Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig så jäkla mycket att jag hela tiden får upp en annons från Monki på instagram med reklam för deras sommarkollektion. På bilden syns en snygg rosa klänning - men tror ni den finns på hemsidan eller?! 😩
Fräckt!
Ett tag fick jag jämt reklam för snygga plagg därifrån men vilken kollektion det än var, halloween, jul, katter... Allt var slutsålt?!
Tror inte att det var meningen för mig att börja klä mig i deras kläder annat än second hand :D
 
Självsprickor. Det är maj, då ska man inte ha några självsprickor av kyla! Jag köpte inga nya pryttlar till sådant när det tog slut förra gången det blev varmt för nu behövs det ju inte förren till hösten tänkte jag. Ha! Dessutom är det löjligt svårt att trycka ut tabletter ur kartor med andra fingrar än tummarna som båda är drabade av djupa självsprickor. Varför är det så? Det kvittar om jag använder höger eller vänster tumme men något annat finger? Nope nix nej.... det går såklart men är så knöligt!
 
Jag vaknade inte till mitt alarm i morse. Anledning? Jag hade på något höger lyckats stänga av ljudet på själva alarmet. Alltså ursäkta mig, men vilken jädra funktion fyller ett alarm om det inte ens gör något ljud ifrån sig?! Jag har full förståelse för att funktionen "stäng av vibration" finns, men ljudet?! Nu föll det sig så att jag har stängt av vibration sedan tidigare, och nu då av misstag även ljudet, så telefonen gjorde just ingenting klockan 07:01. Eller jo, den lyste nog upp lite, men säg den person som märker det en ljus morgon i maj! 🙄

Som tur är hade jag satt klockan tidigare än jag egentligen behövde och jag vaknade av mig själv ca 20 minuter senare, så det blev ingen kris och panik på det sättet. Stör mig dock något enormt på att funktionen finns, och att den är så lättillgänglig för feltryckande fingrar.

Screenshot_20230502_091424_Clock.jpg
 
Stör mig på ny snubbe som levererar post på jobbet. Riktigt förbannat otäck och obehaglig.
Han kommer in, frågar vad jag heter, säger att jag inte ska säga och "gissar" sedan på 3 namn innan han säger mitt. Det är uppenbart att han vet exakt vad jag heter. Medan han "gissar" liksom gnider han tummarna mot paketet och tittar på mig.

Sedan, börjar han titta runt i rummen. Slickar sig om läpparna. Massor med "oj wow" och "hmm, fin" när han tittar på samma tavlor som alltid suttit i rummet, frågar mig om jag har gjort tavlorna för tusende gången. Håller fortfarande i paketet och smeker det lite.

Ställer sedan paketet på bordet, frågar igen vad jag heter, med handen på paketet, och tummen fortfarande gnidandes paketet. Ber mig att skriva på och håller telefonen så nära sig själv som möjligt så jag måste komma så nära som möjligt för att skriva.
Säger sedan tack för att jag skrev på, och står kvar med handen på paketet, ler och säger typ "Måste väl gå nu, men jag hade gärna stannat"

:yuck::arghh:

Ungefär samma visa varenda gång, har sagt till kollegan att han får gärna komma och iaf vara med i rummet om han ser att den snubben är inne och levererar post. Det tar alltså typ 10 minuter för honom att lämna mig i fred.
 
Oh ja, sen ännu mer tillfredsställande att skala av ett till lager och plötsligt ha massa hö preppat 😍
Folk som inte kan ta hö från en rundbal korrekt. Man rullar av ett helt lager, man sliter inte bort tussar och lämnar ett litet brätte som på en hatt nedtill som låser hela alltet.
Men nä, man skalar inte av så det ramlar ner! :eek: Man står med ena benet mot balen så att man har balens rullning bakåt och så att det nya varvet börjar vid benet. Sedan flyttar man sig något bakåt och tar högst upp och drar en remsa neråt rakt i påsen och använder benet som hållare mot balen så att inte mer än man önskar åker med. Hur bred remsa man tar beror såklart på hur mycket man ska ha. Jag avskyr när det ligger hö på golvet och blir ytterst irriterad när ett lager bestämmer sig för att ramla av bara sådär. Jag hade en här ett tag som gjorde sådär och drog av varv efter varv. Ytterst irriterande, lika irriterande som när folk sliter och drar lite varstans i balen. Hö ska hanteras så lite så möjligt och aldrig dra och ryckas i för det är proteinet som faller av när man gör så.
 
Men nä, man skalar inte av så det ramlar ner! :eek: Man står med ena benet mot balen så att man har balens rullning bakåt och så att det nya varvet börjar vid benet. Sedan flyttar man sig något bakåt och tar högst upp och drar en remsa neråt rakt i påsen och använder benet som hållare mot balen så att inte mer än man önskar åker med. Hur bred remsa man tar beror såklart på hur mycket man ska ha. Jag avskyr när det ligger hö på golvet och blir ytterst irriterad när ett lager bestämmer sig för att ramla av bara sådär. Jag hade en här ett tag som gjorde sådär och drog av varv efter varv. Ytterst irriterande, lika irriterande som när folk sliter och drar lite varstans i balen. Hö ska hanteras så lite så möjligt och aldrig dra och ryckas i för det är proteinet som faller av när man gör så.
Va?😅 Proteinet ligger väl ändå inne i stråna inte utan som ett "pulver/lager"?😅
Jag föredrar som andra, hela lager ska skalas bort, som att man "rullar upp" fast den står upp😁
 
Va?😅 Proteinet ligger väl ändå inne i stråna inte utan som ett "pulver/lager"?😅
Jag föredrar som andra, hela lager ska skalas bort, som att man "rullar upp" fast den står upp😁
Nä.
Bladen är de som innehåller mest näring, så skakar man av dem och slänger är höet inte så mycket värt längre.
Stråna är mer som "halm" även om de innehålelr en hel del de också. Bladrikt hö/silage ska det vara! :up:
 
Va?😅 Proteinet ligger väl ändå inne i stråna inte utan som ett "pulver/lager"?😅
Jag föredrar som andra, hela lager ska skalas bort, som att man "rullar upp" fast den står upp😁
Som @tanten redan har svarat så är det bladen som innehåller mest protein. Håller man på och slänger runt med höt som man gör när man drar av lager sådär så finns det inte så mycket protein kvar. Så nej, självklart inget pulver utan ren grundkunskap, man skakar inte runt med hö eftersom bladen som ju alla vet innehåller mest protein då faller av.
 
Som @tanten redan har svarat så är det bladen som innehåller mest protein. Håller man på och slänger runt med höt som man gör när man drar av lager sådär så finns det inte så mycket protein kvar. Så nej, självklart inget pulver utan ren grundkunskap, man skakar inte runt med hö eftersom bladen som ju alla vet innehåller mest protein då faller av.
Inte lika stort problem med lägre ts-halter dock.

Men handhavandefel vid grovfoderhantering :rage:
 
Som @tanten redan har svarat så är det bladen som innehåller mest protein. Håller man på och slänger runt med höt som man gör när man drar av lager sådär så finns det inte så mycket protein kvar. Så nej, självklart inget pulver utan ren grundkunskap, man skakar inte runt med hö eftersom bladen som ju alla vet innehåller mest protein då faller av.
Fast vi har rundbalar uppe på en skulle och så måste man kasta ned genom lucka till stallet, och så fodrar man med gaffel till boxarna. Alltså skalar man av hela lager av balen, inte småbitar.
 
Mannen med de fem barnen på återvinningscentralen idag. Han tittade på barnen, tittade på mig, tittade på barnen igen och sa sen till barnen "se där, där har vi en kines! Tjing tjong!"

HUR kan det vara så svårt att bete sig? Inte för att jag personligen orkar bry mig så mycket längre. Men tänk om de barnen går till förskolan/skolan och säger samma sak till en klasskompis imorgon? Jag vet att 6-åriga godisklubba (7- och 8-åriga godisklubba också för den delen) hade blivit ledsen och sårad. Så förutsätter att 6-7-8 åringar idag också blir det…
 
Mannen med de fem barnen på återvinningscentralen idag. Han tittade på barnen, tittade på mig, tittade på barnen igen och sa sen till barnen "se där, där har vi en kines! Tjing tjong!"

HUR kan det vara så svårt att bete sig? Inte för att jag personligen orkar bry mig så mycket längre. Men tänk om de barnen går till förskolan/skolan och säger samma sak till en klasskompis imorgon? Jag vet att 6-åriga godisklubba (7- och 8-åriga godisklubba också för den delen) hade blivit ledsen och sårad. Så förutsätter att 6-7-8 åringar idag också blir det…
Men oj! Så fruktansvärt oförskämt!
Blir så förbannad på sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 639
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp