Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som tycks anstränga sig för att kunna vara ivägen så mycket som möjligt.

"Ska jag parkera min bil på den här näst intill tomma stora parkeringen? Nej, det är nog bäst jag parkerar på vägen istället."

"Jag måste stanna med min bil. Ska jag stanna på busshållplatsen, på den där infarten eller den där raksträckan? Nej, det är nog bäst jag stannar i en kurva eller ett backkrön"

"Jag måste nog fundera lite på vad det var jag skulle ha här från butiken, bäst att stanna mitt i gången precis innanför dörrarna"
 
Men är det typ i "Säljes" som kategori och typen av vara står i en rubrik?
99/100 finns ingen rubrik och även om det finns en rubrik, så inleder man inte ett inlägg med "som sagt", av den enkla anledningen att det är de första orden.
Det är liksom inget öht sagt före den frasen.

1682097360039.jpg


För mig är det ett uselt språkbruk och sånt finner jag störigt.
 
Folk som tycks anstränga sig för att kunna vara ivägen så mycket som möjligt.

"Ska jag parkera min bil på den här näst intill tomma stora parkeringen? Nej, det är nog bäst jag parkerar på vägen istället."

"Jag måste stanna med min bil. Ska jag stanna på busshållplatsen, på den där infarten eller den där raksträckan? Nej, det är nog bäst jag stannar i en kurva eller ett backkrön"

"Jag måste nog fundera lite på vad det var jag skulle ha här från butiken, bäst att stanna mitt i gången precis innanför dörrarna"
Som hon som gick före mig in i en smal, lång hall, stannade precis innanför dörren, och sedan skrek åt mig att jag måste stänga dörren, det är kallt ute.
Ja, jag kunde ju inte komma längre in då hon stod där hon stod, så jag backade ett halvt steg och stängde dörren mellan oss...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
23 451
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 085
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 617
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp