Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste duscha idag men vet inte hur jag ska planera in det. Vill se Efter fem och Rapport. Eller bara Efter fem och hoppa över Rapport kl 18. Hmm. Kan fundera en stund.
Ja jag vet att man kan se på play men det är inte samma sak.
Det känns kallt i badrummet trots golvvärme. Får duscha varmare.
Läkarbesök i morgon. Nervös. Ny läkare igen (neuropsyk), de har inte fasta läkare till patienterna där. Störigt. Iofs träffar jag läkare där bara en gång/år så kanske inte spelar så stor roll.
 
Fattar inte, det är väl det som är utropspriset? Varför sätta ett lägre utropspris än vad man kan tänka sig sälja för? :confused:
För att folk tenderar att börja bjuda lägre och sedan gå upp, men om utropspriset är för högt så lägger de inte bud, även om de egentligen skulle lagt ett högre sistabud än reservationspriset egentligen.
 
Hoppas du kan säga ifrån iallafall så du får tillbaka ditt överdrag! När det är saker jag inte vill låna ut brukar jag säga att jag hellre sparkar mig själv på smalbenen om något händer än att sparka lånaren på smalbenen. Det brukar få de flesta att sluta tjata.
Du är inte alls överkänslig. Det där att man ska låna ut till höger och vänster och att man ska känna sig elak/småsint/dum/snål/känslig och liknande har vi fått inpräntat i oss sedan barnsben och det är fel. Det finns ingen anledning att låna ut något man inte vill låna ut vare sig man är tre eller 73. Det är en sådan där urbota korkad sak vissa lär sina barn som enbart och bara gör att de far illa. Jag skulle aldrig säga till ett barn att hen måste låna ut sina grejer. Det är bara elakt.
Ja jag vet ju det egentligen :sorry: Men det är SÅ svårt när man står där att säga "nej" 🙈 Tack för kloka ord ❤️
 
Stor mig på att jag missat att ena jobbets tid har blivit flyttat. Trodde jag skulle jobba kväll där imorgon men var visst dagtid.
Så det innebär att jag måste åka till andra jobbet extra tidigt först, 1,5mil åt fel håll så jag är där senast 7.30, förbereda där, då ingen annan kan själv,så dom kan göra det lilla jag skulle göra innan jag skulle ha åkt till "kvällsjobbet" och sen åka tillbaka och iväg till nästa jobb.

Skrev till ena kollega att jag missat att det var annan tid. Fick det fina svaret att hen ev inte heller kommer imorgon.😅 Ska bli spännande. Anledningen till att jag först skulle åkt dit är för att hjälpa till då dom inte kan helt själva. Brukar normalt sett försöka undvika dubelljobb på samma dag när jag kan. Spec när jag ska resa 2h...
 
En kollega som "har tänkt på en sak" ungefär en gång i veckan följt av en uppsats i mailform gällande vad vi skulle kunna göra inom mitt arbetsfält. Jag vet, dear, vi har haft resusbrist i 2,5 år som du vet och lagt arbetet på en minimumnivå. Vad vi skulle kunna göra med mer resurser kan jag skriva en bok om. Seså, tillbaks till ditt eget arbete.
 
En kollega som "har tänkt på en sak" ungefär en gång i veckan följt av en uppsats i mailform gällande vad vi skulle kunna göra inom mitt arbetsfält. Jag vet, dear, vi har haft resusbrist i 2,5 år som du vet och lagt arbetet på en minimumnivå. Vad vi skulle kunna göra med mer resurser kan jag skriva en bok om. Seså, tillbaks till ditt eget arbete.
Har en relativt ny kollega som är likadan, det kommer en massa bra ideér om hur det borde vara, och vad som borde finnas.
Vet inte hur många gånger vi fått svara, "jo, vi vet det, men att det är som det är beror på sparåtgärder, och det finns inga nya pengar i sikte, snarare tvärtom".
 
Har en relativt ny kollega som är likadan, det kommer en massa bra ideér om hur det borde vara, och vad som borde finnas.
Vet inte hur många gånger vi fått svara, "jo, vi vet det, men att det är som det är beror på sparåtgärder, och det finns inga nya pengar i sikte, snarare tvärtom".

Vissa verkar leva lite i en parallell verklighet. Jag älskar när folk kommer med bra idéer, men då ska man ju vara insatt i vilka resurser som finns och vad som är rimligt. Och framför allt, vilka diskussioner som redan förts. Idag fick jag ett förslag på nåt som vi pratat om sedan jag tillträdde den här tjänsten, men är både omfattande och väldigt komplext. Ett långsiktigt arbete som vi redan börjat med. "Du, jag har tänkt på en sak!" Jaha, sluta med det, tack.
 
Har en relativt ny kollega som är likadan, det kommer en massa bra ideér om hur det borde vara, och vad som borde finnas.
Vet inte hur många gånger vi fått svara, "jo, vi vet det, men att det är som det är beror på sparåtgärder, och det finns inga nya pengar i sikte, snarare tvärtom".
En sådan började för en tid sedan på mitt jobb. Hans första uppgift blev att hjälpa mig, och under den första timmen menade han bland annat att vi borde slänga en del av grejerna, de var i vägen (förpackningsmaterial), att han kan ringa sin kompis som kan tömma sopcontainern som var nästan full (vi har givetvis avtal om tömning), och att vi egentligen borde lägga ner produktionen eftersom allt kan produceras billigare i Polen...
Han jobbade inte kvar så värst många dagar.
 
En sådan började för en tid sedan på mitt jobb. Hans första uppgift blev att hjälpa mig, och under den första timmen menade han bland annat att vi borde slänga en del av grejerna, de var i vägen (förpackningsmaterial), att han kan ringa sin kompis som kan tömma sopcontainern som var nästan full (vi har givetvis avtal om tömning), och att vi egentligen borde lägga ner produktionen eftersom allt kan produceras billigare i Polen...
Han jobbade inte kvar så värst många dagar.
Det där gjorde min dag! Vilken tomte!
:rofl::rofl::rofl:
 
Stör mig på att jag fått absolut noll gjort hela dagen.
Påbörjat ett quiz som jag ska ha på jobbet imorgon, räknas det som jobb?

Funderat på att ärligt ge upp för dagen och ta mig en GT eller något.
Sitter även och vaktar telefonen som en hök om det dyker upp ett par röyksoppbiljetter, missade två när jag var på toa förut :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp