Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kikar på Persona non grata - Gudrun Sjödén och det kryper i hela mig..! Skyller på "jag är så gammal, världen är annorlunda nu" när du är en person som reser världen runt, är sjukt aktiv osv och ändå inte har lyckats plockat upp något någonstans?! En sak om du typ sitter på en gård i skogen och inte fått intryck någonstans ifrån de senaste femtielva åren.. Men vad är det för ursäkt för någon som hon?!
Håller med! Det är bara ovilja.
 
Kikar på Persona non grata - Gudrun Sjödén och det kryper i hela mig..! Skyller på "jag är så gammal, världen är annorlunda nu" när du är en person som reser världen runt, är sjukt aktiv osv och ändå inte har lyckats plockat upp något någonstans?! En sak om du typ sitter på en gård i skogen och inte fått intryck någonstans ifrån de senaste femtielva åren.. Men vad är det för ursäkt för någon som hon?!

Hon är så geniunt otäck! Det har inget med ålder att göra, hon är rasist punkt slut!
 
"Behövs det verkligen forskning på det här??"

Vanligaste kommentaren på en hästforskningsspalt nära dig.

Nej, vi lägger ner all forskning nu för allt fungerar superbra och alla vet allt. Ingen häst far illa och inget kan bli bättre. Gött, tänk vad pengar som sparas!
 
Jag har börjat få svårt för när människor säger "jag tror på dig!", visst det är på ett sätt fint att folk tror på en och det hade väl varit värre om de sagt att de inte tror att man klarar något. Men det är något med det som samtidigt stör mig, jag vet inte vad. Kanske för att det inte speglar min upplevelse och även känns lite "du löser det, så jag behöver inte engagera mig mer än såhär".
 
Stör mig på att mitt minne svek mig och jag därför betalade hästförsäkringen (helår) två gånger :bag: Har skickat ett meddelande till försäkringsbolaget så jag hoppas de kan hantera det snabbt.
 
Jag har börjat få svårt för när människor säger "jag tror på dig!", visst det är på ett sätt fint att folk tror på en och det hade väl varit värre om de sagt att de inte tror att man klarar något. Men det är något med det som samtidigt stör mig, jag vet inte vad. Kanske för att det inte speglar min upplevelse och även känns lite "du löser det, så jag behöver inte engagera mig mer än såhär".
Jag blir också skeptisk av det. Upplever att det ofta är baserat på just TRO, dvs. sällan någon sakligt baserad bedömning av mina reella möjligheter att lyckas. Är tron utan förankring i verkligheten blir den rätt värdelös för min del.
 
Kom hem till ÄNNU ett brev där jag kallas till jury duty (= processen där man sitter i juryn under en rättegång). Det är sjätte eller sjunde gången jag blir kallad nu, och då har jag bara varit valbar i 7 år. Jag vet många som varit valbara dubbelt så länge men som aldrig blivit kallade. Nu har jag dessutom blivit kallad till high court, vilket är där de värsta och mest komplicerade fallen tas upp. Vill det sig riktigt illa kan jag sitta fast i flera veckor, vilket naturligtvis vore väldigt besvärligt för chef och kollegor (och mig, men mest dem).

Stör mig på detta system som är så extremt resurskrävande och som slösar bort så otroligt många människors tid. Jag förstår poängen med det, men det funkar liksom inte riktigt i dagens samhälle. För att få det att fungera skulle det behöva göras en väldig massa ändringar på en massa plan, sättet det sköts på nu är väldigt gammaldags, omodernt och framförallt ineffektivt, men det lär väl inte hända i första taget.
 
Stör mig enormt på att Willys hade ett storpack kexchoklad till extrapris alldeles with självbetjäningen och innan jag riktigt visste hur det gick till hoppade det i min väska.

Så fult av dem (jo jag vet att det är psykologi bakom)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 773
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 142
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp