Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att potentiellt jätteroliga teaterproduktioner, ståupp m m nuförtiden bara verkar turnera i megaarenor och ishockeyhallar. Jag vill inte se teater femtio meter från scen tillsammans med tiotusen andra, för samma biljettpeng som på en riktig teater (eller motsvarande mindre scen).
Jag håller helt med!
Jag gillar små scener som känns intima, skulle aldrig gå och se något på en stor arena. Tyvärr missar man ju då endel..
 
försäkringskassan! Fem försök innan jag ens ställs i kö. 40 min väntetid. De har 30 dagars handläggning men jag måste vara sjuk I två veckor innan jag får ansöka om sjukpenning. Ja det är ju jättetråkigt om jag vill få pengar innan månadsskiftet så jag kan betala mina räkningar utan att dra från sparkontot. Hur gör folk utan sparande i sån här situation? Finns det nån myndighet som faktiskt fungerar adekvat idag?
 
försäkringskassan! Fem försök innan jag ens ställs i kö. 40 min väntetid. De har 30 dagars handläggning men jag måste vara sjuk I två veckor innan jag får ansöka om sjukpenning. Ja det är ju jättetråkigt om jag vill få pengar innan månadsskiftet så jag kan betala mina räkningar utan att dra från sparkontot. Hur gör folk utan sparande i sån här situation? Finns det nån myndighet som faktiskt fungerar adekvat idag?
Första 2 veckorna får man ersättning från arbetsgivaren och är man fortfarande sjuk efter det så anmäler ag det till f-kassan och först då kan man ansöka om ersättning från dem.
 
En ENORM störning:
Lårskav. Jag hatar lårskav! Har aldrig haft problem innan, men så gick jag upp 30 kg pga medicinering. Nu får jag skav av allt och inget. Det hjälper inte med långbenade underkläder, jag får skav ändå..
Jag har haft lårskav hela livet, oavsett vikt.

Det enda som håller en hel arbetsdag - eller ens några timmar - är trosor med ben. Fins massor av snygga, om man vill det. Jag nöjer mig med att de är funktionella, dvs glatta så det inte blir friktion.

'Samma när jag hade en häst med stoor skritt. Gick inte att ha bomullstrosor, rumpan blev uppskavd. Behövde vara något som gled, mot både hud och ridbyxor.
 
Jag fick en ny jobbdator för ett tag sedan, mycket bättre än den förra så jag är nöjd. MEN - sedan 2-3 veckor har det börjat hända någon gång under dagen att skärmen slocknar och sedan startar igen. Är det datorn eller skärmen tro?? (laptop kopplad till skärm).
 
Jag har haft lårskav hela livet, oavsett vikt.

Det enda som håller en hel arbetsdag - eller ens några timmar - är trosor med ben. Fins massor av snygga, om man vill det. Jag nöjer mig med att de är funktionella, dvs glatta så det inte blir friktion.

'Samma när jag hade en häst med stoor skritt. Gick inte att ha bomullstrosor, rumpan blev uppskavd. Behövde vara något som gled, mot både hud och ridbyxor.
Fast jag har alltid typ cykelbyxor under kjol, får skav ändå..
 
Fast jag har alltid typ cykelbyxor under kjol, får skav ändå..
Cykelbyxor är antagligen inte silkiga nog i materialet? Tycker de är mer kraftiga "baddräktstyg"? Tror du behöver trosor.

1682344054496.png
 
Jag fick en ny jobbdator för ett tag sedan, mycket bättre än den förra så jag är nöjd. MEN - sedan 2-3 veckor har det börjat hända någon gång under dagen att skärmen slocknar och sedan startar igen. Är det datorn eller skärmen tro?? (laptop kopplad till skärm).
Det är inte dockan då(om nu en sån finns/används)? Det är vi nämligen flera som har exakt den typen av problem med på mitt jobb. Nya datorer, nya dockor och nyasladdar.. Ändå bråkar det rätt vad det är
 
Det är inte dockan då(om nu en sån finns/används)? Det är vi nämligen flera som har exakt den typen av problem med på mitt jobb. Nya datorer, nya dockor och nyasladdar.. Ändå bråkar det rätt vad det är
Inte omöjligt. Jag får greja lite med sladdarna och se om det är glapp någonstans
 
Första 2 veckorna får man ersättning från arbetsgivaren och är man fortfarande sjuk efter det så anmäler ag det till f-kassan och först då kan man ansöka om ersättning från dem.
Ja det vet jag. Men eftersom de har en månads handläggningstid hinner jag inte få min lön till räkningarna ska betalas. Det är en orimligt lång handläggningstid vilket sätter människor i problem. Nu har jag ett sparkonto men det är inte alla människor som har det. Särskilt de som behöver hjälp från försäkringskassan riskerar ju hamna i situationen där man lever månad till månad
 
Jag har ett extrajobb jag har haft sen jag var 17, det är alltså 17 år jag har jobbat där. Det har skett en "förhandling" om lön. Fick ett mail idag där lönen gått upp med mindre än 100 kr per tillfälle (15 tillfällen per år max) plus att de har sänkt lönen på en del (vilket jag listade ut genom att räkna lite på gamla lönespecar). Informationen löd: vi höjer lönen med x%, är ni inte nöjda med det vill vi att ni säger upp er innan onsdag. Det har inte justerats lön på några år, för ingen har sagt något. Trivs egentligen på jobbet, men kände att jag nog "säger upp mig" efter det mailet. 🤷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 631
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp