Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ungar här i byn som roar sig med att springa och knacka eller ringa på hos folk, äldre framförallt, mitt i nätterna. Mina föräldrar har kamera på dörren så de finns på film, tyvärr har de dragit upp jackan och dragit ner luvan så bara ögonen syns, så vi har inte lyckats identifiera dem.
Kan inte föräldrar få se filmen å kolla om dom känner igen kläderna?
 
Att jag var så korkad att jag bestämde mig för att köpa en säck jord på Harbros när jag ändå gick förbi igår - och bestämde mig för att det var en bra idé att bära hem den på axeln. 35 liter jord. Två kilometer. Alltså, jag visste att jag skulle ha ont idag, men det här är ju larvigt! :arghh:😂 Jag är inte tjugofem längre.
 
Vad betyder det? Jag tänker ju att jag kan ganska mycket norrländska faktiskt, men kunde inte bena ut den här.
Oj, visste inte ens att det var norrländska, har alltid trott att det var vanlig svenska.
Att vara ofärdig betyder att man har ont nånstans, är stel, har sträckt sig, legat konstigt eller får för sig att bära hem 35 liter jord på axeln i 2 km så man fått värk. Typ. 😄
 
Stör mig lite på en kollega. Personen hade fått en extern önskan om att delta på ett möte, men i stället för att lösa det innan personen är frånvarande, kastade den in mig i ett mailsvar utan att stämma av om det var ok för mig.
Så nu har jag fått frågan från den externa parten. Mest stör jag mig på att kollegan valde den lätta vägen ut och lassade över det på mig, utan någon till synes ansats att lösa det själv :meh:
 
Att jag ska åka till Kiel (i jobbet, glad för det) och det verkar som att jag måste åka två dagar innan jag behöver vara där. Värdelöst! Det är ju inte ens så långt bort liksom, hade inte en tanke på att det kunde bli ett problem. Jag bli också osäker på om resebyrån som jobbet har avtal med har kollat upp alla alternativ (vill ju inte flyga), men har inte riktigt ork att leta igenom alla alternativ själv.
 
Personer som vägrar använda swish eller andra "moderniteter" bara för... Att. Har en kollega som råvägrar smartphone = vi måste använda kontanter när hon köper saker eller så får vi kontanter av henne och vän till mig har bott här i 1.5 år men totalvägrar svenskt bankkonto, telefonnummer, ansöka om personnummer.... Gah, börja arbeta MED systemet istället för MOT det :banghead:
 
Personer som vägrar använda swish eller andra "moderniteter" bara för... Att. Har en kollega som råvägrar smartphone = vi måste använda kontanter när hon köper saker eller så får vi kontanter av henne och vän till mig har bott här i 1.5 år men totalvägrar svenskt bankkonto, telefonnummer, ansöka om personnummer.... Gah, börja arbeta MED systemet istället för MOT det :banghead:
Hur klarar man sig ens i vardagen utan svenskt personnummer, bankkonto, telefonnummer?
Om hen jobbar och får lön, har skatterverket inte någon åsikt om det hela, måste väl ha personnummer för att kunna skatta?
 
Hur klarar man sig ens i vardagen utan svenskt personnummer, bankkonto, telefonnummer?
Om hen jobbar och får lön, har skatterverket inte någon åsikt om det hela, måste väl ha personnummer för att kunna skatta?
Ingen aning. Han är här på student-visum så jag vet inte hur det fungerar med skatt. Det som stör mig mest är att han planerar att stanna, har varit här i 1.5 år redan men vägrar fixa saker...
 
Stör mig på en gammal kollega som köpt en engelsk bulldog. Visst, den är supergullig och hon är sååå glad att äääntligen ha fått hem deras efterlängtade lilla skatt, men... Om man nu längtat och väntat, har man inte vid ett enda tillfälle snubblat över faktumet att det är en sjuk ras (just deras valp har typ noll blåshål, och hudvecket över nosen står ut mer än själva nosen)?

Har nått en punkt där jag mest blir illa till mods av de mest extrema brakycefala raserna och inte kan se det gulliga, alls.

(Obs! Vet att det finns brakycefala hundar som mår bra och lever värdiga liv, så "inte alla brakycefala hundar" osv.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 305
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp