Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag stör mig på migrän. Började jobba i går och fick genast huvudvärk. Vaknade i morse av migrän som inte ville ge sig på medicin. Bättre nu och funderar på att ta något att äta, om det går. Känner mig rätt groggy i huvudet, men "bara" ordentlig huvudvärk och ingen migrän i alla fall. Har druckit lite, blir så väldigt törstig efteråt!

Tror de är en rejäl bristning. Känns de är i vadmuskeln o blev bättre med ipren.
Nu kan jag sträcka på benet lite men de gör ont som fan. Lättast är att gå på tå…
Aj! :(
Kommer ihåg för en himla massa år sedan när jag trillade av hästen. Inte så farligt som det låter, hon skrittade i väg när jag satt upp, jag tappade balansen och föll fram över henne innan jag fått in andra foten i stigbygeln och fastnade i stigbygeln med vänster fot och hängde där över henne medan hon gick. Vred om i knät och hängde med min vikt i foten som vreds om rejält innan den släppte (ur säkerhetsstigbygeln) och jag föll till marken. Jag kunde inte sätta ner foten sedan, kunde bara sätta ner tårna men fysiskt inte sätta ner hela foten. Gick aldrig till läkare så vet inte vad som var fel. Kändes ytterst märkligt att inte kunna få ner foten, men det var omöjligt pga smärtan och att det på något vis inte gick. Det värsta gick dock över på ett par dagar som tur var.

Aj! :(
Kommer ihåg för en himla massa år sedan när jag trillade av hästen. Inte så farligt som det låter, hon skrittade i väg när jag satt upp, jag tappade balansen och föll fram över henne innan jag fått in andra foten i stigbygeln och fastnade i stigbygeln med vänster fot och hängde där över henne medan hon gick. Vred om i knät och hängde med min vikt i foten som vreds om rejält innan den släppte (ur säkerhetsstigbygeln) och jag föll till marken. Jag kunde inte sätta ner foten sedan, kunde bara sätta ner tårna men fysiskt inte sätta ner hela foten. Gick aldrig till läkare så vet inte vad som var fel. Kändes ytterst märkligt att inte kunna få ner foten, men det var omöjligt pga smärtan och att det på något vis inte gick. Det värsta gick dock över på ett par dagar som tur var.

Oj, ja det hade varit en bättre historia att berätta för chefen t.ex men jag skulle ta ner en julstjärna o hoppa ner från en stol :rofl: jag tror detta går över med. Jäklar vad ont de gjorde ett tag.
Men vilken tur de inte blev värre med den där tjollablängen du gjorde 😐

Oj, ja det hade varit en bättre historia att berätta för chefen t.ex men jag skulle ta ner en julstjärna o hoppa ner från en stol :rofl: jag tror detta går över med. Jäklar vad ont de gjorde ett tag.
Men vilken tur de inte blev värre med den där tjollablängen du gjorde 😐
Vi får byta historia :D Jag gjorde ju alla fel, brydde mig inte så noga om att hästen började gå innan jag satt upp ordentligt tex och så trillade jag av i SKRITT :D Chefen kunde inget om hästar så till honom kunde jag säga att jag trillat av hästen men andra frågade ju lite mer :D Pinsamt :D Men tur ändå att det inte gör lika ont på dig nu, det är kanske som i akutstadiet för mig, väldigt ont men så blev det ändå bättre fortare än jag vågade hoppas på. Håller tummarna för det!

Stör mig på att min TV-serie som jag följt i en massa år, plötsligt bytt kanal. Evighetsserien Hem till Gården.
De skulle väl flytta dagserierna från tv4 till tv7, typ? Förstod att det kommer bli ett problem för många här i Finland då tv7 inte finns hos någon leverantör.

Är fortfarande så himla ledsen. Knappt sovit inatt vilket inte gör det bättre. Blä. :(

(Det är inte enbart grejen igår, men den drog igång ledsna känslor, igen. Vill inte skriva för mycket om min relation här, i synnerhet inte just nu, så försöker att väga mina ord lite.)

