Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror ju inte att någon av dem far illa när de bara står och skriker på varandra som de oftast gör. Den gång jag faktiskt på riktigt trodde att det var någon som for illa ringde jag 112 innan jag knappt var helt vaken. Då vaknade jag av att någon eller något for in i väggen och ett ångestskrik efteroch jag tvekar inte att göra det igen men det är långt ifrån den situationen när man hör den skrika att de hatar varandra och att de kan dra åt helvete.

Båda två kommer direkt från att ha bott i hus och jag tror ärligt talat inte att de begriper exakt hur lyhört det är i vårt hyreshus. Sedan att bråken triggar mig är något jag måste hantera det är ju faktiskt inte deras fel.

Min lillasyster had varit i Frankrike ett år medan föräldrarna flyttade från hus till lägenhet. När hon var ensam en kväll klagade hon på att de hade så jobbiga och konstiga grannar som dunkade i taket hela tiden. Vid fråga vad hon gjort sa hon att hon bara spelade musik. Med största sannolikhet så att grannarna hörde :rofl:
 
FK.
I två månaders tid har de (hon) jagat migoch min läkare med de omöjligaste frågor om allt möjligt. För hon vill sänka min sjukpenning. Varit lätt nedlåtande till råga på allt.

Bara det att siffrorna hon rabblat inte stämmer och allt verkar konstigt. Så jag ringde igen! idag.

Varpå kvinnan säger -ojdå jag har missat en sak, din sjukpenning kan inte sänkas. Den är på lägsta nivå för din kategori redan

För i helvete LÄS PÅ om de människor vars liv du försöker förstöra.
 
Försöker alltid ha ett förhållandevis bra husapotek hemma. Har nu de senaste dagarna dött pollen-döden och har grämt mig över att jag inte hunnit ta mig till ett apotek. Skulle kika efter annat där jag har det mesta, och snubblade då över allergimedicin från förra året. Varför lär jag mig aldrig att bara kolla om jag har något hemma först?!
 
Jag fick idag en kallelse till sjuksköterska den 13/4 . Det är andra gången samma sak händer :banghead:
Det verkar inte gått fram trots att jag förra gången fick tag på en person på VC, Vi får post måndag och fredagar.
Jag förklarade att vi bor på landet och postmord levererar bara 2 ggr i veckan. Hur gärna jag än vill så har jag inte uppfunnit tidsmaskinen än.
 
Jag fick idag en kallelse till sjuksköterska den 13/4 . Det är andra gången samma sak händer :banghead:
Det verkar inte gått fram trots att jag förra gången fick tag på en person på VC, Vi får post måndag och fredagar.
Jag förklarade att vi bor på landet och postmord levererar bara 2 ggr i veckan. Hur gärna jag än vill så har jag inte uppfunnit tidsmaskinen än.
Det är väl varannandagsutdelning i hela landet nu?
Från Postnord:
"Sedan den 2 maj 2022 delas brev, tidningar och reklam ut varannan dag i hela landet."
 
Det är väl varannandagsutdelning i hela landet nu?
Från Postnord:
"Sedan den 2 maj 2022 delas brev, tidningar och reklam ut varannan dag i hela landet."
Redan för 20 år sedan fanns det ställen som hade specialarrangemang med glesare utdelning än standard, typ att skoltaxin tog med posten två gånger i veckan. Sen har de väl infört en avståndsgräns när de inte alls kör ut?
 
Min kropp!
Dels så känns det ständigt som något sitter fast i strupen. Både mat och piller fastnar så att jag ibland måste kräkas för att kunna andas igen.
Dels så sover min högerhand alltid när jag vaknar, det tar upp till drygt en timme för det att släppa och det gör ont. Nu senaste veckorna så händer det att jag vaknar av smärtan i handen med. Drygt!
 
Min kropp!
Dels så känns det ständigt som något sitter fast i strupen. Både mat och piller fastnar så att jag ibland måste kräkas för att kunna andas igen.
Dels så sover min högerhand alltid när jag vaknar, det tar upp till drygt en timme för det att släppa och det gör ont. Nu senaste veckorna så händer det att jag vaknar av smärtan i handen med. Drygt!
Handen - så var de för mig innan jag fick min karpaltunnelförträngning diagnosticerad och opererad.

Halsen har jag igen aning om.

Men nog är de väl dags att prata med vården?
 
Tidningarnas förbaskade poddar!!

Ser en intressant artikel, klickar och kommer till en podd. NEJ jag vill inte ödsla tid på att LYSSNA till nån som pratar. Jag vill läsa igenom snabbt och bilda mig en egen uppfattning.

Jag är snabbläsare och läser tidningar för att jag inte orkar bläddra i poddträsket. Lyssning tar TID och jag är otålig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 264
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 122
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp