Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men blir inte kläderna kladdiga?

Jag försöker bara förstå hur det skulle hjälpa. Ser verkligen inte hur det skulle fungera.

Just nu är det ändå inget alternativ, för det är sår på benen...
Jag vet inte hur kladdigt det blir men lårskav verkar väldigt oskön så jag tänker att det vore värt att testa, även om det innebär att kläderna behövs tvättas lite snabbare än vanligt. Produkten är ju gjord för att minska skav, i och för sig är de ju ingen garanti för att det funkar för alla.

Förstår! 😕
 
Jag vet inte hur kladdigt det blir men lårskav verkar väldigt oskön så jag tänker att det vore värt att testa, även om det innebär att kläderna behövs tvättas lite snabbare än vanligt. Produkten är ju gjord för att minska skav, i och för sig är de ju ingen garanti för att det funkar för alla.

Förstår! 😕
Jag tänker att det kanske inte är tänkt att användas under kläder? Det brukar stå som ett alternativ till långbenade underkläder, inte ett komplement. Men visst, det skadar inte att testa. Ska bara hitta en sort i butik nära mig som inte innehåller petroleum (i min enfald trodde jag det var rent talk alltid men efter en stund googlande inser jag att så inte är fallet)
 
Men hur ska man applicera det på låren? Det kommer ju bli pulver överallt
Du tar i handen och stryker på huden och borstar bort överskottet. Det förhindrar att du blir fuktig och får skav och du kan ju testa med vanligt potatismjöl eller majsmjöl om du har hemma.
 
En ENORM störning:
Lårskav. Jag hatar lårskav! Har aldrig haft problem innan, men så gick jag upp 30 kg pga medicinering. Nu får jag skav av allt och inget. Det hjälper inte med långbenade underkläder, jag får skav ändå..
Har du testat anti-chafe balm (när du inte har sår förstås)?
Bl.a. Neal's Yard har ett barnpuder som är talkfritt om du vill testa om puder kan hjälpa :)
 
Har du testat anti-chafe balm (när du inte har sår förstås)?
Bl.a. Neal's Yard har ett barnpuder som är talkfritt om du vill testa om puder kan hjälpa :)
Nä, det här funkat med kläder.
Jag vill helst inte beställa utan köpa i butik nära mig. Ska kolla vad som finns här men tack för tipsen!
 
Du tar i handen och stryker på huden och borstar bort överskottet. Det förhindrar att du blir fuktig och får skav och du kan ju testa med vanligt potatismjöl eller majsmjöl om du har hemma.
Fast jag har aldrig upplevt fukt. Sure, lite blir det säkert men inte mycket. Och jag ser fortfarande inte hur det ska skydda bättre än tyg.
 
Nä, du kan ju strunta i att testa. Det är inte istället för utan tillsammans med, men prova för allt i världen inte för tänk om det fungerar! O_o
Men sluta, jag har aldrig sagt att jag inte ska testa. Jag har redan sagt att jag ska kolla i "mina butiker" om de har något utan petroleum.
Jag försöker bara förstå hur det skulle funka, när inte ens kläder gör det.

Och som jag skrivit kan jag inte testa nu, i och med att det är öppna sår
 
Men sluta, jag har aldrig sagt att jag inte ska testa. Jag har redan sagt att jag ska kolla i "mina butiker" om de har något utan petroleum.
Jag försöker bara förstå hur det skulle funka, när inte ens kläder gör det.

Och som jag skrivit kan jag inte testa nu, i och med att det är öppna sår
Tänkte mest att man ofta har majs- eller potatismjöl hemma så det är enkelt att prova istället för köpa andra, dyrare produkter med samma funktion.
 
Tänkte mest att man ofta har majs- eller potatismjöl hemma så det är enkelt att prova istället för köpa andra, dyrare produkter med samma funktion.
Inget jag har hemma.
Känner fortfarande att min spontana reaktion är att det blir äckligt och kladdigt om det läget sig som en hinna mellan hud och kläder.
 
Inget jag har hemma.
Känner fortfarande att min spontana reaktion är att det blir äckligt och kladdigt om det läget sig som en hinna mellan hud och kläder.
Det blir lika äckligt och kladdigt som talk och barnpuder.
Om det inte är något du har hemma så köp inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
465
· Visningar
23 566
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 624
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 147
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp