Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Att det alltid är nånting som börjar tjorva så fort det är under 10 minusgrader. Nu funkade inte låset till ena förrådet. Trist att inte kunna komma in för skulle verkligen behöva hämta en grej därifrån.
Detta har hänt förut också så inget nytt men onekligen irriterande.
Funderar på om det finns något skydd att sätta upp för att undvika att låset fryser 🤔

Att det alltid är nånting som börjar tjorva så fort det är under 10 minusgrader. Nu funkade inte låset till ena förrådet. Trist att inte kunna komma in för skulle verkligen behöva hämta en grej därifrån.
Detta har hänt förut också så inget nytt men onekligen irriterande.
Funderar på om det finns något skydd att sätta upp för att undvika att låset fryser 🤔
Testa att ta en påse med varmt vatten och håll mot låset om du inte har tillgång till varmluftspistol. Använd sedan låsolja, 5-56 eller WD40 i låset för att smörja upp det och driva bort ev fukt.

Testa att ta en påse med varmt vatten och håll mot låset om du inte har tillgång till varmluftspistol. Använd sedan låsolja, 5-56 eller WD40 i låset för att smörja upp det och driva bort ev fukt.
Sen kan låset också vara av en typ som kanske är lite känsligt för kyla i konstruktionen, så är det ett enklare lås kanske inte så dyrt att byta mot ett mer okänsligt.

Gaah! Jag köpte ju entrecote i går på extrapris. La det på balkongen i väntan på att det ska skivas och läggas in i frysen. Nu är det stenhårt!!! Hur mycket försämras kvaliteten om jag tinar det så jag kan skiva och sedan återfryser det.

Jag är en sådan idiot som inte tänkte på att det blivit så kallt - använt balkongen som kyl hela vintern.

Gaah! Jag köpte ju entrecote i går på extrapris. La det på balkongen i väntan på att det ska skivas och läggas in i frysen. Nu är det stenhårt!!! Hur mycket försämras kvaliteten om jag tinar det så jag kan skiva och sedan återfryser det.

Jag är en sådan idiot som inte tänkte på att det blivit så kallt - använt balkongen som kyl hela vintern.
Det tappar lite köttsaft men du kan skiva upp den halvfryst så tappar den inte så mycket.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 534
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 562
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 432
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka