Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Säker på att det är en mus? Enda jag sett göra utfall har varit råttor.
IMG_7445.webp

Hade storlek som en mus tyckte jag men väldigt lång svans

Den här musen håller på göra mig vansinnig snart :rage:

Har flera musfällor utplacerade. Varav en som är oerhört effektiv och tagit fler tidigare. Men denna musen är av annan kaliber.
Ingenting funkar!
Katten har stått och stirrat nu under köksbänken länge men musen är alltid ett steg före.

Nya avfallshinken är söndergnagd. Tack för det musjåvel!

Visa bifogad fil 159985
Hade mus i förrådet. Avskyr vanliga fällor så köpte en elektrisk som skulle vara skonsam mot musen (och mig pga försluten och ingen yttre påverkan på musen). En låda av tjock hård svart plast med ingångshål i ena änden, bete i andra änden. Musen gnagde sönder plasten i änden där betet låg. Oklart om den var ovanligt smart som undvek den dödliga elen eller ovanligt dum som inte fattade att ta den enkla vägen.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 482
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 541
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 425
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka