Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar ångra mitt överilade beslut att plugga 150%. Inte för att den ena kursen är särskilt krävande, det som stör mig är nog delvis att om jag hade haft någon som helst studieteknik hade jag antagligen klarat det. Men min energi för pluggande och livet i stort sinar. Med de förutsättningarna är det kanske svårt nog att klara 100% egentligen. Samtidigt har jag den där rösten i huvudet som säger att jag borde klara av det, jag kan inte hoppa av nu när jag knappt försökt och knappt läst litteraturen osv osv.
 
Irriterar mig onödigt mycket på en gammal man i vår styrelse. Han kommer med de mest äckliga skämt.

Vi pratade t.x. om min granne som är 80+ med råge. Vi har haft mkt grannsamverkan i byn så jag sa glatt att jag varit ofta i hans kök. Inte i sängkammaren då säger skitgubben.

Idag diskuterade vi barnaktiviteter. Vi kan klippa i böcker skojar nån (vi har ett urgammalt bibliotek i huset) Varpå han replikerar att vi kan elda upp böcker, för det skapar uppmärksamhet. Jag tittade på honom och frågade om han verkligen menade att vi skulle ordna bokbål. Nä, säger han då. Vi kan elda bara en bok eller två.
Som aktiv socialdemokrat - är det förenligt med din ideologi att bränna böcker frågade jag. Men han bara fortsatte och trodde att han var jätterolig.
:rage::rage::rage:

Ja, jag vet att jag borde låta det rinna av men jag klarar inte rasismen och kvinnosynen han har. När han inte försöker vara rolig är han en tillgång, men i de här lägena vill jag mest bara gå hem.
 
Stör mig på att jag inte har en aning om vilken färg jag vill ha på håret.
Den kan jag relatera till. Det är därför jag ser ut som hej-kom-och-hjälp-mej i huvet. Ville ha bort det röda och har nu min naturliga färg mörkt råttfärgat, men det är ljusare mitt uppe på huvet och jag råkade bleka sönder topparna så jag har ljusa slingor. Och värst av allt är att folk kommer och säger att det är jättesnyggt O_o jag ser fruktansvärt blek och glåmig ut. Men vet inte vad jag vill ha för färg och jag vet inte om jag orkar hålla på och färga.
 
Stör mig på att det verkar vara fler som har upptäckt min nya favoritchoklad, då den är slut i alla butiker jag kollat i.
Eller, jag stör ju mig mest på att den är slut då, inte att andra har samma goda smak som jag :D
Blir jätteirriterad å dina vägnar ☹️ Vilken choklad är det?
 
0A7ED074-48ED-455F-998E-E9FA6BAA5ADF.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 303
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp