Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej... tre månader är ju inte uppseendeväckande lång uppsägningstid utan snarare väldigt normalt. Hoppas de hitta sökande som är kvalificerade ifråga om både fackkunskap och ledarskap och kunna hoppa in
Precis. Jag vet inte hur de tänkte, att folk ska kunna släppa allt de håller på med och börja hos dem mer eller mindre dagen efter. Då måste de ju i praktiken anställa internt eller någon som är arbetslös, och hur många som har en susning om hur det här företaget fungerar och vad man gör där går omkring arbetslösa?
 
När dom på en FB sida lägger upp bilder från två olika platser med evenemang och skriver fel plats till bilden. Hur svårt ska det vara. Ni var INTE på A på den bilden och det var inget där just det datumet, utan ni var på B. 😅

Om inte annat gör det mig förvirrad för jag är helt säker på att jag jobbade på B och inte A. :angel:
Och i kommentarerna är det heller ingen som skriver att dom gjort fel. Förvisso inte jag heller, utan stör mig på det istället. Är inte första gången det händer...:cautious:
 
Jag förstår att det inte är mig de är arga på, jag förstår att det är jobbigt att behöva förlita sig på sin hemtjänst och att det finns stora brister i systemet. Jag förstår det.

Men hur mycket förståelse jag än lyckas uppbringa så gör det ändå onti mitt öra när någon skriker högt.
 
Just nu Tele2 kundtjänst. Jag skulle binda om mitt abbonemang från 1/6. Jo, de har tecknat ett nytt abonnemang från det datumet och sagt upp mitt nuvarande från idag 😑 när jag ringer skulle de först koppla mig till "rätt" avdelning, men la på. Ringde istället till den avdelningen som också ville koppla vidare mig. Var ganska irriterad när jag inte lät honom göra det, så han sa "dröj en stund" och nu har det varit tyst i snart en kvart. Jag har känslan att han bara la bort luren. Jag satt såklart och jobbade med något akut och viktigt när internet slutade fungera. 😑
 
Just nu Tele2 kundtjänst. Jag skulle binda om mitt abbonemang från 1/6. Jo, de har tecknat ett nytt abonnemang från det datumet och sagt upp mitt nuvarande från idag 😑 när jag ringer skulle de först koppla mig till "rätt" avdelning, men la på. Ringde istället till den avdelningen som också ville koppla vidare mig. Var ganska irriterad när jag inte lät honom göra det, så han sa "dröj en stund" och nu har det varit tyst i snart en kvart. Jag har känslan att han bara la bort luren. Jag satt såklart och jobbade med något akut och viktigt när internet slutade fungera. 😑
Ok, måste faktiskt ta tillbaka min störning. Killen hjälpte mig igång med allt igen och gav mig ett kanonpris i 1,5 år(!). Skäms för att jag var irriterad. :o
 
Plus att man klarar av fler ärenden/arbetstimme när man handlägger beställningar än när man tar emot i forskarsalen. Det är ofta anledningen till att man minskat öppettiderna från början.

Men jag håller med om att det borde vara så att någon öppettid utanför kontorstid fanns, ex. en lördag i kvartalet. Det finns vissa typer av frågor och användningar av handlingarna som är svåra att lösa på annat sätt än att läsa och bläddra själv. Att hänvisa till distanstjänster urholkar demokratin då det styr mot mängdbruk av det vanligaste materialet, och bort från fördjupande eller nydanande användning av det som inte redan lyfts fram av andra. (lite som om biblioteket bara hade köpt in pocketböcker som säljs billigt i stora upplagor) Men ges de inte budget för annat så blir det så...
Många bra kommentar på ämnet.

Däremot väcktes min störning på att så många bara tänker på bibliotek som ställen för skönlitteratur 😅

Är bibliotekarie och har aldrig jobbat med skönlitteratur på något sätt utan jag arbetar med olika form av forskarstöd. Inga böcker alls faktiskt.
 
Min klocka är dum. Laddade den fullt i onsdags eller torsdags men den hade ändå laddat ur inatt.
Den har således tappat en nattsömn men den har också tappat åtminstone 3' steg igår. Väldigt konstigt eftersom jag vet att klockan var igång när jag la mig.
Har inte möjlighet att åka till Netonnet förrän absolut tidigast fredag. Bajskorv.
 
Jag ska köpa ny säng plus lite annat från Ikea men måste göra plats i hallen så nya sängen kan stå där tills jag får hjälp att montera den och ta bort gamla sängen, sen ska nya sängen flyttas in i rummet och gamla sängen ut i hallen och nya sängen flyttas på plats. (Typ Tetris).
Sen måste jag skaffa en app :arghh: bara för att kunna beställa och betala bortforsling av gamla sängen :banghead:
 
När man i en webbshop för kläder väljer att filtrera en viss storlek men 75% av kläderna är i helt andra storlekar :meh:
Halvt kl

Jag brukar handla i en webbshop där de slarvat med översättningarna, så klickar man på ”skjortor” kommer det upp några andra överdelar och klickar man på ”toppar” så kommer det upp ärmlösa linnen. Hur man kommer till sidan med skjortor vet jag inte.
Plus att en del färger blandas ihop, det kan stå t.ex. ”röd” men på bilden är plagget ljusrosa
 
Kom hem tidigt, milt ute. Tänkte att det blir perfekt att greja lite i trädgården så att katten får komma ut en timme eller så innan jag och shiban går på långpromenad för att reka en promenadslinga jag tänkt ta med folk på.
Hinner lägga ut fällen på hundens trädgårdssäng och ta ut sekkatören - så börjar det åska och sedan regna. Tänkte att det blir kanske bara en skur så jag pillade på ensam ute en stund innan jag gick in. Det regnar fortfarande...
Varenda plan i stöpet. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp