Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltid trist när man inte "får" ifrågasätta en service/vara som man har betalat för. Jag sitter ju själv i den sitsen nu, men en vara som jag fått som ska vara helt ny men som visar uppenbara tecken på att den har varit i alla fall provad. Jag känner mig också lurad...Lovade mig själv att släppa det här men känner att det fortfarande gnager lite, så jag skriver av mig här
Jag var hos tandläkaren tidigare idag. Egentligen skulle jag ha träffat tandläkaren följt av tandhygienisten, men förra veckan fick jag ett mail där det stod att de var tvungna att ställa in hygienist-delen men att tandläkaren kunde utföra större delen av den putsning och rengörning som hygienisten egentligen skulle gjort. Jag hade bara bokat in mig för att jag borde, alltså ett rent rutinbesök, så jag sa att det gick bra.
När jag nu kom hem och tittade på fakturan så ser jag att jag blivit debiterad för en "15 minute routine examination" (639 kr) OCH en "30 minute hygienist appointment" (831 kr). Jag skrev till dem och frågade om det här verkligen stämde, om det verkligen var rätt att jag 1) debiterades för en hygienisttid när jag i själva verket aldrig fick träffa en hygienist och 2) debiterades för 45 minuter när hela grejen i själva verket tog 20 minuter. Men ja, de hävdar att det är korrekt, att tidsangivelserna är standardiserade i systemet (vilket jag fattar, vissa munnar tar ju längre tid än andra) och att tandläkaren gjorde lite extra för att täcka upp för den uteblivna hygienisttiden. Mailet hade dessutom en lite småsnäsig ton vilket var oväntat, de brukar vara så himla trevliga annars. Kanske beror på att jag ifrågasätter
Men jag vet inte, för mig känns det ändå inte riktigt rätt att jag har blivit debiterad för en service som jag rent krasst inte fick, även om jag är nöjd med det jobb tandläkaren gjorde... När de tidigare erbjöd att tandläkaren skulle utföra lite hygienistjobb också tolkade jag det som att jag bara skulle betala för tandläkartiden, inte den icke-existerande hygienist-tiden.
Ja ja, det här går på försäkringen så det är inte jag som betalar oavsett, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite lurad.
Ja, det känns tråkigt. Det svar jag liknande närmast ett försvarstal - från tandläkaren själv, dessutom! "I felt that I was very thorough with your examination...I carried this out for you to prevent the inconvenience of a further visit to the hygienist. I hope that this clarifies things for you and meets with your satisfaction." Jag försökte förklara att det inte är hennes service jag klagar på, det var inget fel på undersökningen och behandlingen alls, men faktum kvarstår att jag debiterades för både tandläkare och hygienist utan att se skymten av en hygienist under hela mitt besök.Alltid trist när man inte "får" ifrågasätta en service/vara som man har betalat för. Jag sitter ju själv i den sitsen nu, men en vara som jag fått som ska vara helt ny men som visar uppenbara tecken på att den har varit i alla fall provad. Jag känner mig också lurad...
Om det är till någon tröst kan jag meddela att samtliga telefoner, surfplattor och kameror inom EU kommer att ha USB-C från och med nästa år, så det kan bli din mest värdefulla laddare någonsin! Det är förmodligen därför de bytt på den nyare modellen också, och det är därför det oftast inte skickas med laddare längre. (https://www.europarl.europa.eu/news...-for-mobile-devices-will-be-a-reality-in-2024)I fredags köpte jag nya hörlurar. Räknar iskallt med att det är samma laddare som till mina andra hörlurar från samma märke. Det är det inte
Jag har ungefär 15 laddare tillgängliga men just usb-C är inte en av dessa.
Således stör jag mig mycket på att nuförtiden skickas laddare nästan aldrig med.
Om det är till någon tröst kan jag meddela att samtliga telefoner, surfplattor och kameror inom EU kommer att ha USB-C från och med nästa år, så det kan bli din mest värdefulla laddare någonsin! Det är förmodligen därför de bytt på den nyare modellen också, och det är därför det oftast inte skickas med laddare längre. (https://www.europarl.europa.eu/news...-for-mobile-devices-will-be-a-reality-in-2024)
Tycker det är ett superbra initiativ, även om det såklart är lite besvärligt just nu under omställningstiden. Jag har äntligen nått punkten då alla mina bärbara manicker (dator, mobiltelefon och trådlösa hörlurar) laddas med samma sladd - hallelujah!
åh, du kan ju göra som eleverna jag sprang på i korridoren en dag förra veckan De "gjorde om" Samsungladdare till en IPhone-laddare genom att banka till usb-C änden så att den skulle gå i en lightningkontakt.I fredags köpte jag nya hörlurar. Räknar iskallt med att det är samma laddare som till mina andra hörlurar från samma märke. Det är det inte
Jag har ungefär 15 laddare tillgängliga men just usb-C är inte en av dessa.
Således stör jag mig mycket på att nuförtiden skickas laddare nästan aldrig med.
Det gäller att ha flera laddare helt enkelt...Jag har läst det men jag föredrar faktiskt att ha olika laddare för olika saker Annars kan jag ju bara ladda en sak i taget
Det gäller att ha flera laddare helt enkelt...
Mvh familjen med fler laddare än saker men nog sjutton saknas det en laddare där man är...