Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Folk.

Hur står man ut?
Ibland vill jag bara sälja huset och flytta långt ut i skogen till en egen liten plätt där jag kan bo med mina djur. Långt ifrån folk och fä.
Alternativt bo någonstans där grannarna är lite mer lika mig.

Nyårsaftnar brukar dubblera den känslan.
Hatar fyrverkerier och ogillar starkt folk som väljer att skjuta upp skiten.

Dricker kaffe. Det har hunnit bli kallt.

Hämtat ut ett recept på Apoteket när jag imorse upptäckte att det var sista kartan med sista tabletten som togs igår.

Stör mig på att jag inte hade koll på medicinen bättre. Två dagar utan hade varit katastrof!

Jag stör mig extremt mycket på oansvariga djurägare!
En person har gnällt i en lokal fb-grupp om att hen har en livrädd hund och ber att folk låter bli att smälla där hen bor. Det råkar vara mitt i byn.
Nu skrev samma person och var jättearg för att någon skrämt livet ur hunden när den behövde gå ut. Kl 23.50 på nyårsafton... Vem tar ut en rädd hund då om man inte är mitt ute i ingenstans? 🤯

En person har gnällt i en lokal fb-grupp om att hen har en livrädd hund och ber att folk låter bli att smälla där hen bor. Det råkar vara mitt i byn.
Nu skrev samma person och var jättearg för att någon skrämt livet ur hunden när den behövde gå ut. Kl 23.50 på nyårsafton... Vem tar ut en rädd hund då om man inte är mitt ute i ingenstans? 🤯
Vilken idiot!

Stör mig på allt sabla skjutande här nu.
Vi har nya grannar och de skjuter så in i :devil: Att man inte får skjuta bland hus i tätbebyggt område verkar ingen bry sig om. Katterna är inne och verkar inte bry sig så mycket, de är lite oroliga men inte så farligt. Jag hoppas att det inte ligger massa skräp på vår tomt i morgon som dottern riskerar att få tag i.

Det hade ju varit en smartare idé då att gå ut med hunden tidigare

Det hade ju varit en smartare idé då att gå ut med hunden tidigare
Ehh, ja. Men folk kan inte tänka. 😒
Bättre att gnälla på Facebook än att göra något åt saken själv. Typ se till att rasta tidigt och sen hålla sig inne, åka längre ut på landet eller till någon flygplats etc etc. Det är ca 4 mil till Skavsta. Inte oöverkomligt om man är rädd om sin rädda hund. 🤯

Ehh, ja. Men folk kan inte tänka. 😒
Bättre att gnälla på Facebook än att göra något åt saken själv. Typ se till att rasta tidigt och sen hålla sig inne, åka längre ut på landet eller till någon flygplats etc etc. Det är ca 4 mil till Skavsta. Inte oöverkomligt om man är rädd om sin rädda hund. 🤯
Ja det måste ju vara värt att åka för hundens skull.

Har du testat försvarets hudsalva?
Ja den funkar inte alls tyvärr bara väldigt tillfälligt :(
Det enda som fungerar för mig är ringblomma. Hett tips.
Det har jag nog inte provat. Tack för tips!
Och ger ett beorende, lypsyl ingen höjdare egentligen.

För mig som torr hud så försvarets hudsalva eller annan läppbalsam super (ej carmex). När är som värst så Decubal från apoteket, toppen. :up:
Decubal har inte riktigt funkat heller. Förut gjorde det det men inte nu. Vet inte vad som hänt med mina läppar 🙈

Den här musen håller på göra mig vansinnig snart :rage:

Har flera musfällor utplacerade. Varav en som är oerhört effektiv och tagit fler tidigare. Men denna musen är av annan kaliber.
Ingenting funkar!
Katten har stått och stirrat nu under köksbänken länge men musen är alltid ett steg före.

Nya avfallshinken är söndergnagd. Tack för det musjåvel!

IMG_9499.webp

Det spöregnar. Först kom det snö igår, rätt rejält. Det regnade bort redan igår kväll. Det har regnat till och från sen dess. Men mest regnat. Det ska regna fram till i kväll och då ska det bli snö igen. Snö och minusgrader framöver. Jippie, det blir kul när det fryser på
Ungefär samma här. Snö i går, sedan ösregn och plus, och nu snö vid 16-01 och så minus på det och sedan snö några dagar ihop med minus.

Har broddar men dels hjälper de inte alltid när det plogas så att det bara packas så det blir isbana och dels vill jag inte riktigt använda det när ena hunden inte har koll på sina fötter. Spionen vet att man inte går ut framför mig och lilltösen håller på att lära sig men får sina ryck och kliver ut rakt framför mig ibland ändå. Inte kul med 100 kg broddfötter på en tass tänker jag. Eller ja mina fötter väger ju inte det men jag.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 470
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 541
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 425
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka