Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
- femtonåring beter sig illa
- femtonåring blir utslängd ur klassrummet
- femtonåring fortsätter bete sig illa
- femtonåring ber om ursäkt
- femtonåringens föräldrar blir informerade om vad som hänt (självklart även att femtonåringen bett om ursäkt!)
- femtonåring flippar ur fullständigt

Jag stör mig på femtonåringars icke existerande konsekvenstänk...
 
- femtonåring beter sig illa
- femtonåring blir utslängd ur klassrummet
- femtonåring fortsätter bete sig illa
- femtonåring ber om ursäkt
- femtonåringens föräldrar blir informerade om vad som hänt (självklart även att femtonåringen bett om ursäkt!)
- femtonåring flippar ur fullständigt

Jag stör mig på femtonåringars icke existerande konsekvenstänk...
Då är vi två. Har också en femtonåring som tycker att världen enbart är till för honom.
 
Att jag har fått lite diffust magont efter samtliga måltider idag. Jag har inga andra symptom, och det är verkligen ingen särskilt allvarlig smärta vi pratar om (typ 3-4 på en 10-gradig skala kanske), men jag förstår inte alls vad det beror på och har aldrig haft det så förut. Har varken ätit eller gjort något annorlunda än vanligt. Förhoppningsvis ger det med sig under natten!
 
Det kommer aldrig bli sommar.
IMG_20230428_0850221-01.jpeg
 
Dagens kanske lite för långa rant är folk som inte bara kan erkänna att de gjort fel och be om ursäkt, utan att det ska behöva bli en betydligt större grej än vad det var från början!

Vi har haft hantverkare hemma som har gjort ett större arbete, offertvärde på ett par hundra tusen kronor. Enligt det avtalet vi har skrivit på och information vi har fått på mejl så ska vi när arbetet är klart först ha en genomgång med ansvarig hantverkare och då skriva på "Papper 1". Efter det ska vi ha genomgång och projektavslut med projektledaren och då skriva på "papper 2. Det står uttryckligen att det är viktigt att vi är hemma vid projektavslutet.

Arbetet är färdigt och vi hade genomgången med hantverkaren och skrev på papper 1. Han sa även vid det tillfället att vi också kommer ha en till genomgång med projektledaren.

Sen hände inget mer. Vi har väntat på att projektledaren skulle återkomma om projektavslutet och tänkte att han avvaktade en mindre reklamation som ska göras och som vi är överens om. Men så för ett par dagar sen dök istället fakturan på hela arbetet upp med texten "Nu är arbetet avslutat, hoppas du är nöjd".

Hörde av mig till projektledaren och efterlyste projektavslutet. Han svarade att allt är avslutat och klart. Jag svarade med invändningar att det är inte alls såhär som de beskriver det i avtalet och informationsmejl och efterlyste "papper 2" som vi aldrig har sett.

Fick igår ett låååååångt svar om hur deras dokumentation visst behövde uppdateras för nu gör de på olika sätt bla bla bla och projektavslut kan ske på olika sätt bla bla bla och tack för att jag var uppmärsksam som såg detta som inte stämde bla bla bla och nu ska de ha möten och fundera på hur de bättre kan formulera sig bla bla bla. Men att allting avslutats som det skulle med vårt projekt. Men inget svar på min fråga ifall det var korrekt att vi bara ska skriva på ett papper och att vi heller inte har fått någon kopia på detta.

Sen idag dyker ett nytt mejl upp från deras webbtjänst med meddelande om att jag har ett dokument som behöver skrivas under. Det var mycket riktigt "papper 2" ;)


Annars hade ju projektledaren bara kunnat sagt direkt att det visst blivit fel, erbjudit att dyka upp för en andra genomgång eller frågat om vi kunde ta det på telefon (hade gått bra) och även skickat "papper 2" direkt så hade saken varit ur världen. Vi är ju liksom jättenöjda med allt arbete som de har gjort 🤷‍♀️
 
Stör mig rejält på att min mamma tror att hon kan köpa min tillgivenhet och köper 3 klänningar hon vill att jag ska ha. Hon vet mycket väl att jag hatar att få presenter och framförallt kläder då min klädstil är högst personlig(som allas) och det är oerhört viktigt för mig att välja ut min egen garderob.

Hade hon verkligen velat lappa ihop vår relation hade hon slutat dricka, börjat intressera sig för mitt och min brors livsval och slutat använda oss som personliga kuratorer. Och gått till en riktig kurator för att få ordning på sitt liv.
 
Vad åt jag egentligen i går som gör att jag har haft gaser i magen hela dagen? Kan inte komma på att det varit något ovanligt. Nu talar vi inte o någon liten fis nu och då, utan med några minuters mellanrum som värst. Hade kunnat starta mitt eget biogasverk. 🤢Tur att jag var ledig i dag 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp