Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag har rippat alla mina dvd och faktiskt en del vhs till datorn. Sedan använder jag den som media center (Kodi) och kör trådat till tv via router och android tv box. Så jag kan ligga i sängen eller soffan och ha tillgång till hela mitt bibliotek på tv. Jag är en samlare och gillar att fysiskt ha mina filmer/serier.

Edit: Tilläggas ska att jag fortfarande har dvd och vhs spelare. Plus en BR kopplat till datorn.

Jag har rippat alla mina dvd och faktiskt en del vhs till datorn. Sedan använder jag den som media center (Kodi) och kör trådat till tv via router och android tv box. Så jag kan ligga i sängen eller soffan och ha tillgång till hela mitt bibliotek på tv. Jag är en samlare och gillar att fysiskt ha mina filmer/serier.

Edit: Tilläggas ska att jag fortfarande har dvd och vhs spelare. Plus en BR kopplat till datorn.
BrödRost?

Det låter en aning hälsovådligt :cautious:
Så här läggs den, så man måste köra som röda linjen.
Screenshot_20250105_195314_Maps.webp

Vädret som utlovas de kommande dygnen.

Vi har haft kallt under helgen. I morgon blir det någon minusgrad och mycket snö, tisdag ett par grader varmt och mängder av slask. Sedan kallt igen :meh:

Sophämtningen. Pappa ser dåligt och kan inte längre hålla reda på sånt själv. Det blev en miss från min syster som håller ordning på det annars så det blev inte tömt innan jul. Nu fick tunnan stå kvar och när dom kom och tömde idag så tömde dom inte. Tur grannen var snäll och tog hälften i sin tunna.

Trädgårdsinstagrammare som glider runt i långa maxikjolar med volanger utan att ha minsta jordfläck på sina ljusa kläder.

Det är orimligt. Jag förstår ju att det är för att ha fint på Instagram, men det är en störning för mig ändå. Det känns inte äkta. Jag har aldrig träffat en odlare som inte har jord typ överallt efter att ha skolat om plantor eller sådd eller ogräsrensning.

Jag vill inte se tillrättalagda idyller. Jag vill se jord och skit, som det faktiskt är i en trädgård!

(För att förtydliga, jag menar alltså inlägg som ska visa trädgårdsjobb inte bara "titta på min fina trädgård").

En till störning från sociala medier.
En häst till salu. Rids på stång med två händer. Ryttaren korrigerar hela tiden med händerna.

Om jag ska köpa en häst som kommit så långt att den rids på stång vill jag ju se att den funkar på lång tygel och en hand. Att man rider på två händer är fine, men kanske inte i en försäljningsfilm?

Allting känns otroligt jobbigt idag. Det har varit bättre ett par dar men nu känns det jobbigt och det känns som att ångesten är på väg tillbaka. Orkar inte ta tag i saker. Skulle ringt syrran i fredags och har fortfarande inte fått tummen ur. Måste ringa ikväll. Kunde åkt bort till henne tidigare idag men iddes inte gå ut. Det fick räcka med hundarnas promenader. Måste dessutom duscha, bläää.

Stör mig på att snön som kom i natt inte har regnat bort än, jag vill verkligen inte skotta den blöta tunga plogvallen, det vill inte mina diskbråck heller, men det börjar bli ont om förnödenheter så i morgon måste jag handla.
Jag hoppas snövallen hos mig minskas rejält till 5 imorgon bitti då jag ska till jobbet. Tycker inte om när det växlar fram och tillbaka mellan höst och vinter.

Ja! Avskyr. Mina fingertoppar tar sådan stryk.
Samma här... och en medicin ska jag ta fyra tabletter morgon, en lunch och 4 kväll. Visst, jag skulle kunna ändra och ta större tabletter men de känns ju vara gjorda för jättar! Så när de byter ut mina mediciner så blir det blister. Dock undrar jag om det inte står ej utbytbar på dem så att de ska vara i burk... får kolla det.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 589
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 590
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 435
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka