Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av vad man hör det pratas om på andra hörn av Svea rike pratas arbetsplatsen som en förebild så blev förvånad av ditt inlägg för trodde det var en bra arbetsplats 😢

Att min arbetsplats (som jag lämnar om 2 veckor) vunnit Årets arbetsplats inom branschen. Vilket skämt! Jättemånga av mina kollegor har redan lämnat eller är på väg att lämna, flera sjukskrivna eller varit sjukskrivna för arbetsrelaterad stress.
Jag undrar verkligen vad juryn gått på när de valde vinnare.
 
Amenvafaan? Sånt där ska en vettig chef ta tag i snabbt för det blir ett arbetsmiljöproblem fort.. Och ja Karen förtjänar offentlig skamning :mad:
Tyvärr har vi ingen riktig chef som kan säga till om sånt, framförallt inte över regiongränser.. Men jag är inte förvånad. Fick berätta för en kollega (nyss fyllda 40 med en magister-examen) vart filer hamnade när hen laddat ned dem...
 
På min arbetspats funkar det oftast fint med det digitala. Förutom ibland. Sekreteraren kom idag och ojade sig över att vi nu inte kunde hålla möte om AW evenemanget vi ska på, eftersom printern inte fungerade så hon kunde inte printa ut pappret med programet och allt annat vi behövde veta.
Jag frågade varför hon inte bara skickar det till oss digitalt, på ett eller annat vis.

Hon stod och tittade på mig en stund innan hon utbrast, javisstja, och gick iväg och ordnade det :laugh:
 
Av vad man hör det pratas om på andra hörn av Svea rike pratas arbetsplatsen som en förebild så blev förvånad av ditt inlägg för trodde det var en bra arbetsplats 😢
Absolut inte! Mycket snack men liten verkstad, mycket bristande/icke-existerande rutiner, vårdhygien under all kritik, hierarki en på arbetsplatsen etc. Jag höll ut i 1 år men lämnar nu. Gav det i alla fall en ärlig chans! (Självklart finns det positiva saker också, och saker som fungerar väldigt bra).
 
Stör mig på jobbet, kollegor som bråkar med varandra högljudd på avdelningen och tjafsar. Skall som tur är snart sluta, men är den vidrigaste arbetsmiljön jag varit med om. Folk får bete sig precis hur dom vill och det har noll konsekvenser. Tex har en manlig kollega kommit in, satt sig här och sagt "vi hade precis intervju, hon är en jätte bra kandidat, synd bara hon är så jävla ful". Chefen gör INGET åt såna saker, men kör gärna häxjakt mot dom han inte gillar.
 
PostNord har tydligen nyss infört att paket över 20 kg måste kvitteras. Alltid. Så nu måste jag alltså köpa kattsand 1 påse i taget och betala 3 fraktavgifter på det, såvida inte de man handlar ifrån börjar packa i mindre kollin.
Jag beställer alltid 3 säckar kattsand a 12 kg, de packas i 2 kollin. 1 blir då ca 12,5 kg, det andra närmare 25. Så imorgon, beställt innan jag visste detta, får jag mindre kollit levererat, medan det större som ligger i samma bil troligen får åka tillbaka till butiken så de får packa om det och skicka ut i 2 kollin.
Jag är inte hemma och kan kvittera, mina hyresvärdar är troligen borta precis när lantbrevbäraren kommer.
De vill heller inte bära, vilket jag kan förstå. Men jag som bor på landet, här kan man mer eller mindre välta ut det ur bilen och lämna det där jag senaste 3 åren fått det lämnat. På min parkering ute på tunet.

Suck.
 
Senast ändrad:
PostNord har tydligen nyss infört att paket över 20 kg måste kvitteras. Alltid. Så nu måste jag alltså köpa kattsand 1 påse i taget och betala 3 fraktavgifter på det, såvida inte de man handlar ifrån börjar packa i mindre kollin.
Jag beställer alltid 3 säckar kattsand a 12 kg, de packas i 2 kollin. 1 blir då ca 12,5 kg, det andra närmare 25. Så imorgon, beställt innan jag visste detta, får jag mindre kollit levererat, medan det större troligen får åka tillbaka till butiken så de får packa om det och skicka ut i 2 kollin.
Jag är inte hemma och kan kvittera, mina hyresvärdar är troligen borta precis när lantbrevbäraren kommer.
De vill heller inte bära, vilket jag kan förstå. Men jag som bor på landet, här kan man mer eller mindre välta ut det ur bilen och lämna det där jag senaste 3 åren fått det lämnat. På min parkering ute på tunet.

Suck.
Men nä vad störigt. Jag som typ alltid använder utan kvittens.
Verkligen suck 😴
 
Kändisar som gör reklam för spelbolag. Det är så ruttet av branschen att försöka profilera sig med kända ansikten och det är lika ruttet av kändisarna själva att uppmana till spelande bara för att bolagen viftar med en stor sedelbunt.

Satt och pratade om detta på ett möte ganska exakt samtidigt som du postade detta. Jag tycker att det är extra osmakligt när det är kända missbrukare av annat (typ Persbrandt) som gör reklam för något som kan skapa ett förödande missbruk.
 
Folk som inte kan planera in tider, blir tokig! Sambons vän hade en unge som ville komma och pyssla med häst och de skriver att tisdag funkar bra. Sen radiotystnad till 21 på tisdag om att det blev galet så det hanns inte. Sambon föreslog dagen efter dvs idag så jag tog inte ner hästarna till skogshagen för att beta eftersom det blir längre att hämta dem när de kommer. Men han får återigen inget svar och tiden de tänkt komma på kommer och går. Jag ber sambon att iallafall skriva att de får välja en dag och tid i förväg för idag funkar det inte om de kommer längre då jag har saker att göra. Jag planerar ju liksom runt detta? /rant
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 140
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 183
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp