Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är anledningen till att jag praktiskt taget alltid har håret uppsatt på något sätt. Mitt hår är tjockt men stråna tunna samt lockiga... underhåret bak tenderar att bilda en matta om håret är frisläppt :meh:
Hade också velat ha håret utsläppt mer men börjar ge upp mer och mer på det. :cautious:

Idag har jag knappt varit ute men ändå har jag lite trassel. Misstänker att det är huvan på tröjan som är boven idag. Återstår att se när det blir varmt ute så det går att jobba i bara t-shirt. 😅
 
När folk är så där dumma och hänsynslösa har man rätt att bli ledsen - det är de som inte har rätt att gå runt och göra folk ledsna! Sådana som han har inte rätt att såra dig, begränsa sina barn och genom sina barn såra andra. Den som gör fel är han

Fan, jag blir ledsen bara av att höra eländet och vill genast gömma mig bakom #(förhoppningsvis)_inte_alla_svenskar
Det är absolut inte alla svenskar, men de är tyvärr rätt många. Men jag är egentligen inte rätt person att uttala mig om hur utbrett det är för jag är adopterad och som adopterad så kommer en ofta ganska lindrigt undan. Som adopterad så ses en ju som svensk av vissa. Har på riktigt fått höra rasistiska kommentarer, påpekat att det de säger även gäller mig och då fått till svar "nej, för du är ju SVENSK". Enligt många så är en "inte som *dem*" om en råkar vara adopterad 🤦🏽‍♀️
Nej, men vad arg jag blir!! Hade en så oförskämd patient i telefon idag också som uttryckte sig rasistiskt. Fann mig inte. Jä*la gubbar :rage:

Till dig 🤗❤️
Så oförskämt att bete sig så över telefon. Det spelar ingen roll om en är arg, missnöjd eller vad som helst. Rasism hör inte hemma i konversationen.

Förstår att en inte alltid vet vad en ska säga i stunden 🤗❤️
@godisklubba :rage::rage::rage:

Fy fan vad förbannad jag blir!! Jag hade svarat ding dong ojdå där är en nazist så högt det bara gick.

Jag är så svennebanan som det bara går men min man och mina barn är mörkhyade och alla dessa jävla microaggressioner personer med icke skandinaviskt utseende ständigt utsätts för går inte förstå innan man upplevt det. Första gångerna blev jag tyst och chockad. Instinkten säger ju att man inte ska göra situationen obekväm och släta över. Jag vägrar göra det längre. De ska fan stå för sitt beteende! Varje gång ska de få höra att de är rasister så att alla runtomkring hör. :rage:
Ja, jag brukar säga ifrån men i förrgår orkade jag inte. Men störa mig kan jag göra ändå ;)

När min farmor stolt berättade att hon skulle bli farmor och att mina föräldrar skulle adoptera en dotter (detta var på ett släktkalas), ställde sig en annan släkting upp och sa högt och tydligt "Haha! Har ni hört vad för dumheter de ska hitta på?! De ska ADOPTERA ett barn, hö hö hö!".


(Har sett att ni är fler som kommenterat och jag håller med er alla ❤️)
 
Stör mig på föräldrar. Speciellt mailen så här års:

"Vilken sak behöver mitt barn göra för att få betyg?"

(Ha deltagit i undervisningen från dag 1)
Räcker det inte att barnet visar att det har de kunskaper som krävs?
Att delta i undervisningen är ingen garanti för att barnet lärt sig tillräckligt.
 
Räcker det inte att barnet visar att det har de kunskaper som krävs?
Att delta i undervisningen är ingen garanti för att barnet lärt sig tillräckligt.

Självklart är det ingen garanti. Men första steget för att få tränat/övat är att delta. Under tiden man deltar kan man också visa en hel del av vad man kan. Sådant man kanske missat under officiella bedömningar kan man ibland väga upp under informella bedömningssituationer.

Att sista månaden i årskurs 9 tro att man kan göra en sak för att bli godkänd när man innan inte visat på något är inte... riktigt verklighetsanknutet*

*Även om det faktiskt finns instanser där det bara saknas en sak, naturligtvis
 
Det där är anledningen till att jag praktiskt taget alltid har håret uppsatt på något sätt. Mitt hår är tjockt men stråna tunna samt lockiga... underhåret bak tenderar att bilda en matta om håret är frisläppt :meh:

Hade också velat ha håret utsläppt mer men börjar ge upp mer och mer på det. :cautious:

Idag har jag knappt varit ute men ändå har jag lite trassel. Misstänker att det är huvan på tröjan som är boven idag. Återstår att se när det blir varmt ute så det går att jobba i bara t-shirt. 😅

Prova att varje arbetsdag ha en RAKEL-sladd, modell telefonsnurr, liggande över ryggen och upp på ena axeln :meh:
 
Stör mig på mobilens meddelande resp messenger-appar.

Har endast mobilnr till en person. Kan inte skriva meddelande utan att lägga till personen i kontaktlistan. Varför? Eller - varför fattar jag inte hur man gör?

Messenger går inte att använda om jag bara har ett telefonnummer. Och mottagaren måste ju dessutom ha messenger. Det finns folk som varken har fb eller messenger. Bara meddelanden - dvs SMS. Och de måste jag lägga kontaktlistan innan jag kan SMSa

/seniltanten
 
Stör mig på mobilens meddelande resp messenger-appar.

Har endast mobilnr till en person. Kan inte skriva meddelande utan att lägga till personen i kontaktlistan. Varför? Eller - varför fattar jag inte hur man gör?

Messenger går inte att använda om jag bara har ett telefonnummer. Och mottagaren måste ju dessutom ha messenger. Det finns folk som varken har fb eller messenger. Bara meddelanden - dvs SMS. Och de måste jag lägga kontaktlistan innan jag kan SMSa

/seniltanten
På min samsung kan jag iaf skriva tfnnumret där uppe det står "mottagare".

Screenshot_20230504_191114_Messages.jpg
 
Stör mig på mobilens meddelande resp messenger-appar.

Har endast mobilnr till en person. Kan inte skriva meddelande utan att lägga till personen i kontaktlistan. Varför? Eller - varför fattar jag inte hur man gör?

Messenger går inte att använda om jag bara har ett telefonnummer. Och mottagaren måste ju dessutom ha messenger. Det finns folk som varken har fb eller messenger. Bara meddelanden - dvs SMS. Och de måste jag lägga kontaktlistan innan jag kan SMSa

/seniltanten
Men va??? Det gör jag varje dag.
Inte lägger jag till alla?
 
På min samsung kan jag iaf skriva tfnnumret där uppe det står "mottagare".

Visa bifogad fil 118117
Sådär ser det definitivt inte ut på min A33.
På båda apparna kan jag välja mellan konversationer och kontakter. Nya konversationer kan jag bara starta genom att välja i kontaktlistan.
Helt sjukt. Om det är nån inställning så har jag inte hittat den
:banghead:

Nytt meddelande i Messenger
Till: ange ett namn eller en grupp
 
Sådär ser det definitivt inte ut på min A33.
På båda apparna kan jag välja mellan konversationer och kontakter. Nya konversationer kan jag bara starta genom att välja i kontaktlistan.
Helt sjukt. Om det är nån inställning så har jag inte hittat den
:banghead:

Nytt meddelande i Messenger
Till: ange ett namn eller en grupp
Weird, min har namn, telefonnummer eller grupp.
 
Sådär ser det definitivt inte ut på min A33.
På båda apparna kan jag välja mellan konversationer och kontakter. Nya konversationer kan jag bara starta genom att välja i kontaktlistan.
Helt sjukt. Om det är nån inställning så har jag inte hittat den
:banghead:

Nytt meddelande i Messenger
Till: ange ett namn eller en grupp
På min A53 står det skrin namn, telefonnummer eller e-post. Testa att skriva numret där direkt?
 
En hel del saker på jobbet som för mig (det är ju olika hur en ser på det - en del tycker säkert att det är bra/bryr sig inte så mycket osv, jag kan ju bara tala/känna för mig själv.), sammantaget, innebär en stor försämring har blivit i år. Den här veckan har en grej tillkommit till den listan. Det påverkar mitt liv utanför jobbet en hel del (på ett negativt sätt). Jag vill inte skriva mer detaljerat än så på ett öppet forum. Men jag tycker att det är skitjobbigt på ren svenska, är ledsen och det mesta känns verkligen skräp nu. Och jag kan inte göra något åt det, om jag vill jobba kvar, vilket är minst lika jobbigt som resten liksom. Buh buh buh! :cry:
 
Sådär ser det definitivt inte ut på min A33.
På båda apparna kan jag välja mellan konversationer och kontakter. Nya konversationer kan jag bara starta genom att välja i kontaktlistan.
Helt sjukt. Om det är nån inställning så har jag inte hittat den
:banghead:

Nytt meddelande i Messenger
Till: ange ett namn eller en grupp
Jag kan inte komma till ett nytt meddelande med tom ruta för mottagare via menyerna. Men om jag klickar på "bluppen" med "meddelandesymbol" får jag upp ett tomt meddelande där jag kan skriva in ett valfritt telefonnummer.
Alltså först på ikonen för att komma in i appen och sedan på samma symbol igen inne på appens förstasida.
(Inte hundra på om jag förstår rätt var du är osv. Men jag var också tvungen att klura innan jag lyckades hitta detta)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 168
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp