Datorer och dess tillbehör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon har svårt med språket, har översatt lite fel, och försöker pruta 100 kr på din TV?Visa bifogad fil 117047
Försöker sälja en ok TV för 500kr på marketplace.. Finner inga ord för detta
Stör mig liiiite på vår skadereglerare just nu, det har varit relativt lite (nästan inget) strul med renoveringen av källaren från försäkringens sida, men nu har de kört fast på HUR golvvärmen ska installeras. Tidigare var det platonmatta, frigolitformar med rören i och så spånskiva, sen golv. Byggledaren vill lägga rören och flyta med betong. Färre arbetstimmar och mindre organiskt material i källaren så blir det nya översvämningar tar man bara ut laminatgolvet ovanpå och låter torka. Men skaderegleraren har fastnat på att det ska återställas till vad det var, trots att det är ett gammalt sätt att göra det på och blir det nya vattenskador får man göra om hela proceduren igen med att slita ut hela källaren. Det nya sättet är liiiite dyrare men i längden billigare och mycket bättre så jag fattar inte…
Jodå det är byggledaren som sköter kommunikationen, jag kan mest sitta här och störa mig, eftersom det nu står stilla i bygget medan de väntar. Byggledaren hävdar också att det behöver göras med flytbetong för att vara gjort enligt modern standard, skaderegleraren verkar bara ha fastnat för det här med att det ska ÅtErStäLlAsKan ni inte skicka byggledaren på försäkringsbolaget? Plus att får de ens installera på stenåldersvis för att det ska vara godkänt för Säker Vatteninstallation? Vi hade den diskussionen när jag hade vattenskada i badrummet (totalskada och helrenovering). De betalade inte för en standardhöjning sas men allt är gjort enligt modern praxis.
Jodå det är byggledaren som sköter kommunikationen, jag kan mest sitta här och störa mig, eftersom det nu står stilla i bygget medan de väntar. Byggledaren hävdar också att det behöver göras med flytbetong för att vara gjort enligt modern standard, skaderegleraren verkar bara ha fastnat för det här med att det ska ÅtErStäLlAs
Ja de har inte knorrat alls hittills, vi har gjort lite tillval så det vet vi ju att vi ska betala, men det här handlar ju om HUR det ska göras, jättedrygt.Gud så tröttsamt. Mitt försäkringsbolag la sig inte i sådant alls. Det var typ om jag hade velat ha kakel istället för matta som de inte hade ersatt utan att jag fått betala själv. Sedan betalade jag iofs för extra isolering under golvet men det gick på hela 500kr extra...
Edit: Ja, mitt badrum är minimalt
Haha - så om mitt timmerhus brinner ner måste det byggas ett nytt timmerhus här?Jodå det är byggledaren som sköter kommunikationen, jag kan mest sitta här och störa mig, eftersom det nu står stilla i bygget medan de väntar. Byggledaren hävdar också att det behöver göras med flytbetong för att vara gjort enligt modern standard, skaderegleraren verkar bara ha fastnat för det här med att det ska ÅtErStäLlAs
Ja det skulle vi vara ok med men det låter på regleraren som att de vill att vi ska betala alltihop isåfall för att de tycker det är ett tillval. Vi får väl se var vi landar, jag har ju svårt att förlika mig med att det skulle göras på det gamla sättet.Haha - så om mitt timmerhus brinner ner måste det byggas ett nytt timmerhus här?
Seriösare .. Om det blir dyrare på reglementsenligt sätt är väl det gängse att husägaren betalar mellanskillnad?
Ja det skulle vi vara ok med men det låter på regleraren som att de vill att vi ska betala alltihop isåfall för att de tycker det är ett tillval. Vi får väl se var vi landar, jag har ju svårt att förlika mig med att det skulle göras på det gamla sättet.
Ja eller hur, känns som det bara är nån sorts härdsmälta där men jag tror nog det löser sig, vi har ju haft golvvärme innan så nån typ av det ska ju ingå i återställningenJa, det låter ju som totalt hål i huvudet att inte återställa enligt modern standard. Om ni sedan tar en fördyrning borde ju försäkringsbolaget strunta helt i. De kan ju som sagt ju ersätta upp till vad det skulle ha kostat att återställa på äldre vis.
Kanske skulle tat med hela konversationen. Personen buda 300kr och jag sa lågt, men hör av mig om inte får andra bud. Får detta som jag tyckte kändes lite aggressivt och fult utnyttja sitt ursprung.Någon har svårt med språket, har översatt lite fel, och försöker pruta 100 kr på din TV?
Ja, det ändrar ju situationen.Kanske skulle tat med hela konversationen. Personen buda 300kr och jag sa lågt, men hör av mig om inte får andra bud. Får detta som jag tyckte kändes lite aggressivt och fult utnyttja sitt ursprung.
Fick till meddelande efter personen var väldigt på.