Stör mig på ny snubbe som levererar post på jobbet. Riktigt förbannat otäck och obehaglig.
Han kommer in, frågar vad jag heter, säger att jag inte ska säga och "gissar" sedan på 3 namn innan han säger mitt. Det är uppenbart att han vet exakt vad jag heter. Medan han "gissar" liksom gnider han tummarna mot paketet och tittar på mig.
Sedan, börjar han titta runt i rummen. Slickar sig om läpparna. Massor med "oj wow" och "hmm, fin" när han tittar på samma tavlor som alltid suttit i rummet, frågar mig om jag har gjort tavlorna för tusende gången. Håller fortfarande i paketet och smeker det lite.
Ställer sedan paketet på bordet, frågar igen vad jag heter, med handen på paketet, och tummen fortfarande gnidandes paketet. Ber mig att skriva på och håller telefonen så nära sig själv som möjligt så jag måste komma så nära som möjligt för att skriva.
Säger sedan tack för att jag skrev på, och står kvar med handen på paketet, ler och säger typ "Måste väl gå nu, men jag hade gärna stannat"
Ungefär samma visa varenda gång, har sagt till kollegan att han får gärna komma och iaf vara med i rummet om han ser att den snubben är inne och levererar post. Det tar alltså typ 10 minuter för honom att lämna mig i fred.