Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
”Hej! Kan du slå på läskvittenser så jag vet hur lång tid det tar från du läst till du svarar? 😂

Nej, men inte bara det, ibland kommer jag på fler saker att skriva och så kan det vara bra att se om de förra är läst så det inte ”försvinner” i all text 😁
Du får göra som en högst osympatisk människa gjorde på hemtjänsten på den tiden jag hade det. Hade jag inte svarat inom tio minuter kom det ett "det är jävligt bra om du svarar så att jag vet att du har läst det!!!!!" Ibland med stora bokstäver dessutom O_o Att jag inte svarade för att jag faktiskt inte hade läst för att jag sov, stod i duschen, var på vårdbesök eller annat fanns nog inte i hens tankevärld...



Observera den drypande ironin. Det är inte ett bra sätt att få svar :p
 
Vad är det med män och "nej jag kan ta min fråga utan mikrofon här på konferensen för jag hörs så bra, höhö".

Ja, jag hör dig men har du fortfarande inte snappat upp att mikrofonerna är till för att den med hörselproblem också ska höra?
Det är för att många män är stolta över att de är så himla bröliga och högljudda och tar det som en komplimang när de får höra att deras röst tar över hela rummet.
 
Du får göra som en högst osympatisk människa gjorde på hemtjänsten på den tiden jag hade det. Hade jag inte svarat inom tio minuter kom det ett "det är jävligt bra om du svarar så att jag vet att du har läst det!!!!!" Ibland med stora bokstäver dessutom O_o Att jag inte svarade för att jag faktiskt inte hade läst för att jag sov, stod i duschen, var på vårdbesök eller annat fanns nog inte i hens tankevärld...



Observera den drypande ironin. Det är inte ett bra sätt att få svar :p
Wtf?!? Jag hoppas att du tog upp det med chefer för så får det inte gå till!
 
Riktigt störigt att jag i två dagar försökt ringa ett nr i skåne och hela tiden får svaret -det är svårt att komma fram just nu, försök igen senare. Jag har försökt senare. Otaliga gånger.

Två dygn utan kontakt med den delen av landet känns ORIMLIGT.
Varken telefon eller SMS funkar.
 
Styrpanelerna till duscharna på (bl a) vårt nya kommunala badhus. Ena knappen ger fortsatt varm handdusch, andra ger (initialt) iskallt skändande från väggmunstycket. Med en sprattlande baby i famnen är de 15 millimetrarna mellan knapparna ganska kort avstånd.
panel.PNG
 
Mina grannar är igång igen. De spelat musik såpass högt att jag fått höja tvn orimligt mycket för att kunna höra min streamer.

Men fördelen är att det hörs när jag spelar in så jag samlar bevis och har mailat värden och kommer ringa störningsjouren en minuter efter 10 om det fortsätter. Vilket det oftast gör
 
Att det tog oss fyra år att upptäcka att bilen har en farthållare 😏😆

Påminner om de jag köpte SAAB:en ifrån :D Av någon outgrundlig anledning fanns det en bromstestlampa som tändes varje gång en startade och som slocknade när en bromsat en gång. När jag provkörde med ägaren så sa hon att den där lampan slocknar efter ett tag, hon hade alltså inte reflekterat över vad det var för lampa! :rofl:
 
Folk som ger bort saker de inte vill ha, utan att fråga.

Jag har genom åren fått otaliga saker som bara lassat på mig. Ett gäng bastkorgar (skitfula) en plåtburk som är för stor och utymplig - och FUL, för att kunna användas etc etc.

Värst var svärmor som gav mig tyg -det här kan du sy ett örngott till mitt barnbarn av. Hon gav bort ARBETE till en utarbetad småbarnsmamma.

Vad är det för fel på ett vänligt: vill du ha?


(och lite på samma tema, en chef som gav mig ett kg smågodis i avtackningspresent. Diabetiker som jag är sedan 1972 :rofl: )
 
Folk som ger bort saker de inte vill ha, utan att fråga.

Jag har genom åren fått otaliga saker som bara lassat på mig. Ett gäng bastkorgar (skitfula) en plåtburk som är för stor och utymplig - och FUL, för att kunna användas etc etc.

Värst var svärmor som gav mig tyg -det här kan du sy ett örngott till mitt barnbarn av. Hon gav bort ARBETE till en utarbetad småbarnsmamma.

Vad är det för fel på ett vänligt: vill du ha?


(och lite på samma tema, en chef som gav mig ett kg smågodis i avtackningspresent. Diabetiker som jag är sedan 1972 :rofl: )
Alltså lösgodiset slår nog något sorts rekord i korkad gåva... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 381
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 077
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 616
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp