Starta något nytt du, och gör färdigt det andra när du känner för det. Fritidsintressen ska vara roliga !!Vill sy nåt men vet inte vad. Har en hög med ufon som borde fixas, men ooorka. Vill hellre starta ett nytt projekt. Störigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Starta något nytt du, och gör färdigt det andra när du känner för det. Fritidsintressen ska vara roliga !!Vill sy nåt men vet inte vad. Har en hög med ufon som borde fixas, men ooorka. Vill hellre starta ett nytt projekt. Störigt.
Japp, jag startar nytt typ hela tiden Men det vore ju kul om något blev klart också..Starta något nytt du, och gör färdigt det andra när du känner för det. Fritidsintressen ska vara roliga !!
Grattis till 37-åriga, frånskilda henne, tänker cyniska jag.Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.
Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Ungefär så tänkte jag med. Och grattis till "pensionen".Grattis till 37-åriga, frånskilda henne, tänker cyniska jag.
Ja eller till hennes pension tänker jag...Grattis till 37-åriga, frånskilda henne, tänker cyniska jag.
Ja det var lite det jag menade. Kul att stå där, utan karriär, pension eller utbildning.Ja eller till hennes pension tänker jag...
Jag hoppas verkligen att det är ett undantag! Skrämmande utveckling annars Men tonåringarna här hemma är helt inriktade på att de både ska jobba och ha familj. Sonen är 15 och bonusdottern 16.Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.
Jag blev lite provocerad av det. Tänker unga människor så? Att kvinnan ska vara hemma när hon gift sig? Jag hoppas att det är ett undantag.. Visst står det alla fritt att leva sitt liv, men att helt sluta jobba som 20-25 åring känns lite.. Störigt?
Så tänkte mitt ex när vi blev ihop. Han skulle minsann försörja mig. Visserligen kom han snart på bättre tankar då jag för det första förklarat att jag inte tänker använda min universitetsutbildning till att sitta hemma, och för det andra skulle hans inkomster, under medel, aldrig räcka till för att vi skulle kunna leva ett någotsånär drägligt liv.Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.
Jag hoppas att det inte är hennes partners idé. Det är en relation jag inte vet något om och det kan förstås vara "bara" konservativa värderingar, men det finns ju också människor som använder pengar som medel för kontroll och makt. För en jag känner var en stor del i att hen stannade så länge att hen inte hade råd eller ekonomisk möjlighet att fly förhållandet. Hen lyckades komma därifrån tillslut som tur var. Förhoppningsvis är det mer oskyldigt i det här fallet.Ungefär så tänkte jag med. Och grattis till "pensionen".
Det konstigaste är att vi jobbade ihop för några år sen, och då hade hon stora ambitioner. Hon skulle utbilda sig och få ett bra jobb och hela baletten. Nu har hon tvärvänt och ska bli hemmafru.
Vi har som sagt jobbat ihop och jag kommer ihåg att jag redan då tyckte det var konstigt att pojkvännen (numera fästmannen) vägrade åka hem till henne. De bodde en bit ifrån varandra, rätt många mil och det var alltid hon som åkte till honom.Jag hoppas att det inte är hennes partners idé. Det är en relation jag inte vet något om och det kan förstås vara "bara" konservativa värderingar, men det finns ju också människor som använder pengar som medel för kontroll och makt. För en jag känner var en stor del i att hen stannade så länge att hen inte hade råd eller ekonomisk möjlighet att fly förhållandet. Hen lyckades komma därifrån tillslut som tur var. Förhoppningsvis är det mer oskyldigt i det här fallet.
Jag har försökt hävda till min man att jag vill vara hemmafru, men han bara gapskrattar åt mig. Det är väl olika hur man gör när man är gift, men ren hemmafru är väl mer ovanligt än vanligt.Såg nyss att en bekant förlovat sig. Det är ju fint och så, men hon skrev "Nu behöver jag inte jobba längre". I kommentarerna förklarar hon det med att nu kommer hennes man försörja henne, för så gör man när man gift sig.
Och jag hoppas verkligen att det kommer förbli så.Jag har försökt hävda till min man att jag vill vara hemmafru, men han bara gapskrattar åt mig. Det är väl olika hur man gör när man är gift, men ren hemmafru är väl mer ovanligt än vanligt.
Ungefär så tänkte jag med. Och grattis till "pensionen".
Det konstigaste är att vi jobbade ihop för några år sen, och då hade hon stora ambitioner. Hon skulle utbilda sig och få ett bra jobb och hela baletten. Nu har hon tvärvänt och ska bli hemmafru.
Äkta makar kan föra över premiepensionsrätter till den av dem som har lägre inkomst.Ja eller till hennes pension tänker jag...
Provat barnpuder? (Dialon) Jag har aldrig testat men läst att det kan fungera.En ENORM störning:
Lårskav. Jag hatar lårskav! Har aldrig haft problem innan, men så gick jag upp 30 kg pga medicinering. Nu får jag skav av allt och inget. Det hjälper inte med långbenade underkläder, jag får skav ändå..
Hur ska det hjälpa? Och hur ska man applicera det på låren?Provat barnpuder? (Dialon) Jag har aldrig testat men läst att det kan fungera.