Fick besked från CSN om årets betalningar, och de hade lagt in nästan fördubblad avgift under sex av årets månader:mad:
Har hört att de gjort likadant för andra men med något färre månader.

Blev så förbannad att jag betalade av alltihop idag!

Fick besked från CSN om årets betalningar, och de hade lagt in nästan fördubblad avgift under sex av årets månader:mad:

Nej nu blev jag nervös, måste kolla!

Jag ska betala 50 kr mindre per månad i år. Tycker det är konstigt? Inte störigt dock.

Gör det. Tänker att det kan bero på ålder och vilken sorts lån. Jag och de jag varit i kontakt med är i 50-årsåldern och har tagit majoriteten av lånen på 90-talet.
Okej, jag hade ungefär samma som tidigare. Trodde dock jag hade runt 500 i månaden, var drygt 700. Bra koll 😅
(Men hela summan att betala tillbaka hade sjunkit en hel del sedan jag kollade sist!)

Fortsätter mina tidigare störningar om läkemedelsförpackningar. 😡 Fick hem en ny medicin nyss. Burken är något större än en Levaxin-burk om det säger något (ca 7 cm hög, 5 cm omkrets) och innehåller TIO SMÅ tabletter! Leverantören har inga andra doser eller antal tabletter. Bipacksedeln låg i kartongen så enda infon på burken är medicinens och företagets namn. Som grädde på moset fick jag två sådana eftersom de bara finns i 10-förpackningar och jag behöver 15 tabletter...

Pappersförpackningar
Plastförpackningar
Metallförpackningar
Glas
Pantförpackningar
Tidningspapper
Batterier
Elskrot
Miljöfarligt
Komposterbart
Textilier
Restavfall

Det är egentligen ingen störning att sopsortera, såklart. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är litet bökigt att lagra tolv fraktioner hemma.

Pappersförpackningar
Plastförpackningar
Metallförpackningar
Glas
Pantförpackningar
Tidningspapper
Batterier
Elskrot
Miljöfarligt
Komposterbart
Textilier
Restavfall

Det är egentligen ingen störning att sopsortera, såklart. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är litet bökigt att lagra tolv fraktioner hemma.
Det vi kan lämna vid lilla återvinningen ställer jag ut i min bil vartefter och tömmer det när det passar. Det andra som skall till soptippen läggs i tvättstugan i en hög och sorterar upp inför sopptippbesök. Panten tar vi i förrådet och komposten gås ut med på en gång.

Pappersförpackningar
Plastförpackningar
Metallförpackningar
Glas
Pantförpackningar
Tidningspapper
Batterier
Elskrot
Miljöfarligt
Komposterbart
Textilier
Restavfall

Och var gör jag av braständarna? Använder dem i pannrummet och har en kasse nästan full med tomma.
En fraktion till?:D:D

Pappersförpackningar
Plastförpackningar
Metallförpackningar
Glas
Pantförpackningar
Tidningspapper
Batterier
Elskrot
Miljöfarligt
Komposterbart
Textilier
Restavfall

Jag håller med. Min lägenhet har inte det utrymmet så eftersom jag vill göra så rätt jag kan ser det hela tiden skräpigt ut hos mig. Matavfall är för mig det värsta. Det är rätt nytt i min kommun och jag har inga fungerande lösningar - det ruttnar, möglar, stinker, har gett mig flugproblem trots olika hinkar med lock. Helt enkelt superäckligt även om jag självklart förstår det goda syftet.

Pappersförpackningar
Plastförpackningar
Metallförpackningar
Glas
Pantförpackningar
Tidningspapper
Batterier
Elskrot
Miljöfarligt
Komposterbart
Textilier
Restavfall

Jag samlar flera olika sorters förpackningar i samma kasse och sorterar upp dem när jag ska lämna dem till återvinningen.

Har verkligen inte utrymme att samla allt separat.

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 607
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 621
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 469
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka