Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag kom hem så låg det en spindel på köksgolvet. Stor som en femkrona. Ena hunden vet att hon måste döda detta så jag ropade på henne och hon gjorde sitt jobb. Nu ligger den där, död. Min kropp är fortfarande övertygad om att den kan äta upp mig.
Hennes mor var bättre. Hon åt upp spindlarna också. Så himla praktiskt.


Sambon kommer inte hem förens vid 19. Tur att jag åt en rejäl lunch. För i köket vågar man ju inte vara.
 
Att det är så svårt att separera känslor och förnuft.

Jag har en drös saker att göra men jag sitter bara handlingsförlamad och tittar rakt fram. Har totalt kört två kärror ved och tvättat en tvätt.

Inget blir bättre av att bara sitta och grina. Det borde vara klart nu.
Du tanten! Det är inte klart på långa vägar. Man vet aldrig hur lång tid det tar. I går fulgrinade jag 3 år efter att min katt fick lämna. Baksidan med äkta kärlek. Var inte så hård mot dig själv! Stressa inte.💕
 
Jag stör mig på att vissa inte tänker längre än vad näsan räcker när de skaffar djur. "Det är så synd om mig, för ingen vill rasta mina fyra hundar när jag är på jobbet. Det är så svårt att få dagmatte till så många hundar. Dagis? Nä, det är för dyrt! Suck. Så synd om mig för att ingen vill hjälpa mig. Helst gratis." Eller typ "jag har skaffat en häst. Jag har ingen stallplats. Vill ha en stallplats som ligger mellan X och Y, nära busshållplats, för jag har varken körkort eller bil. Just det. Får inte kosta mer än max 1600 kr/månad."

Tillägg; normal stallhyra här är minst 4000 kr/månad. De flesta är ännu dyrare.
Inte bara när det gäller djur, jag har en (före detta) bekant som beter sig så med allt i livet. Så synd om henne då hon inte äger varken det ena eller det andra, kan någon skänka henne en tv eller en ny vinterjacka? Kan någon skjutsa henne eller hennes barn? Köra hennes paket några tiotals mil för det är så dyrt att be posten sköta det? Byta vinterdäck på bilen? Bjuda henne på middag för hon bara orkar inte laga mat just i dag? Allt givetvis gratis och utan gentjänster.
Kanske inte konstigt att hon är f.d. bekant. :meh:
 
Inte bara när det gäller djur, jag har en (före detta) bekant som beter sig så med allt i livet. Så synd om henne då hon inte äger varken det ena eller det andra, kan någon skänka henne en tv eller en ny vinterjacka? Kan någon skjutsa henne eller hennes barn? Köra hennes paket några tiotals mil för det är så dyrt att be posten sköta det? Byta vinterdäck på bilen? Bjuda henne på middag för hon bara orkar inte laga mat just i dag? Allt givetvis gratis och utan gentjänster.
Kanske inte konstigt att hon är f.d. bekant. :meh:
Oh ja. Jag vet några som kombinerar dålig planering kring att skaffa djur med sådant du beskriver. För hur ska djuret komma hem efter inköp, liksom? Det måste ju någon annan lösa! Vet en som tycker synd om sig själv och tigger gratis grejer, som hen sen säljer och därefter gnäller på att hen inte har någon sådan grej och frågar om någon kan skänka... 🤪
 
Att det är så svårt att separera känslor och förnuft.

Jag har en drös saker att göra men jag sitter bara handlingsförlamad och tittar rakt fram. Har totalt kört två kärror ved och tvättat en tvätt.

Inget blir bättre av att bara sitta och grina. Det borde vara klart nu.
@tanten, ibland blir allt faktiskt bättre av att bara sitta och grina. Tro mig.
Det kommer en ny dag i morgon, en ny chans att få saker gjorda. :heart
 
Vi får inte ha tuggummi eller halstabletter när vi jobbar
Tuggummi kan jag väl förstå men halstabletter eller sugtabletter :confused:
Det är hemskt torr luft på jobbet så munnen känns som en öken många blir rossliga i halsen jag blir dessutom hemskt täppt i näsan och är det bättre att någon med rethosta går och hostar och hostar när en halstablett kan lindra :down:
Störigt faktiskt
 
När jag kom hem så låg det en spindel på köksgolvet. Stor som en femkrona. Ena hunden vet att hon måste döda detta så jag ropade på henne och hon gjorde sitt jobb. Nu ligger den där, död. Min kropp är fortfarande övertygad om att den kan äta upp mig.
Hennes mor var bättre. Hon åt upp spindlarna också. Så himla praktiskt.


Sambon kommer inte hem förens vid 19. Tur att jag åt en rejäl lunch. För i köket vågar man ju inte vara.
Dottern brukar ordna med spindlar i klassen eller på släktkalas så de inte äter upp spindelrädda.. i klassen blir det luv på de spindelrädda att hon går i närheten av dem killarna att hon förstör för dem. Hemma har spindlar haft fredad zon fram till november 21 när två kissar flyttade in. De tar allt som rör sig.
 
Riktigt grinig nu.
1) Min matleverans var fem timmar sen och företaget hörde inte av sig och gick heller inte att få kontakt med. De hade en idiotisk chatbot som sa att min information fanns i i länken i det sms jag fått. Den länken var död... #§%7??!#

2) Försöker leva lite mer hållbart genom att köpa begagnat där det går. Men trots närhet till storstad och rätt breda kravspecar så hittar jag inte någon som säljer de grejer jag letar efter. Inte ens när jag letar längre bort - jo, i Skåne fanns viss en av grejerna (60-65 mil härifrån). Jag har letat i över en månad så nu ger jag upp och köper nytt.

2b) Varför kan inte second hand-butiker ha sitt sortiment sökbart på sina hemsidor. De har bara "ett urval" men välkommen dit och gå runt och leta. Nej tack, jag har inte riktigt den tiden att slösa bort.
 
Jag tänkte laga blomkåls-broccolisoppa, och letade igenom mitt kylskåp i jakt på blomkålen. Var kunde den egentligen gömma sig, den låg ju här igår? :mad:
Då kom jag på att jag åt ugnsrostad blomkål i går, vilket gav en logisk förklaring på att blomkålen inte fanns mer... :cool:

Jaja, det blev soppa med lite andra grönsaker i stället :)
 
Är ungar här i byn som roar sig med att springa och knacka eller ringa på hos folk, äldre framförallt, mitt i nätterna. Mina föräldrar har kamera på dörren så de finns på film, tyvärr har de dragit upp jackan och dragit ner luvan så bara ögonen syns, så vi har inte lyckats identifiera dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 305
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp