Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya ytkestitel delas av tre vitt skiljda yrken med i stort sett noll överlappning. Detta ger

1, svårt att hålla koll på marknaden pga att man måste travla sig igenom en massa irrelevanta annonser.

2, AF har noll koll på hur statistik och behov ser ut, iom att de lämpa ihop alla tre yrkena.

3, det var onödigt svårt att gå med i facket då deras representant tydligen googlade titeln och gick på det första svaret som kom upp och därför inte var relevant (inom det facket eller överhuvudtaget). Kom igen liksom, ni är till och med ansvariga för avtalet på den specifika arbetsplatsen!

Jag tycker det blir bättre av att man skär med vass kniv. Ena sidan av alla klyftmembran och runt längs kanten.
Och så får man ju inte ha den allra rundaste formen på sin sked.
Det är ett speciellt verktyg kombo sked och tandad kniv, helt utan andra användningsområden är just att äta en halverad grapefrukt. Ligger bredvid jordgubbssnopare, fondu-gaffeln och ostronkniven i lådan

Behövde en skyffel till. Gick in på affär och de hade ett brett utbud av Fiskars. Plastskyffel med metallkant. Det var det som de sålde - den bästa enligt dem.

Kommer hem och den är totalt värdelös. Den tar bara fluffsnön, glider ovanpå äldre snö.

Det absolut enda positiva jag kan säga är att jag gillar det längre skaftet. Men man skottar inte med ett skaft...

Det är ett speciellt verktyg kombo sked och tandad kniv, helt utan andra användningsområden är just att äta en halverad grapefrukt. Ligger bredvid jordgubbssnopare, fondu-gaffeln och ostronkniven i lådan
Ja?
Det jag sade var att jag tycker att kombinationen av en bra kniv (läs vass och otandad) och en inte allt för olämpligt utformad vanlig sked (som fiskar ut 'tårtbitarna' i helare skick) är bättre att äta med i jämförelse med en grapefruktsked.

Behövde en skyffel till. Gick in på affär och de hade ett brett utbud av Fiskars. Plastskyffel med metallkant. Det var det som de sålde - den bästa enligt dem.

Kommer hem och den är totalt värdelös. Den tar bara fluffsnön, glider ovanpå äldre snö.

Det absolut enda positiva jag kan säga är att jag gillar det längre skaftet. Men man skottar inte med ett skaft...
Fastighetsskötarna har bytt ut sina skyfflar i år. Tidigare hade de nog i plåt eller något, men nu är de i plast så när de skottar undan snön på trallen, trappan, så ligger ett lager av slask kvar. De snålar in på gruset och grusar inte och så fryser det på. Fy för den lede vad det blir halt på trä kan jag säga. Men visst, tidigare skyfflar kunde de ju skada träet med och kanske försvann en och annan (de hänger på husgaveln och slår i vinden här när de inte används) till någon klåfingrig, men det måste bli dyrare att ersätta folk som bryter sig?

Bakgrund:
Vi skriver olika kvalitetsrapporter ett par gånger per år. De skrivs på samma praktiska sätt (man skriver i valt avsnitt, kan plocka fram historik osv) förutom den vi skrivit nu där man skriver på ett annat sätt, som är att man skriver i ett flödesschema som sedan sammanfogar allt till en rapport som är upplagd på exakt samma sätt som de andra - men man har ett annat redigeraläge liksom.
Skitstörigt att de skrivs på olika sätt men OKEJ, jag får köpa det.

Nu fick vi mail från nån käck verksamhetsutvecklare:
"Hejhej, ser här att ni har inte skrivit i avsnitt X i rapporten".
"Hej, jo det har vi"
"Nej, *printscreen* här är tomt. Tänk på att gå in i 2025 när ni ska skriva... ;) "
"Hej, *kontrar med printscreen som bevisar innehåll* som du ser här har vi skrivit i rapporten på det sätt du visat"
"aaah, i JUST detta avsnitt följer inte texten med över utan här skriver man som i de andra rapporterna. Vilket inte är så lyckat tyvärr".

Jag får nog gå hem nu.

Bakgrund:
Vi skriver olika kvalitetsrapporter ett par gånger per år. De skrivs på samma praktiska sätt (man skriver i valt avsnitt, kan plocka fram historik osv) förutom den vi skrivit nu där man skriver på ett annat sätt, som är att man skriver i ett flödesschema som sedan sammanfogar allt till en rapport som är upplagd på exakt samma sätt som de andra - men man har ett annat redigeraläge liksom.
Skitstörigt att de skrivs på olika sätt men OKEJ, jag får köpa det.

Nu fick vi mail från nån käck verksamhetsutvecklare:
"Hejhej, ser här att ni har inte skrivit i avsnitt X i rapporten".
"Hej, jo det har vi"
"Nej, *printscreen* här är tomt. Tänk på att gå in i 2025 när ni ska skriva... ;) "
"Hej, *kontrar med printscreen som bevisar innehåll* som du ser här har vi skrivit i rapporten på det sätt du visat"
"aaah, i JUST detta avsnitt följer inte texten med över utan här skriver man som i de andra rapporterna. Vilket inte är så lyckat tyvärr".

Jag får nog gå hem nu.
Nu stör jag mig på ditt jobb. Vad är det för jäkla mök?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
66 410
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 189
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008