Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag blir galen. Köpte ett sd micro kort för plattan. Det 🤬 kortet fungerade inte. Köpte ett nytt och nu fungerar inte det heller!!! Problemet är att när jag formaterar så är det helt ok, men så fort jag fört över filer så är det plötsligt korrumperade sektorer. Jag ser först att filerna finns på kortet, men sedan försvinner de flesta. Oklart var eftersom de fortfarande tar upp utrymme :banghead:

Abbas Happy new year 😅 Finns det verkligen ingen annan nyårslåt eller är det ett krav att man måste använda den i både inlägg och händelser på insta de här dagarna? Har de tagit bort all annan musik eller vad är det frågan om?
Har nu stängt av ljudet, hör jag den låten en gång till hoppar jag från balkongen 😡

Abbas Happy new year 😅 Finns det verkligen ingen annan nyårslåt eller är det ett krav att man måste använda den i både inlägg och händelser på insta de här dagarna? Har de tagit bort all annan musik eller vad är det frågan om?
Har nu stängt av ljudet, hör jag den låten en gång till hoppar jag från balkongen 😡
Dessutom är texten ganska mörk 🙈
May we all have our hopes, our will to try
If we don't, we might as well lay down and die
You and I

Stör mig på att så många AI bilder används nu. De dyker upp i resultatet på Google, på Facebook, jag ser det på bokomslag och till vetenskapliga texter!
Alltså jaa, jag hatar överanvändandet att AI bilder, speciellt när det är riktigt värdelösa bilder var man kan upptäcka fel utan att ens söka (häst med 5 ben? Jamenvisst, helt naturligt). Det i samband med att FB nu just tydligen är in i sin "prångla ut massvis med förslag på sidor och personer vi tycker du ska följa" så svämmar mitt flöde över med dessa. Jag anmäler och klickar "inte intresserad" för fullt, hjälper det? Nej :banghead::meh:

På tal om fb, så är de nog in i full-blown-enshittification-mode nu. Förutom konton som spottar ur sig uppebara AI bilder, så tycker de tydligen att jag borde vara intresserad av sån här skit:
Screenshot_20250102_064847_Samsung Internet.webp

Bara -18 här, synd det varit plusgrader tidigare och blev snorhalt. Hade ett riktigt skitår förra året, det mesta som kunde gå fel gjorde det. Tomten kom tidigt, halkade på väg till jobbet i november. Trodde det var bara en rejäl vrickning men blev aldrig bättre, så utnyttjade till slut vårdförsäkringen och fick träffa ortoped och göra en MR. Troligen slitit av en sena, skadat andra + delvis avslitet ledband. Går med stos dygnet runt och håller på bli tokig! Återbesök om en månad men troligtvis operation. :(

Tycker så synd om hundarna, jag får egentligen inte gå eller stå mer än absolut nödvändigt. Har hjälp med hästarna men hundstackarna som är belgare står stoiskt ut med korta promenader några ggr/dygn. De har ordnat med handikapparkering nära entrén på jobbet. :meh:
IMG_0016.webp

Köpte nya vinterkängor nyligen, och efter att ha använt dem några gånger känns högerskon mindre än vänsterskon. De är lika stora på utsidan. Till saken hör att min vänsterfot är nästan en centimeter längre än min högra, så jag hade inte blivit förvånad om det hade känts tvärtom :mad:

Jag stör mig på att jag tycker mig se människor som har, eller är på väg att få, småbarn vart än jag tittar :meh: Varenda reklam, varje sida på Bukefalos, varje Facebookgrupp svämmar plötsligt över av småbarnsföräldrar och diskussioner om småbarn och graviditeter.

Och i de fall det inte är några graviditeter eller småbarn inblandade, så är det vackra, lyckliga medelålders kvinnor med raketkarriär, omringade av vänner och med ett perfekt hus som aldrig är stökigt. Själv har jag nyss sorterat upp elva (11!) olika högar med tvätt, har inte lyckats få valpen helt och hållet rumsren ännu, har inte tvättat håret sedan förra året och, ja, jag är helt enkelt ganska långt i från den där vackra, självsäkra, framgångsrika och lyckliga kvinnan som jag tycker mig se i alla andra kvinnor...

(Bara så att ingen behöver ta illa upp - jag är väl medveten om att det är en orimlig störning och att problemet ligger hos mig själv, och inte hos småbarnsföräldrar och lyckliga kvinnor!)

Jag stör mig på att jag tycker mig se människor som har, eller är på väg att få, småbarn vart än jag tittar :meh: Varenda reklam, varje sida på Bukefalos, varje Facebookgrupp svämmar plötsligt över av småbarnsföräldrar och diskussioner om småbarn och graviditeter.

Och i de fall det inte är några graviditeter eller småbarn inblandade, så är det vackra, lyckliga medelålders kvinnor med raketkarriär, omringade av vänner och med ett perfekt hus som aldrig är stökigt. Själv har jag nyss sorterat upp elva (11!) olika högar med tvätt, har inte lyckats få valpen helt och hållet rumsren ännu, har inte tvättat håret sedan förra året och, ja, jag är helt enkelt ganska långt i från den där vackra, självsäkra, framgångsrika och lyckliga kvinnan som jag tycker mig se i alla andra kvinnor...

(Bara så att ingen behöver ta illa upp - jag är väl medveten om att det är en orimlig störning och att problemet ligger hos mig själv, och inte hos småbarnsföräldrar och lyckliga kvinnor!)
Det låter mest som om det är dags att dra ner på sociala medier?

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 483
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 543
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 425
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna
  • Luktar gnagare?

Hästrelaterat