Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mannen med de fem barnen på återvinningscentralen idag. Han tittade på barnen, tittade på mig, tittade på barnen igen och sa sen till barnen "se där, där har vi en kines! Tjing tjong!"

HUR kan det vara så svårt att bete sig? Inte för att jag personligen orkar bry mig så mycket längre. Men tänk om de barnen går till förskolan/skolan och säger samma sak till en klasskompis imorgon? Jag vet att 6-åriga godisklubba (7- och 8-åriga godisklubba också för den delen) hade blivit ledsen och sårad. Så förutsätter att 6-7-8 åringar idag också blir det…
När folk är så där dumma och hänsynslösa har man rätt att bli ledsen - det är de som inte har rätt att gå runt och göra folk ledsna! Sådana som han har inte rätt att såra dig, begränsa sina barn och genom sina barn såra andra. Den som gör fel är han

Fan, jag blir ledsen bara av att höra eländet och vill genast gömma mig bakom #(förhoppningsvis)_inte_alla_svenskar
 
Folk som inte kan ta hö från en rundbal korrekt. Man rullar av ett helt lager, man sliter inte bort tussar och lämnar ett litet brätte som på en hatt nedtill som låser hela alltet.
Eller varför inte en bal som gör det själv! Vårt nuvarande hö är så fint och ganska kort att ovandelen rasar ner. Ägnade morgonen åt att rycka och slita loss skiten bara för att se stallkatten skutta upp, skjuta ifrån på kanten och ett par lager till rasade ner och bildade ett nytt tjockt brätte....

Katten klarade sig, mitt tålamod inte.:meh:
 
Mannen med de fem barnen på återvinningscentralen idag. Han tittade på barnen, tittade på mig, tittade på barnen igen och sa sen till barnen "se där, där har vi en kines! Tjing tjong!"

HUR kan det vara så svårt att bete sig? Inte för att jag personligen orkar bry mig så mycket längre. Men tänk om de barnen går till förskolan/skolan och säger samma sak till en klasskompis imorgon? Jag vet att 6-åriga godisklubba (7- och 8-åriga godisklubba också för den delen) hade blivit ledsen och sårad. Så förutsätter att 6-7-8 åringar idag också blir det…
Nej, men vad arg jag blir!! Hade en så oförskämd patient i telefon idag också som uttryckte sig rasistiskt. Fann mig inte. Jä*la gubbar :rage:

Till dig 🤗❤️
 
Fast vi har rundbalar uppe på en skulle och så måste man kasta ned genom lucka till stallet, och så fodrar man med gaffel till boxarna. Alltså skalar man av hela lager av balen, inte småbitar.
Oj. Hoppas ni tar analysen från ett hö som har blivit behandlat så för annars blir det ju helfel. Ett annat alternativ är att väga upp höt i påsar på loftet så slipper ni ge extra protein som ersätter det som handhavandet tar bort.
 
Mannen med de fem barnen på återvinningscentralen idag. Han tittade på barnen, tittade på mig, tittade på barnen igen och sa sen till barnen "se där, där har vi en kines! Tjing tjong!"

HUR kan det vara så svårt att bete sig? Inte för att jag personligen orkar bry mig så mycket längre. Men tänk om de barnen går till förskolan/skolan och säger samma sak till en klasskompis imorgon? Jag vet att 6-åriga godisklubba (7- och 8-åriga godisklubba också för den delen) hade blivit ledsen och sårad. Så förutsätter att 6-7-8 åringar idag också blir det…
Men vad i hela helvete!!! Vad är det för fel på endel?

Såklart man blir ledsen och sårad! Det hade jag blivit som vuxen med. Det finns endel ord jag fortfarande mår illa av att höra.
 
Oj. Hoppas ni tar analysen från ett hö som har blivit behandlat så för annars blir det ju helfel. Ett annat alternativ är att väga upp höt i påsar på loftet så slipper ni ge extra protein som ersätter det som handhavandet tar bort.
Jag har inget att göra med analys och dylikt, jag är bara inackorderad, så hur stallägaren gör med det är inte riktigt mitt område.
 
🤡🤡
20230503_070557.jpg
 
@godisklubba :rage::rage::rage:

Fy fan vad förbannad jag blir!! Jag hade svarat ding dong ojdå där är en nazist så högt det bara gick.

Jag är så svennebanan som det bara går men min man och mina barn är mörkhyade och alla dessa jävla microaggressioner personer med icke skandinaviskt utseende ständigt utsätts för går inte förstå innan man upplevt det. Första gångerna blev jag tyst och chockad. Instinkten säger ju att man inte ska göra situationen obekväm och släta över. Jag vägrar göra det längre. De ska fan stå för sitt beteende! Varje gång ska de få höra att de är rasister så att alla runtomkring hör. :rage:
 
Beställde hem lite kläder rätt nyss, hämtade och öppnade paketet och så visade det sig att ena plagget hade larmet kvar på :meh:

Jag har affärer från den kedjan tillräckligt nära för att de ska få lösa det det där men det blir en del onödigt åkande nu vilket jag egentligen inte har tid eller ork med
 
Men alltså… jag tänker inte stå och övervaka HUR stallägaren tar analys på sitt hö, såpass nitisk är inte rimligt att vara när det inte ens är ens eget stall.
Nej övervaka behöver du ju inte göra men att fråga är inte fel. Det är ju information du behöver ha för att din häst ska må bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 538
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 653
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp