Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig inte, jag är satans jävla förbannad på den jävla inkompetenta psykiatrin som bara maler sönder mig.
Utreddes ju för ptsd för ca 3 år sen (typ) och psykologen kom fram till att jag har det. Det tog bara 16 år att komma fram till det.

Men ingen av de jävla inkompetenta idioterna där har bemödat sig att skriva in ptsd i diagnoslistan!! Så jag har inte ptsd ”på pappret”.
Eftersom diagnoslistan är dold för patienterna så fick jag veta det först när jag frågade vad jag har för diagnoser.

Om nån tycker att jag överreagerar och att vårdpersonalen ”säkert vill väl” och ”gör sitt bästa” så knysta inget om det.
Tack.

För ni vet inget om hur de betett/beter sig mot mig.
Hade jag inte behövt mediciner så hade jag avslutat kontakten med dem.
Herregud vad jag hatar psykiatrin nu!

På hemvägen var det förseningar i tunnelbanan pga ”olycka”.
Förmodligen någon som hoppat.
Jag är inte förvånad!
 
Idag när jag gick på trottoaren på väg hem så började jag plötsligt snubbla flera steg, hade ingen kontroll på fötterna och benen och blev jätterädd, fattade inget. Trodde jag fått stroke eller nåt.
Kollade ner och det var en hund!
Ägaren gick flera meter snett bakom mig och hade uppenbarligen inte koll på var hunden var. :mad:
 
Ja jag vet ju det egentligen :sorry: Men det är SÅ svårt när man står där att säga "nej" 🙈 Tack för kloka ord ❤️
Det är jättesvårt! Därför började jag använda den frasen. Det är lättare att säga något inövat när någon frågar än att komma på något i stunden. Andemeningen är ju att jag inte har råd att laga/köpa nytt och att jag därför inte vill låna ut. Endel vet man ju att de skulle ersätta fullt ut och be tusen gånger om ursäkt dessutom men med de allra allra flesta är det så att det inte finns pengar och/eller viljan (ibland finns såklart viljan men inte pengarna) att ersätta något de har haft sönder för då hade de redan ägt prylen själva utan de skyller på ditt och datt istället eller tycker att man överreagerar över den där repan som inte fanns där förut och då står man där ledsen och fattig. Jag skulle t ex inte låna ut min transport till någon som frågar eller i vissa fall kräver att de ska få låna den när alternativet är att betala hyra för den på macken. Jag tänker att tycker hen inte att det är värt att betala hyran för den på på macken så kommer hen definitivt inte att ersätta om hen trasar sönder något på mitt släp. Skulle det istället vara någon som jag vet har ett annat tänk och hen ringer i panik när hästen är trasig och hens släp tillfälligt inte går att använda och det inte finns tid att hämta släp på macken skulle jag aldrig säga nej. Har man inte råd att köpa det själv har man inte heller råd att låna. Så tänker jag om saker och ting. Jag lånar inte saker jag inte kan ersätta.
 
Att folk tycker Jonathan Unge är "charmig" när han beter sig som jag vet inte vad. Å andra sidan stör jag mig rejält på att folk tycker det finns en "charm" med Alexander Schulman och Sigge Eklund när de sitter och mobbar folk i sin podd heller. Nja...:meh:
 
Det är jättesvårt! Därför började jag använda den frasen. Det är lättare att säga något inövat när någon frågar än att komma på något i stunden. Andemeningen är ju att jag inte har råd att laga/köpa nytt och att jag därför inte vill låna ut. Endel vet man ju att de skulle ersätta fullt ut och be tusen gånger om ursäkt dessutom men med de allra allra flesta är det så att det inte finns pengar och/eller viljan (ibland finns såklart viljan men inte pengarna) att ersätta något de har haft sönder för då hade de redan ägt prylen själva utan de skyller på ditt och datt istället eller tycker att man överreagerar över den där repan som inte fanns där förut och då står man där ledsen och fattig. Jag skulle t ex inte låna ut min transport till någon som frågar eller i vissa fall kräver att de ska få låna den när alternativet är att betala hyra för den på macken. Jag tänker att tycker hen inte att det är värt att betala hyran för den på på macken så kommer hen definitivt inte att ersätta om hen trasar sönder något på mitt släp. Skulle det istället vara någon som jag vet har ett annat tänk och hen ringer i panik när hästen är trasig och hens släp tillfälligt inte går att använda och det inte finns tid att hämta släp på macken skulle jag aldrig säga nej. Har man inte råd att köpa det själv har man inte heller råd att låna. Så tänker jag om saker och ting. Jag lånar inte saker jag inte kan ersätta.
Precis så tänker jag också angående hästtransporten, jag har sparat för att kunna köpa den, vårdar den ömt och där har jag sagt från start att jag inte lånar ut den till nån.. Under perioden den var avställd för att jag renoverade bromsarna, kom det ändå fråga om att få låna! Det skulle visst inte spela nån roll att den var avställd för hen som ville köra, och att den var utan bromsar gjorde inget 🤷 Helt galet, där lyckades jag ändå hålla mig till ett bestämt nej. Kändes skönt, men också lite jobbigt efteråt faktiskt. Behöver öva mer!! :cautious: Men man blir rätt förundrad över hur folk tänker, jag har en tung transport men får ändå frågan om att låna från folk som bara har B-kort..
Ytterligare störning, för att återknyta till ämnet! :rolleyes:
 
Ska i eftermiddag hämta en tårta för 6-8 personer till ett kalas som säkert inte blir av 😑
För er som funderat på detta, här är tårtan 😁 Den var inte så stor som jag fick för mig, barnet får ta någon bit sen går det nog att frysa resten!

(Står förstås hans namn där men strök över det ❤️)

8B145020-2365-4D77-A0DD-A3E301E48E08.jpeg
 
Tänker nu hänga ut mig själv som "störig sak" pga skäms men kan gott få skämmas mer:sorry:
Råkade muttra något som var lite otrevligt idag på mataffären om en anställd när hon gjorde något som blev väldigt onödigt krångligt och inte alls hade behövt bli det om hon agerat mer logiskt (vänt sig till flera kunder istället för att fråga en och strunta i resten). Hon hörde nog inte för det otrevliga blev som svar till en annan men... fan.

Det är 100% ett symptom på att jag är less på att känna mig som ett problem som vanlig snäll kund i butiken och hon brukar inte direkt påverka situationen till det bättre så mest uppgivet men känner mig ändå som ett as.
 
Stör mig på min gaslightande kollega. Stör mig på att jag trots att jag vet att det är gaslighting ändå har en liten röst inom mig som ibland ploppar upp och får mig att tvivla. För kanske stämmer det som han säger? Kanske är det jag som är den omöjliga som inte vill förstå?
:rage:
Av vad jag sett här - FAT CHANS! Du har otur och har fått en dålig kollega, ta inte åt dig
 
För er som funderat på detta, här är tårtan 😁 Den var inte så stor som jag fick för mig, barnet får ta någon bit sen går det nog att frysa resten!

(Står förstås hans namn där men strök över det ❤️)

Visa bifogad fil 112798
Var aldrig orolig 6-8 bitar tårta borde en sexåring och en vuxen lätt klara av 😋 Tråkigt med inställt kalas dock -vi har (hittills..) fått ställa in sjuårigens kalas 4 ggr. Skam den som ger sig, kanske nästa helg!?
 
Var aldrig orolig 6-8 bitar tårta borde en sexåring och en vuxen lätt klara av 😋 Tråkigt med inställt kalas dock -vi har (hittills..) fått ställa in sjuårigens kalas 4 ggr. Skam den som ger sig, kanske nästa helg!?
Jag vill inte ha själv 😂

Ja, hopplöst att fylla i februari! Kanske blir om två veckor istället, har ju honom varannan vecka. Nu vill vissa fira honom och mig tillsammans men jag fyller inte förrän i slutet av mars så det känns lite långt bort :cautious:
 
Stör mig på Nordea, fick ett utbetalningskort på en summa pengar och jag ringde banken för att höra om jag kunde åka till ett bankkontor och sätta in pengarna istället för att posta dem. Jadå, inga problem. Jag åker dit, var inte så många nummer före men det tar en ofantlig tid! Det går definitivt inte på ackord, väntar i 45 minuter, ser ett äldre par som kom in efter mig gå förbi kön och snacka skit med en banktjänsteman och till slut blir det min tur.

Nej, de ska ha betalt för att sätta in mina pangar, på mitt konto, från en utbetalning gjord från deras bank! :rage: Jag blir såklart förbannad och tycker att jag hade ringt innan, suttit i 45 minuter och kommer försent till jobbet, hade jag vetat att jag skulle få betala hade skulle jag aldrig suttit och väntat utan hade kunnat posta det själv, samtidigt vill jag inte posta större summor utan få dem insatta direkt på mitt konto, vilket jag inte fick göra utan att betala extra. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 301
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp