mig själv, eller bara i största allmänhet.

Då jag slutade på min förra arbetsplats blev chefen skitsur då jag sade upp mig, han hade ju räknat med att jag skulle sköta stället mer eller mindre hela sommaren som vanligt, medan han hade semester och var föräldraledig. Jag var inte chef utan bara vanlig anställd. Jag var givetvis tvungen att jobba varenda dag av min 3 månaders uppsägningstid.

Nu har den chefen blivit uppsagd med omedelbar verkan.
Jag fick reda på att de skulle anställa ny chef, och sökte. Och meddelade att jag har 3 månaders uppsägningstid på nuvarande jobb. Inget konstigt alls, då maskinerna jag jobbar med är komplicerade och inget man lär en nykomling på en förmiddag.

Nu fick jag veta att jag visserligen hade varit mycket intressant för chefsjobbet, men de kan tyvärr inte anställa mig då jag har så lång uppsägningstid och de behöver ny chef helst igår....

Alltså om företaget själv har långa uppsägningstider, då kan de väl inte vara förvånade och tycka att det är opraktiskt att andra företag också har det :confused:
 
Jag fick en period massor av småhål på kläderna, speciellt trikåmaterial. Oförklarligt på ställen som inte brukar slitas.
Visade sig vara en kant på ett av hålen i tvättmaskinstrumman som buktade upp en halv mm. Antar någon metalldetalj på kläderna måste fastnat och rivit upp det. Efter bearbetning med hammare så försvann alla underliga småhål.
Åh det är så irriterande! Vi köpte ny tvättmaskin för något år sedan. Ganska snart började den nypa hål i tunnare/finare material. Jag har letat, sambon har letat, vi har känt och plockat isär men hittar inget som kan förklara det hela. Numera tvättar jag allt i stora tvättpåsar och ja, så irriterande!
 
Att det konto jag vill öppna hos banken bara går att öppna vardagar mellan 8-17 och jag jobbar vardagar 8-17, om man ändå gör det själv via internetbanken kunde de väl ha lite generösare öppettider?! En timme tidigare eller en timme senare hade underlättat så mycket.
På liknande sätt stör jag mig på ett arkiv där jag gärna hade åkt och botaniserat. Öppet 9-15 mån-tor och 9-12 fredagar. Stängt alla helger och alla klämdagar... De kunde ju typ haft lördagsöppet en gång/månad eller så....eller öppet lite längre någon dag i veckan. Som biblioteken ofta har. Det tar uppemot 8 veckor innan man får svar på lagda beställningar nu, och det är ju inte så konstigt när man ser hur öppettiderna ser ut!
 
Nu vet jag inte riktigt om jag stör mig på min tidigare arbetsgivare, eller mig själv, eller bara i största allmänhet.

Då jag slutade på min förra arbetsplats blev chefen skitsur då jag sade upp mig, han hade ju räknat med att jag skulle sköta stället mer eller mindre hela sommaren som vanligt, medan han hade semester och var föräldraledig. Jag var inte chef utan bara vanlig anställd. Jag var givetvis tvungen att jobba varenda dag av min 3 månaders uppsägningstid.

Nu har den chefen blivit uppsagd med omedelbar verkan.
Jag fick reda på att de skulle anställa ny chef, och sökte. Och meddelade att jag har 3 månaders uppsägningstid på nuvarande jobb. Inget konstigt alls, då maskinerna jag jobbar med är komplicerade och inget man lär en nykomling på en förmiddag.

Nu fick jag veta att jag visserligen hade varit mycket intressant för chefsjobbet, men de kan tyvärr inte anställa mig då jag har så lång uppsägningstid och de behöver ny chef helst igår....

Alltså om företaget själv har långa uppsägningstider, då kan de väl inte vara förvånade och tycka att det är opraktiskt att andra företag också har det :confused:
Okej... tre månader är ju inte uppseendeväckande lång uppsägningstid utan snarare väldigt normalt. Hoppas de hitta sökande som är kvalificerade ifråga om både fackkunskap och ledarskap och kunna hoppa in direkt? 😳
 
På liknande sätt stör jag mig på ett arkiv där jag gärna hade åkt och botaniserat. Öppet 9-15 mån-tor och 9-12 fredagar. Stängt alla helger och alla klämdagar... De kunde ju typ haft lördagsöppet en gång/månad eller så....eller öppet lite längre någon dag i veckan. Som biblioteken ofta har. Det tar uppemot 8 veckor innan man får svar på lagda beställningar nu, och det är ju inte så konstigt när man ser hur öppettiderna ser ut!
Jag tänker snarare att det skulle ta ännu längre tid att få lagda beställningar om de ökade öppettiderna. För de lär inte få mer personal.
 
Jag tänker snarare att det skulle ta ännu längre tid att få lagda beställningar om de ökade öppettiderna. För de lär inte få mer personal.
Plus att man klarar av fler ärenden/arbetstimme när man handlägger beställningar än när man tar emot i forskarsalen. Det är ofta anledningen till att man minskat öppettiderna från början.

Men jag håller med om att det borde vara så att någon öppettid utanför kontorstid fanns, ex. en lördag i kvartalet. Det finns vissa typer av frågor och användningar av handlingarna som är svåra att lösa på annat sätt än att läsa och bläddra själv. Att hänvisa till distanstjänster urholkar demokratin då det styr mot mängdbruk av det vanligaste materialet, och bort från fördjupande eller nydanande användning av det som inte redan lyfts fram av andra. (lite som om biblioteket bara hade köpt in pocketböcker som säljs billigt i stora upplagor) Men ges de inte budget för annat så blir det så...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 120
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 169
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp