Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en app där man kan anmäla om man ser rovdjur som Björn, lodjur järv och varg.. kanske är hemsida också... har man bilder på djuret eller spår så tittar länsstyrelsen på det och bedömer om det är rätt eller ej bedömningsbart. Jag brukar titta i närområdet om det kommit nya observationer...
 
Vill läsa nåt nytt, inte bara de vanliga forumen och tidningarna men vet inte hur.

Hmm … slumpa artikel på Wikipedia kanske? :D
 
Att flytta in i ett hus med en extremt noggrann och detaljorienterad människa. Det är 6 provburkar färg på väggen innan det väljs färg, tejpar men får köpa ny smalare tejp och tejpa om för att Herrn vill ha smalare linjer mot tak och lister. Dras tejp från blöt färg för att få knivskarpa linjer och petas med Topz där det inte blir perfekt. Det blir ju perfekt, men någon är ändå inte helt hundra på nyansen. Vi kan inte packa upp lådor eftersom allt ska vara sorterat i system så det blir typ en kartong i veckan. Samtidigt som ”det är skönt att ha det städat och hålla efter” och dottern borde äta mer grönsaker.

Kan man ta ledigt från sitt äktenskap? 😅

MVH
Team få saker gjort så det händer nåt och blodpudding är också mat
 
Att flytta in i ett hus med en extremt noggrann och detaljorienterad människa. Det är 6 provburkar färg på väggen innan det väljs färg, tejpar men får köpa ny smalare tejp och tejpa om för att Herrn vill ha smalare linjer mot tak och lister. Dras tejp från blöt färg för att få knivskarpa linjer och petas med Topz där det inte blir perfekt. Det blir ju perfekt, men någon är ändå inte helt hundra på nyansen. Vi kan inte packa upp lådor eftersom allt ska vara sorterat i system så det blir typ en kartong i veckan. Samtidigt som ”det är skönt att ha det städat och hålla efter” och dottern borde äta mer grönsaker.

Kan man ta ledigt från sitt äktenskap? 😅

MVH
Team få saker gjort så det händer nåt och blodpudding är också mat

I mitt förhållande är det nog jag som är din man :D även om särbon har en släng av perfektionist ibland också :laugh:

Men ja, jag förstår verkligen din störning. Ibland är det verkligen läge för good enough och just do it!
 
Att flytta in i ett hus med en extremt noggrann och detaljorienterad människa. Det är 6 provburkar färg på väggen innan det väljs färg, tejpar men får köpa ny smalare tejp och tejpa om för att Herrn vill ha smalare linjer mot tak och lister. Dras tejp från blöt färg för att få knivskarpa linjer och petas med Topz där det inte blir perfekt. Det blir ju perfekt, men någon är ändå inte helt hundra på nyansen. Vi kan inte packa upp lådor eftersom allt ska vara sorterat i system så det blir typ en kartong i veckan. Samtidigt som ”det är skönt att ha det städat och hålla efter” och dottern borde äta mer grönsaker.

Kan man ta ledigt från sitt äktenskap? 😅

MVH
Team få saker gjort så det händer nåt och blodpudding är också mat
Jag är din man 😭
 
Det här är inte direkt en pågående störning sådär men måste få klaga av mig. Hade ställt fram en plastpåse med två saker som skulle returneras för att jag inte tyckte de blev riktigt rätt (förlåt @Voeux) och när hundarna var ensamma hemma tog antagligen Whippishen sönder båda grejer, bl.a. ett fat i stengods mitt itu.
Såklart korkat av mig att låta plast stå framme över huvud taget men alltså. Sånt här gjorde han alltid när han var yngre. Fattar inte varför han började med sånt nu igen. Ur ett hundperspektiv såklart helt legitimt och ett behov etc. men fasen vad förbannad jag är! 500 spänn rakt ner i sjön.
 
Det här är inte direkt en pågående störning sådär men måste få klaga av mig. Hade ställt fram en plastpåse med två saker som skulle returneras för att jag inte tyckte de blev riktigt rätt (förlåt @Voeux) och när hundarna var ensamma hemma tog antagligen Whippishen sönder båda grejer, bl.a. ett fat i stengods mitt itu.
Såklart korkat av mig att låta plast stå framme över huvud taget men alltså. Sånt här gjorde han alltid när han var yngre. Fattar inte varför han började med sånt nu igen. Ur ett hundperspektiv såklart helt legitimt och ett behov etc. men fasen vad förbannad jag är! 500 spänn rakt ner i sjön.

Helt legitim störning! Jag är alltid nojig att katten ska hitta på något med saker jag ska returnera.

Edit: Och givetvis är det inte hundens eller kattens fel men en kan ju störa sig på sig själv också...
 
I mitt förhållande är det nog jag som är din man :D även om särbon har en släng av perfektionist ibland också :laugh:

Men ja, jag förstår verkligen din störning. Ibland är det verkligen läge för good enough och just do it!

Jag är din man 😭

Jag önskar att jag vore min man :D Men just nu är jag en jävligt trött fru som ser framför sig hur vi står med ett till barn om två månader, rutor med färgprover över hela väggarna för att NÅGON inte kan fatta beslut, kartonger upp till taket med bland annat sonens kläder i storlek 50 någonstans för att NÅGON inte har köpt rätt system till garderoben ännu :rofl:
 
Min chef ljög mig rakt i ansiktet för typ två veckor sen
Om en struntsak så det är inget viktigt för mig men ändå :(
Fattar liksom inte varför man ljuger om smågrejor det kommer oftast fram och mitt förtroende för chefen sjunker till bottennivå för det har hänt förr
 
Jag önskar att jag vore min man :D Men just nu är jag en jävligt trött fru som ser framför sig hur vi står med ett till barn om två månader, rutor med färgprover över hela väggarna för att NÅGON inte kan fatta beslut, kartonger upp till taket med bland annat sonens kläder i storlek 50 någonstans för att NÅGON inte har köpt rätt system till garderoben ännu :rofl:
Helt legitimt det med! Jag önskar ibland att jag var mer som du, för det är ju som du säger att saker behöver göras och bli klara också. Hos mig brukar en slags hyperproduktiv overdrive kicka in när det närmar sig, men det tar en del på krafterna.
 
Att det finns femtielvamiljoner hotell i Göteborg, vet inte vilket jag vill bo på... Det känns som att läget egentligen inte spelar någon roll, då jag har noll problem med att ta kollektivtrafik eller gå om det skulle behövas. Beslutsångest!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp