Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att folk förväntar sig att få ta med hunden in på ett vårdbesök (ingen servicehund) och blir sur när man säger nej.

Orimligt många gånger har jag blivit hotad till livet av just den anledningen :rofl: För vi nekar ju att personer tar med djur bara för att jävlas, inte av några andra goda anledningar :angel:
Varför i all världen tror folk att man kan ta djur med sig då man besöker vården? :confused:
Tänker de sig hunden som psykiskt stöd, eller är de bara vana att ha hunden med sig precis överallt och tycker att det därför är självklart?
 
Varför i all världen tror folk att man kan ta djur med sig då man besöker vården? :confused:
Tänker de sig hunden som psykiskt stöd, eller är de bara vana att ha hunden med sig precis överallt och tycker att det därför är självklart?
Som ett roligt undantag bad min förra lymfterapeut att jag skulle ta med valpen vid en behandling
Hon lymfbehandrade mig medan valpen gjorde akupunktur på hennes tår :D
 
Har haft en dålig dag och den avslutande med att bli förbannad på SD. Herregud, homofobi och transfobi hör till dåtiden. Vi lever i ett öppet samhälle och vi vill fortsätta ha det så.
Jag börjar bli rädd för utvecklingen.

Så jsg stör mig på SD.
 
Varför i all världen tror folk att man kan ta djur med sig då man besöker vården? :confused:
Tänker de sig hunden som psykiskt stöd, eller är de bara vana att ha hunden med sig precis överallt och tycker att det därför är självklart?
Men man ska kannske inte bli förvånad. Jag såg precis bilder på facebook där en bekants bekant gick på café. Tilsammans med sin papegoja :D
 
Klockan är 21:30, och de håller på att sopa upp grus på den närbelägna skolgården. Blir tokig på det konstanta vrålet av lövblåsar... Förstår att de kanske inte kan göra det under dagen när det är fullt av barn, men kom igen... Klockan är ändå efter nio!
Konstig tid att göra det på. Till vår förskola kommer alltid folk och gör sådana saker på "kontorstid". Vi får flytta på barnen om det behövs.... :)
 
Vad är det med män och "nej jag kan ta min fråga utan mikrofon här på konferensen för jag hörs så bra, höhö".

Ja, jag hör dig men har du fortfarande inte snappat upp att mikrofonerna är till för att den med hörselproblem också ska höra?
Det är inte bara män utan även en del föreläsare. Jag följer en tjej på insta som är hörselskadad och använder hörslinga.

För några dagar sedan la hon upp ett citat av vad en föreläsare hade sagt när batteriet i mikrofonen tog slut:
Någon annan "jag tror att batteriet i mikrofonen är slut, det finns fler där borta"
Föreläsaren "jaja vi får se"
Föreläsaren "men jag har så mycket viktigt att säga, har inte tid för sådant här trams!"

Liksom öhhh? Om du nu har så mycket viktigt att säga så är det väl bra om de som ska lyssna också hör vad du säger? :confused:
 
Jag stör mig på idiotgrannen ovanför som idag verkar bråka med nån tjej. Det låter typ som det kastas möbler i golvet... Jag tycker han är obehaglig som fan och känner att jag behöver lyssna lite så hon inte råkar illa ut.
 
Det är inte bara män utan även en del föreläsare. Jag följer en tjej på insta som är hörselskadad och använder hörslinga.

För några dagar sedan la hon upp ett citat av vad en föreläsare hade sagt när batteriet i mikrofonen tog slut:
Någon annan "jag tror att batteriet i mikrofonen är slut, det finns fler där borta"
Föreläsaren "jaja vi får se"
Föreläsaren "men jag har så mycket viktigt att säga, har inte tid för sådant här trams!"

Liksom öhhh? Om du nu har så mycket viktigt att säga så är det väl bra om de som ska lyssna också hör vad du säger? :confused:
Det där är orsaken till att jag aldrig går på dylika evenemang längre. Är det inte föreläsaren själv som är ett pucko så är den någon i salen. Om nu någon ställer en fråga och hen inte klarar av att prata i en mikrofon så borde föreläsaren fatta att hen ska upprepa frågan så att vi som inte hör så bra får en chans att höra men det händer sällan. Det pratas så mycket om tillgänglighet för alla grupper och hur viktigt det är men det är just bara det. Prat. Det är sällan som slingan fungerar ens en gång, här i stan har den på bion varit "trasig" sedan 80-talet. På teatern ungefär lika länge. Så dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 374
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 076
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp