Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Det är väl inte det minsta konstigt?
Min filterbubbla är sannolikt helt annorlunda än din.

Begriper inte heller vad du menar med de flesta åldrar? Olika åldrars algoritner eller olika åldrar i de algoritmer du leds till?
Jag tycker att det är konstigt då det förekommer så mycket och i alla möjliga sammanhang.
Jag förstår inte frågan om ålder. Vad jag menar är att det inte bara är unga som gör det.

Jag tycker att det är konstigt då det förekommer så mycket och i alla möjliga sammanhang.
Jag förstår inte frågan om ålder. Vad jag menar är att det inte bara är unga som gör det.
Vad jag menade var inte vilka som gjorde det.
Utan vilka åldrar och kategirier av personer som fick upp det i sina flöden. Får dina föräldrar upp samma saker?

Om du och jag öppnar våra soiciala medier får vi upp totalt olika saker. Det vet du väl?

Vad jag menade var inte vilka som gjorde det.
Utan vilka åldrar och kategirier av personer som fick upp det i sina flöden. Får dina föräldrar upp samma saker?

Om du och jag öppnar våra soiciala medier får vi upp totalt olika saker. Det vet du väl?
Ja det vet jag. Och exakt samma får vi inte upp men det förekommer mycket bilder med tungor i deras flöden också.
Det är ju delvis av kända människor. Och delvis av kändisar.
Så ja det ser också bilder med tungor och tycker inte heller att det är fint.

Jag har fått upp flera tiggerinlägg på sociala medier idag. Från folk jag inte följer/känner, men som algoritmerna av någon anledning tycker att jag ska se.

Angående tungor på bild så är det väl för att göra en "kul" gest, lite spexa till det istället för att ta en bild där man strikt poserar rakt upp och ned (antar jag)? Som att många gör något med kroppen vid tex en solnedgång/valfri bakgrund istället för att bara stå och titta rakt på kameran. Det finns ju en känd bild på Albert Einstein när han sträcker ut just tungan och Gene Simmons i Kiss gjorde det på 70-talet så det är knappast något nytt (även om inte bakgrunden till detta är helt klart). Avskyr det själv.

Taskigt att bara ha en möjlighet till betyget. Dotterns tyskalärare talade om för henne nån vecka innan betygen skulle sättas att provet hon skulle göra den veckan var det enda han hade som betygsunderlag den hösten. Pga datorproblem som har hållt på för henne sedan i september till och från kunde hon inte göra en presentation.

Det är väl inte det minsta konstigt?
Min filterbubbla är sannolikt helt annorlunda än din.

Begriper inte heller vad du menar med de flesta åldrar? Olika åldrars algoritmer eller olika åldrar i de algoritmer just du leds till? Får dina släktingar och vänner upp samma sak?
Har inte heller sett det, men sen kom jag på att jag inte har några ”sociala medier” heller. Här på buke ser jag minsann inte en massa tungor i alla fall.

Låter som en trend som säkert går över fort i alla fall.

/För övrigt Gene Simmons-fan på 80-talet så mycket tungor och War Machine bidde det men int så möe sociala medier då heller

Taskigt att bara ha en möjlighet till betyget. Dotterns tyskalärare talade om för henne nån vecka innan betygen skulle sättas att provet hon skulle göra den veckan var det enda han hade som betygsunderlag den hösten. Pga datorproblem som har hållt på för henne sedan i september till och från kunde hon inte göra en presentation.
Fast om hon inte lämnar in övriga uppgifter (typ presentation etc) så har han ju bara provet att gå på? Eller vad menar du att läraren ska göra när eleven inte genomför de bedömningunderlag som erbjuds?

Fast om hon inte lämnar in övriga uppgifter (typ presentation etc) så har han ju bara provet att gå på? Eller vad menar du att läraren ska göra när eleven inte genomför de bedömningunderlag som erbjuds?
Jag vet det. Men @MJLee ansåg att det skulle göras utefter nationella prov vilket blir 1 möjlighet/termin och det känns taskigt att bara ha en möjlighet. Att dottern inte kunde göra presentationen hade att göra med att hon var utan dator från september och då är det svårt att göra en power point.

Jag vet det. Men @MJLee ansåg att det skulle göras utefter nationella prov vilket blir 1 möjlighet/termin och det känns taskigt att bara ha en möjlighet. Att dottern inte kunde göra presentationen hade att göra med att hon var utan dator från september och då är det svårt att göra en power point.
Fick hon ingen hjälp med datorn på 3 månader? Eller en lånedator? Hur klarade hon sig i andra ämnen?

Fick hon ingen hjälp med datorn på 3 månader? Eller en lånedator? Hur klarade hon sig i andra ämnen?
Jodå i typ en vecka sedan blev det samma sak igen. Hon kunde logga in på teams i telefonen men inte göra power point. De hade inga låne datorer meningen är att köpa in nya lämna ut de när det havererar laga den trasiga och lämna ut reparerad till nästa... Alltså de håller på och meckar med den och nya datorer har tydligen inte kommit.

Jodå i typ en vecka sedan blev det samma sak igen. Hon kunde logga in på teams i telefonen men inte göra power point. De hade inga låne datorer meningen är att köpa in nya lämna ut de när det havererar laga den trasiga och lämna ut reparerad till nästa... Alltså de håller på och meckar med den och nya datorer har tydligen inte kommit.
Men vad sa läraren när hon sa att det inte gick då?

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 534
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 562
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 432
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka