Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dekra bilbesiktning.
Fick en tvåa på dragkroken. Det stämmer inte eftersom de bara inte vet hur man gör.
Fick även en tvåa på en lampa men det är en tyst tvåa så om det inte vore för dragkroken skulle bilen alltså gått igenom.

Efter dagens service kör jag till Dekra för att få till en gratis efterkontroll. Hemsidan säger att det är öppet. Nej minsann, då har de satt upp en lapp med lunchstängt 11.20-12. (Klockan var 11.19 men dörren var låst.)
Nu är mitt humör på minus tre miljoner och jag måste överlåta till 29-åringen att lösa det. Han är dock inte alls lika påstridig som jag :cautious:
Vad hade de för problem med dragkroken?
 
20230426_143205.jpg

Lastbilscshaffisar, eftersom majoriteten av puckona a l l t i d ligger mitt i vägen efter "hemmavägen", så bli det alldeles för ofta lite väl spännande möten på krön och i kurvor :banghead:
Dessutom finns det ju inte på kartan att man kan köra om skiten heller när man hamnar bakom :meh:

Stör mig också på stenskottet jag fick häromdagen, vilket resulterade i en längsgående spricka längs hela vindrutan i nederdel = bokat första lediga tid för rutbyte, så om 1 vecka är det åtgärdat.
 
Undrar hur man kan med att åka iväg på nöjesresor flera helger i rad när man är frånvarande mer än närvarande i ett projektarbete under veckodagarna O_o När är det tänkt att du ska göra dina delar av arbetet då? :rofl: Personen drar "jag-är-sjuk-kortet" för att bryta jobbiga diskussioner om hens frånvaro men har samtidigt inga planer på att sjukskriva sig :meh:
 
Mina fötter har svullnat såpass mycket av graviditeten att jag inte längre har några anklar. Det gör att jag känner orimligt osexig och jag stör mig på att jag känner mig så himla osexig. Min sambos fotfobi är nästan större än min för guds skull. :cautious:
 
Dekra bilbesiktning.
Fick en tvåa på dragkroken. Det stämmer inte eftersom de bara inte vet hur man gör.
Fick även en tvåa på en lampa men det är en tyst tvåa så om det inte vore för dragkroken skulle bilen alltså gått igenom.

Efter dagens service kör jag till Dekra för att få till en gratis efterkontroll. Hemsidan säger att det är öppet. Nej minsann, då har de satt upp en lapp med lunchstängt 11.20-12. (Klockan var 11.19 men dörren var låst.)
Nu är mitt humör på minus tre miljoner och jag måste överlåta till 29-åringen att lösa det. Han är dock inte alls lika påstridig som jag :cautious:

Dekra är total skit, finns inte en suck att jag besiktar hos dem. Jag vägrar Bilprovningen i Falun också pga vansinnigt otrevlig personal. Tur vi har många aktörer i stan, jag använder Opus (mkt trevliga, både i Falun och Borlänge) eller Besikta.

Jag har inga problem med nerslag på saker som inte är bra men var för f-n inte spydig om det (jag kör en gammal bil för jag vill inte lägga pengar på något nytt och dyrt) eller ge mig sura miner när jag vill använda en rabatt jag fått via brev :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp