Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att en behöver känna in sig i ett hus. Bo ett tag innan en vet hur en vill ha det, anpassa till hur en lever just där.

...så jag är inne på år 6 utan renovering, och börjar nu störa mig ganska mycket på att det till exempel är kakel från ett gammalt kök i mitt sovrum:p Men jag vet att när jag väl renoverar kommer allt bli perfekt.
Meh! Bor du här?! :eek::laugh::D Vi har också kakel från ett gammalt kök i ett sovrum men vi löste det genom att helt enkelt byta sovrum :sneaky: Planen är att det ska bli kök igen i det gamla sovrummet/köket. Om sisådär femtio år eller så kanske :angel1:
 
Har segt slem som kommer från bakre näshålan och åker ned i svalget med jämna mellanrum... försöker "bakåtfräsa" det men det kommer nytt hela tiden...
Urk!
Är du förkyld?
Jag har nässpraysberoende och får ibland slem lite liknande. Har kortisonspray som brukar hjälpa. Fast det funkar nog inte vid förkylning. Om det är det du har.
 
Urk!
Är du förkyld?
Jag har nässpraysberoende och får ibland slem lite liknande. Har kortisonspray som brukar hjälpa. Fast det funkar nog inte vid förkylning. Om det är det du har.
Är inte förkyld, känner mig öht inte det minsta sjuk och använder inte nässprej heller.
 
Ett par gånger för länge sen. Jag somnade.
Tror det blir svårare med ljudböcker för då är det ju krångligare att hippa tillbaks när man missar nåt. Läser jag själv så är det bara att flytta på blicken och läsa om raden/meningen.
Talböckerna som du kan få via biblioteket om du har en funktionsnedsättning har ofta både text och tal. Då är det lätt att hoppa tillbaka genom att klicka på texten. För vissa är det lättare att följa med om man kan både se och höra texten samtidigt. Vet inte om det passar just för dig, men om du tror det kan det vara något att testa.
 
Talböckerna som du kan få via biblioteket om du har en funktionsnedsättning har ofta både text och tal. Då är det lätt att hoppa tillbaka genom att klicka på texten. För vissa är det lättare att följa med om man kan både se och höra texten samtidigt. Vet inte om det passar just för dig, men om du tror det kan det vara något att testa.
Är det inte bara för synskadade?
 
Alla tre hästarna på unghästens lösdrift är krassliga med feber, så nu känner jag mig usel som upplyste stallägaren om att veterinären absolut inte tyckte jag skulle åka dit eftersom jag har en till häst i ett friskt stall, så hon får sköta lösdriften själv. Brukar annars ta ett par dagar i veckan.
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Jättejobbigt att säja nej. Men man får träna hemma i lugn och ro. Man blir utnyttjad tyvärr och blir ledsen.
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Vad sade kompisen när du tog upp det?
 
20230215_002116.jpg

Detta! Kanske TV sätt säga jag ska sova? :rofl:

Skämt åsido, alla discoverys kanaler ser ut så här och typ halva utbudet inklusive dom kanalerna jag vill se på :meh:
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Jag skulle kräva att hon löser problemet och fixar tillbaka rätt skydd, eller ett nytt likadant, jag förstår precis hur du känner dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp