Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.

Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
 
Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.

Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Grattis till 37-åriga, frånskilda henne, tänker cyniska jag.
 
Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.

Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Jag hoppas verkligen att det är ett undantag! Skrämmande utveckling annars 🫤 Men tonåringarna här hemma är helt inriktade på att de både ska jobba och ha familj. Sonen är 15 och bonusdottern 16.
 
Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.

Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Så tänkte mitt ex när vi blev ihop. Han skulle minsann försörja mig. Visserligen kom han snart på bättre tankar då jag för det första förklarat att jag inte tänker använda min universitetsutbildning till att sitta hemma, och för det andra skulle hans inkomster, under medel, aldrig räcka till för att vi skulle kunna leva ett någotsånär drägligt liv.

Men ja, vissa verkar leva på 1950 talet, och se det som något ideal.
 
Ungefär så tänkte jag med. Och grattis till "pensionen".

Det konstigaste är att vi jobbade ihop för några år sen, och då hade hon stora ambitioner. Hon skulle utbilda sig och få ett bra jobb och hela baletten. Nu har hon tvärvänt och ska bli hemmafru.
Jag hoppas att det inte är hennes partners idé. Det är en relation jag inte vet något om och det kan förstås vara "bara" konservativa värderingar, men det finns ju också människor som använder pengar som medel för kontroll och makt. För en jag känner var en stor del i att hen stannade så länge att hen inte hade råd eller ekonomisk möjlighet att fly förhållandet. Hen lyckades komma därifrån tillslut som tur var. Förhoppningsvis är det mer oskyldigt i det här fallet.
 
Jag hoppas att det inte är hennes partners idé. Det är en relation jag inte vet något om och det kan förstås vara "bara" konservativa värderingar, men det finns ju också människor som använder pengar som medel för kontroll och makt. För en jag känner var en stor del i att hen stannade så länge att hen inte hade råd eller ekonomisk möjlighet att fly förhållandet. Hen lyckades komma därifrån tillslut som tur var. Förhoppningsvis är det mer oskyldigt i det här fallet.
Vi har som sagt jobbat ihop och jag kommer ihåg att jag redan då tyckte det var konstigt att pojkvännen (numera fästmannen) vägrade åka hem till henne. De bodde en bit ifrån varandra, rätt många mil och det var alltid hon som åkte till honom.

Jag tror det är så att han tycker hon ska vara hemmafru. OBS, tror. Det är intrycket jag fick av deras relation då.
 
Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.

Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Jag har försökt hävda till min man att jag vill vara hemmafru, men han bara gapskrattar åt mig. Det är väl olika hur man gör när man är gift, men ren hemmafru är väl mer ovanligt än vanligt.
 
Jag irriterar mig på att uppgift höjden inte finns på många av de tillbringare som finns när jag söker på nätet.
Jag behöver en stor tillbringare av glas som inte får vara högre än 20 cm.
Min sambo blandar någonting att dricka som totalt har förstört vår tillbringare i plast, så det är ingen ide´ att köpa plast.
 
Jag har försökt hävda till min man att jag vill vara hemmafru, men han bara gapskrattar åt mig. Det är väl olika hur man gör när man är gift, men ren hemmafru är väl mer ovanligt än vanligt.
Och jag hoppas verkligen att det kommer förbli så.

Min man har föreslagit att han ska bli hemmaman. Det är ändå han som sköter hushållet (sånär som på att skriva shoppinglista och krydda maten, det är han totalt värdelös på).
Jag röstade emot.
 
Ungefär så tänkte jag med. Och grattis till "pensionen".

Det konstigaste är att vi jobbade ihop för några år sen, och då hade hon stora ambitioner. Hon skulle utbilda sig och få ett bra jobb och hela baletten. Nu har hon tvärvänt och ska bli hemmafru.

Ja eller till hennes pension tänker jag...
Äkta makar kan föra över premiepensionsrätter till den av dem som har lägre inkomst.
https://www.pensionsmyndigheten.se/...ar-pensionen/overforing-av-premiepensionsratt
 
En ENORM störning:
Lårskav. Jag hatar lårskav! Har aldrig haft problem innan, men så gick jag upp 30 kg pga medicinering. Nu får jag skav av allt och inget. Det hjälper inte med långbenade underkläder, jag får skav ändå..
Provat barnpuder? (Dialon) Jag har aldrig testat men läst att det kan fungera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
23 451
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 085
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 617
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp