Då mindes jag inte tokigt.Jo, den kan krocka
Tror aldrig jag ätit grapefrukt faktiskt. Vet nog inte ens hur den ser ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då mindes jag inte tokigt.Jo, den kan krocka
Japp vi tjänade inte ett dugg på den ny elomläggningen, det blev ännu sämre i område 4Min elräkning har gått upp en hel del. Först närde jag mörka tankar om adventsljusstakar, julstjärnor och liknande. Insåg sedan att jag bor i elområde 3.
Har ätit, men tycker inte om. VÄLDIGT beskt !!Då mindes jag inte tokigt.
Tror aldrig jag ätit grapefrukt faktiskt. Vet nog inte ens hur den ser ut!
Rakt av utan socker? Själv har jag aldrig ätit grapefrukt utan att strössla lite socker över, så beskt utan.Grapefrukt brukar jag äta som hela klyftor precis som apelsin.
Är inte det poängen, att man vill komma åt den där ljuvliga beskan?Rakt av utan socker? Själv har jag aldrig ätit grapefrukt utan att strössla lite socker över, så beskt utan.
Jo, men med måtta.Är inte det poängen, att man vill komma åt den där ljuvliga beskan?
Ja rakt av jag vill åt beskheten. Men jag äter citron utan problem med.Rakt av utan socker? Själv har jag aldrig ätit grapefrukt utan att strössla lite socker över, så beskt utan.
Det är mest troligt en helt korrekt rutin utifrån GDPR och att materialet troligen innehåller en hel del personuppgifter.En rejäl torsdagsstörning.
Jag har anledning att vilja ta del av handlingar i ett rättsfall, och har begärt dem från Polismyndighetens diarie i Uppsala. De svarar att jag absolut kan få ta del av materialet, men att de enbart lämnar ut pappersutskrifter(!). Naturligtvis mot en avgift, som i sig inte är oskälig - i det här fallet handlar det om en femhundring - men som jag menar i någon mån utgör en begränsning av tillgängligheten. Ur miljö- och hållbarhetssynvinkel är det förstås direkt förkastligt med en rutin som innebär att skriva ut hundratals sidor på papper och skicka med post, istället för att snabbt och lätt maila pdf:er som åtminstone tidigare varit möjligt från flera andra diarier.
Det är inte ens frågan om papperskopior utan om utskrifter från digitala filer; originalhandlingarna har ju aldrig existerat på papper.
Hur tänker du att GDPR styr där? Personuppgiftsbehandling är ju personuppgiftsbehandling oavsett om mediat är papper eller datafil.Det är mest troligt en helt korrekt rutin utifrån GDPR och att materialet troligen innehåller en hel del personuppgifter.
Jag blandar kanske ihop begreppen nu. Men det är rätt stor skillnad på vad som får skickas elektroniskt och vad som får skickas per vanlig post när det gäller personuppgifter och liknande.Hur tänker du att GDPR styr där? Personuppgiftsbehandling är ju personuppgiftsbehandling oavsett om mediat är papper eller datafil.
Det paradoxala i just det avseendet är att mitt mailkonto är radikalt mycket hårdare behörighetsstyrt än vad min fysiska brevlåda är, tvåhundra meter bort ute vid stora vägen som trafikeras av 500-600 oidentifierade bilar per dygn...Jag blandar kanske ihop begreppen nu. Men det är rätt stor skillnad på vad som får skickas elektroniskt och vad som får skickas per vanlig post när det gäller personuppgifter och liknande.
Jo men riskerna med att ett digitalt dokument kommer på avvägar kontra ett papper är ganska stora i hur snabbt det går att sprida fel info vidare.Det paradoxala i just det avseendet är att mitt mailkonto är radikalt mycket hårdare behörighetsstyrt än vad min fysiska brevlåda är, tvåhundra meter bort ute vid stora vägen som trafikeras av 500-600 oidentifierade bilar per dygn...