Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mobil har ändrat sig. Tills igår fick jag alltid versal automatiskt efter punkten. Nu sker det inte automatiskt. Sjukt störande. Telefonen (Samsung) har hittat på det på egen hand.
 
Ja, jag har fått nya grannar igen.
1) En okänd bil står längst ut på vår parkering, vid infarten - och står så att ingen kan komma förbi in på parkeringen, varken in eller ut.
: Det visar sig vara den nya boende som inte "förstår hur man ska stå parkerad för det är otydligt". Bortsett från det faktum att alla p-platser är reserverade (skyltat) och uthyrda så personen inte får stå där så känns det ändå ganska basic att man aldrig ställer sig så att ingen kommer förbi - dessutom finns det rutor som ganska tydligt leder till hur man ska stå. Jag börjar verkligen misströsta om mänskligheten....

2) Samma boende började borra nu kl 22 och återigen så kan jag inte låta bli att fundera över oss människor - är det så konstigt att tänka på att människor sannolikt inte vill bli störda av den sortens ljud ever men framför allt inte sent på kvällen? Responsen när det - ihop med parkeringen - togs upp av styrelsen som gick dit nyss? Surhet. Att de var jobbiga. Som hämnd nu slår de i dörrar, slamrar mm. Vuxna människor, dyr brf.Jag.Orkar.F-n.Inte.Med.Folk.
 
Min skröppelkropp, som precis när värsta "astmasäsongen" drar igång beslutar sig för att en lunginflammation (av alla jävla saker) är lämpligt att dra på sig :cautious:
Antingen tidig bakteriell eller virusorsakad, proverna var enligt läkaren "moderata" men första åtgärd är tydligen att dubbla kortisonet, hjälper inte det, om det blir värre, eller om i veckan kommande lungröntgen ser horribel ut, så sätter de in penicillin.
Har (förutom snytit ut gigantiska mångder snor och slemkraxande) haft diffusa symptom några dagar, så tänkte mig hc till veckan eftersom ingen tid fanns idag, men lovade sköterskan att ringa 1177 om det blev värre och pja, mer ont över ryggen i kombo med en plötsligt tryckande smärta över vä bröst så skickar såklart 1177 in en, även om både de och jag var tämligen säkra på att orsaken till smärtorna var lungor och inte hjärta, men nu är jag hemma iaf :up:

20230513_012645.jpg

Tekopp, soffa och tv står på agendan!
 
Min skröppelkropp, som precis när värsta "astmasäsongen" drar igång beslutar sig för att en lunginflammation (av alla jävla saker) är lämpligt att dra på sig :cautious:
Antingen tidig bakteriell eller virusorsakad, proverna var enligt läkaren "moderata" men första åtgärd är tydligen att dubbla kortisonet, hjälper inte det, om det blir värre, eller om i veckan kommande lungröntgen ser horribel ut, så sätter de in penicillin.
Har (förutom snytit ut gigantiska mångder snor och slemkraxande) haft diffusa symptom några dagar, så tänkte mig hc till veckan eftersom ingen tid fanns idag, men lovade sköterskan att ringa 1177 om det blev värre och pja, mer ont över ryggen i kombo med en plötsligt tryckande smärta över vä bröst så skickar såklart 1177 in en, även om både de och jag var tämligen säkra på att orsaken till smärtorna var lungor och inte hjärta, men nu är jag hemma iaf :up:

Visa bifogad fil 118836
Tekopp, soffa och tv står på agendan!
Men stackare, har inte du varit dålig rätt många gånger senaste åren? :(
 
Men stackare, har inte du varit dålig rätt många gånger senaste åren? :(

Skröppelkropp som sagt 😉

Har flera kroniska hälsoproblem så är ca aldrig pigg och fräsch längre och lite titt som tätt skapar vissa av dem, med gemensamma krafter en "perfekt storm" för mig att härda ut.

Drygt? Absolut. Frustrerande? Definitivt!!

Men det definierar inte mig som person att jag gått från duracellkaninmode till något med halvfisigt batteri, så jag försöker ta all hälsomisär med en smula jämnmod, göra det bästa av livet och leva så bra jag kan 😊
 
Hade en redan väldigt illaluktande soppåse jag skulle slänga på vägen ut. Det kom ju jag ihåg :banghead:Ska bli över 20 grader varmt och jag lär vara hemma kl. 20... Kan redan föreställa mig stanken när jag öppnar dörren :yuck: Om jag har riktig tur reagerar personen som ska hjälpa mig att mata katten :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 891
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 147
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp