Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan blev min veckoslutsresa avbokad med några dagars förvarning.

I dag hade barnet läkarbesök, vad tror ni hände? Jo, ett par timmar före får jag samtal om att läkaren har förhinder, och vi kommer att få ny tid senare, oklart när.

För en dryg månad sedan blev mitt tandläkarbesök avbokat med några minuters varsel.

Hur är det möjligt, varför kan inget av det jag bokat in bli av. Enormt opraktiskt att ansöka om ledigt på jobb och skola, när det sedan inte blir av. :(
 
Hade bestämt tid för att plugga tillsammans med någon. Mår allmänt skit och har fått pussla som sjutton med jobbet för att få till den här pluggtiden.
Så meddelar personen 5 min innan vi ska mötas att hen stannar hemma under vår bokade tid men kommer till föreläsningen senare idag :banghead:
Jag hade också kunnat vara hemma och vila nu men här sitter jag ensam i skolan och gråter över att jag och min tid inte räcker till :cry:
 
När man hänger upp kläder liiite slarvigt i torkskåpet så kan det bli veck mitt fram.
6D50B70E-F3FF-4D6E-BEF8-6EB58B16F7BA.jpeg

Tur att jag är smart, hängde upp tröjorna på varsin stol och sprayade vecken med en blomspruta. Det verkar fungera.
 
Min stubin är rätt kort så jag hade tagit in på hotell och meddelat att jag inte kommer tillbaka förrän han slutfört alla beslutandeprocesser
😁😁😁

Det är lite där vi är just nu. Han säger "Äggskalsvit?" och jag skriker "JAG SKITER IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!" till svar.

Nej men skämt åsido, ingen utav oss har ägt hus innan så jag tror det är först nu tre veckor efter flytt vi börjar gå grepp om omfattningen. Det är så oändligt mycket mer än vad vi är vana vid så jag tror att vi måste ha ett litet ö-råd och fundera igenom vilka projekt som är prio, och i vilken ordning vi måste göra saker. Vi börjar med en projekt-fri helg denna vecka så vi får lite återhämtning.
 
Det är lite där vi är just nu. Han säger "Äggskalsvit?" och jag skriker "JAG SKITER IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!" till svar.

Nej men skämt åsido, ingen utav oss har ägt hus innan så jag tror det är först nu tre veckor efter flytt vi börjar gå grepp om omfattningen. Det är så oändligt mycket mer än vad vi är vana vid så jag tror att vi måste ha ett litet ö-råd och fundera igenom vilka projekt som är prio, och i vilken ordning vi måste göra saker. Vi börjar med en projekt-fri helg denna vecka så vi får lite återhämtning.
Jag är inne på mitt andra hus. Det senaste har vi ägt i snart 6 år. Hus blir aldrig riktigt färdiga. Det måste man nog lära sig att leva med.... :)
 
Det är lite där vi är just nu. Han säger "Äggskalsvit?" och jag skriker "JAG SKITER IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!" till svar.

Nej men skämt åsido, ingen utav oss har ägt hus innan så jag tror det är först nu tre veckor efter flytt vi börjar gå grepp om omfattningen. Det är så oändligt mycket mer än vad vi är vana vid så jag tror att vi måste ha ett litet ö-råd och fundera igenom vilka projekt som är prio, och i vilken ordning vi måste göra saker. Vi börjar med en projekt-fri helg denna vecka så vi får lite återhämtning.
Tycker det låter klokt med ö-råd. De där tusen färgproverna tenderar att käka upp en till slut också. Jag har behövt ge mig själv dispens från ambitionen att skapa det ultimata huset med de ultimata lösningarna och den allra snyggaste inredningen från början. Och sagt till mig själv (och andra inblandade) att det faktiskt är okej att helt enkelt skapa ett trivsamt och fungerande hem, och göra om saker i efterhand om det inte blev bra eller man märker att man vill något annat.
 
Tycker det låter klokt med ö-råd. De där tusen färgproverna tenderar att käka upp en till slut också. Jag har behövt ge mig själv dispens från ambitionen att skapa det ultimata huset med de ultimata lösningarna och den allra snyggaste inredningen från början. Och sagt till mig själv (och andra inblandade) att det faktiskt är okej att helt enkelt skapa ett trivsamt och fungerande hem, och göra om saker i efterhand om det inte blev bra eller man märker att man vill något annat.

Jag har börjat tänka att ett hem är sällan något statiskt, utan något som måste få växa fram med tiden (och sällan blir helt "klart") :)
 
Jag har börjat tänka att ett hem är sällan något statiskt, utan något som måste få växa fram med tiden (och sällan blir helt "klart") :)
Ja, jag befinner mig också där någonstans, även om en del av mig har svårt att acceptera och slappna av kring halvfärdiga grejer. Men jag tror att ditt perspektiv är det klokare perspektivet. Och det är så kognitivt utmattande att försöka tänka sig fram till det där ultimata, så det tvingar mig lite att lägga ribban på en rimligare nivå.
 
Jag tror att en behöver känna in sig i ett hus. Bo ett tag innan en vet hur en vill ha det, anpassa till hur en lever just där.

...så jag är inne på år 6 utan renovering, och börjar nu störa mig ganska mycket på att det till exempel är kakel från ett gammalt kök i mitt sovrum:p Men jag vet att när jag väl renoverar kommer allt bli perfekt.
 
Min stubin är rätt kort så jag hade tagit in på hotell och meddelat att jag inte kommer tillbaka förrän han slutfört alla beslutandeprocesser
😁😁😁
Haha. Kom att tänka på granen som kom hem från ytterligare en auktion med flaket fullt av grejor. Hustrun flyttade ut. Han blidkade henne med en ny spis. En annan gång med samma skeende fick han köpa henne en stor Buick.
Och ja, han har det mesta...
 
Mina bluetooth hörlurar har gått sönder, eller ja de spelar bara i en lur och jag behöver nya asap. Ingenting fancy, kan jag spela upp youtube och snacka i telefon så räcker det. Behöver köpa något snabbt och billigt, hittade på Clas Ohlson men uppenbarligen är det en utgående produkt och finns varken tillgängligt på lager eller i butik.
 
Senast ändrad:
Fortsätter störa mig på grannens renovering. De får så gärna göra det men nu är det andra nattveckan (har natt var fjärde vecka) som de håller på att borra när jag försöker sova. Som om det inte är jobbigt nog att bara jobba natt liksom så ska det ske utan ordentlig sömn. Blä.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp