Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nackspärr 😵
Vred på huvudet för snabbt och oaktsamt så jag fick intensiva smärtor.

Andra störningsmomentet, en långtidsfavorit att störa sig på: att så många skriver "enligt mig". Det heter enligt min mening!

Bortsett från att det låter märkligt att hänvisa till sig själv ("enligt mig") så är det väl något som är förbehållet väldigt kända forskare och dylika. Vi vanliga dödliga bör väl säga "jag tycker" "min åsikt är" "enligt min syn på saken".
 
Nackspärr 😵
Vred på huvudet för snabbt och oaktsamt så jag fick intensiva smärtor.

Andra störningsmomentet, en långtidsfavorit att störa sig på: att så många skriver "enligt mig". Det heter enligt min mening!

Bortsett från att det låter märkligt att hänvisa till sig själv ("enligt mig") så är det väl något som är förbehållet väldigt kända forskare och dylika. Vi vanliga dödliga bör väl säga "jag tycker" "min åsikt är" "enligt min syn på saken".

Blä för nackspärr ja ☹️
 
Andra störningsmomentet, en långtidsfavorit att störa sig på: att så många skriver "enligt mig". Det heter enligt min mening!

Bortsett från att det låter märkligt att hänvisa till sig själv ("enligt mig") så är det väl något som är förbehållet väldigt kända forskare och dylika. Vi vanliga dödliga bör väl säga "jag tycker" "min åsikt är" "enligt min syn på saken".
Ojdå. Det fetade känner jag inte ens igen så kan varit skyldig till detta fenomen:confused::o Å andra sidan låter det märkligt att skriva "enligt mig" så vi får hoppas att jag undvikit misstaget:p
 
Mannagrynsgröt!! Alltså kanske inte gröten per se - men det går ju inte att diska kastrullen efteråt?! Det är som klister! Och sonen vill ha det både som frukost och innan han går och lägger dig 🤯
Går utmärkt att diska direkt om man, innan mjölken kokar, drar ner värmen, vispar ner grynen och vispar nån minut tills den börjar tjockna.
därefter låter man gröten puttra på låg värme med bara nån omrörning och ev spädning.

Blir noll klet kvar i pannan.
 
Vi (jag och ett gäng kompisar) skall åka till Dalarna i sommar. Några av de andra vill köra cykelvasan (av någon outgrundlig anledning) vi andra hänger på för sällskap.

Vi bokade en stuga tidigt i januari, pga att vi blir 7 personer, varav 6 vuxna (2 gifta par och två singelvuxna utan relation till varandra utanför vänskap). Stugan vi hittade var perfekt. Ngt större än det mesta man hittar och 10 bäddar fördelat på 4 sovrum så att jag och Dagon kan få var sitt sovrum.

Men nej. Nu har vi fått veta att stugan inte är tillgänglig de dagar vi bokat den för och fått pengarna åter. Vi behöver nu hitta något nytt, och utbudet har krympt. Så det ser ut som att jag och Dagon kommer att få dela sovrum.

Mögtucka.
 
Förra veckan fick vi inga nationella prov alls* (de anlände dagen efter) och fick kopiera till hela årskursen.

Den här veckan fick vi för få (25st kort)

Det går bra nu.

*Fick några få med expressleverans dagen innan dock.
 
Går utmärkt att diska direkt om man, innan mjölken kokar, drar ner värmen, vispar ner grynen och vispar nån minut tills den börjar tjockna.
därefter låter man gröten puttra på låg värme med bara nån omrörning och ev spädning.

Blir noll klet kvar i pannan.
I den bästa av världar, men jag har en gammal spis som inte riktigt funkar så 😅
Men får prova stänga av tidigare!

Kallt vatten! Vi ställer alltid kastrull + tallrikar i kallvatten en stund innan vi diskar. Lossnar super lätt 😄
Trodde det också! Brukar funka med havregrynsgröt men inte med detta 🤯
 
Dekra bilbesiktning.
Fick en tvåa på dragkroken. Det stämmer inte eftersom de bara inte vet hur man gör.
Fick även en tvåa på en lampa men det är en tyst tvåa så om det inte vore för dragkroken skulle bilen alltså gått igenom.

Efter dagens service kör jag till Dekra för att få till en gratis efterkontroll. Hemsidan säger att det är öppet. Nej minsann, då har de satt upp en lapp med lunchstängt 11.20-12. (Klockan var 11.19 men dörren var låst.)
Nu är mitt humör på minus tre miljoner och jag måste överlåta till 29-åringen att lösa det. Han är dock inte alls lika påstridig som jag :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 755
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp