Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folks jäkla resonemang. Artikel på fb om familj som bor på landet och väljer att cykla med barnen till bussen istället för att ha två bilar. Random personer i kommentarsfältet: "Cykla i minus 25, 30c 3 mil enkel väg till jobbet och affärer och sen hem igen så kan hon börja snacka" eller "Skulle vara kul att se hur hon gjorde med cyklandet om hon bodde i en by i Norrbotten skulle bli rätt tungtrampat och kallt då". HUUUUR är det relevant?? De bor där de bor och har 7 km till bussen. Ingen bryr sig om du har 2,5 mil till förskolan med 2+1 väg eller hur det gått om det var 3 meter snö. Ingenstans står det att hon anser att ALLA ska cykla, bara att det funkar på för dem.
 
Folks jäkla resonemang. Artikel på fb om familj som bor på landet och väljer att cykla med barnen till bussen istället för att ha två bilar. Random personer i kommentarsfältet: "Cykla i minus 25, 30c 3 mil enkel väg till jobbet och affärer och sen hem igen så kan hon börja snacka" eller "Skulle vara kul att se hur hon gjorde med cyklandet om hon bodde i en by i Norrbotten skulle bli rätt tungtrampat och kallt då". HUUUUR är det relevant?? De bor där de bor och har 7 km till bussen. Ingen bryr sig om du har 2,5 mil till förskolan med 2+1 väg eller hur det gått om det var 3 meter snö. Ingenstans står det att hon anser att ALLA ska cykla, bara att det funkar på för dem.

Jag håller med dig. Men många artiklar av den typen blir alldeles för klämkäcka. Men det har ju med journalisten att göra och inte familjen.
 
Att jag var så korkad att jag bestämde mig för att köpa en säck jord på Harbros när jag ändå gick förbi igår - och bestämde mig för att det var en bra idé att bära hem den på axeln. 35 liter jord. Två kilometer. Alltså, jag visste att jag skulle ha ont idag, men det här är ju larvigt! :arghh:😂 Jag är inte tjugofem längre.
Låter precis som en idé jag skulle ha kunnat få! :angel: :p

Beklagar!
Men nu har du jord. 🌱 💚
 
En annan av mina kollegor som är så sjukt jävla otrevlig. Jag tror inte att hon kan bättre pga bristande förmåga.
Men att svara på ett mail med
"gör det själv det är ju din uppgift"
Saken jag bad om var i direkt anslutning till någonting hon skulle utföra, lite enklare om hon höll i hela kedjan men icke.
 
En annan av mina kollegor som är så sjukt jävla otrevlig. Jag tror inte att hon kan bättre pga bristande förmåga.
Men att svara på ett mail med
"gör det själv det är ju din uppgift"
Saken jag bad om var i direkt anslutning till någonting hon skulle utföra, lite enklare om hon höll i hela kedjan men icke.
Låter som personen i föreningen som äger vår lokal.

Jag frågar -Har ni maskinskadeförsäkring för värmesystemet i er fastighetsförsäkring.
Svaret;: underhåll är inte en försäkringsfråga.
Jag vidhåller:: detta är en maskinskada, inget underhåll. HAR ni maskinskada i försäkringen?
Svar: total radiotystnad.

Värmesystemet hör till fastigheten och skador ska betalas av ägare, De säger att de inte har några pengar. Det har inte vi heller - ska det vara ett argument för att inte sköta sin fastighet??

Suck detta har varit fredligt och vi har varit väldigt överens. Nu kör vi huvudet i en betongvägg.

Jag oooooorkar inte :arghh:
 
Haha sådär är min mamma. Kan messa henne typ "vill du hämta barnet på onsdag eller fredag?" Och hon svarar "jo det går bra". 🙃
Just det där kan ju vara ett missförstånd. Att hon tänker att hon kan båda dagarna så du kan välja en om du har behov att få hämtning en av dagarna. Beroende på kontext kanske.
 
Att jag ska behöva sätta mej vid en dator för att kunna lägga till nytt BG-nummer när jag ska betala på via telefonen. Kommer inte ihåg heller hur man gjorde för att slippa det. Så irriterande att det inte hänger med när man byter telefon.
 
Att jag ska behöva sätta mej vid en dator för att kunna lägga till nytt BG-nummer när jag ska betala på via telefonen. Kommer inte ihåg heller hur man gjorde för att slippa det. Så irriterande att det inte hänger med när man byter telefon.
Skriv in bg-numret på betalningssidan, klicka på hämta betalningsmottagare, klicka på spara mottagare, fyll i resten och signera betalningen. Nu är bg-numret och mottagaren sparad.
Eller är det nån app du betalar i?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 140
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 309
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp