Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den konstiga kollegan rockar loss idag igen
Jag: kan du vara snäll och göra en varumottagnkng på PO-xxxx för en av teknikerna behöver grejerna?
Kollega: Han har tagit delarna redan. Jag registrerar det sen, hade annat som gick före.
Jag: ja vad bra, bara det kommer i ordning sen så. Hade du vetat att dwt var akut och till specifik kund hade du kunnat prioritera annorlunda men det var tyvärr missat på beställningen
Kollega: Nej, jag prioriterade rätt
Jag: Ja du prioriterade rätt med den infon du hade. Hade du vetat att det skulle till kundcase hade du gjort varumottagningen igår när grejerna kom. Det är viktigt att varumottagning göra direkt när delar kommer om de är markerade att de ska till kund eftersom vi ofta väntar på delar för att kunna göra insatser hos kunderna.
Kollega: Jag är så nöjd med hur jag prioriterar ska Du veta.

Alltså :banghead::banghead::banghead:
Jag vet inte hur många gånger vi har förklarat att det allra viktigaste är att prioritera enstaka delar som kommer för de är typ alltid till service och de ska levereras in samma dag de kommer, i faller ovan kom de flera timmar innan dan var slut. Leveranserna till lagret är aldrig akut.
 
Hade för typ första gången bråttom hem efter jobbet. Skulle bara skriva ut prov till imorgon och sen åka. Plötsligt händer allt. Det tog en och en halv timme från att jag öppnat provdokumentet tills jag tryckte på skriv ut knappen, provet var klart innan jag öppnade det.
 
Är arg på mig själv. Trodde att jag hade 15% självrisk på katternas försäkring. Den visade sig vara 25%. Och om nu Lina har TR så är jag fast vid att betala 25% självrisk. Men byter till 15% rörlig självrisk till Toni idag i alla fall.
 
Vädret.

Minusgrader och snö, snöfall flera dagar.
Jag vill inte! Det innebär bara att isfläckarna döljs av snö och det blir smått livsfarligt att röra sig ute. Inte plus förrän på måndag och då bara dagtid.

Hallå vädret - samarbeta lite nu va!
 
Vädret.

Minusgrader och snö, snöfall flera dagar.
Jag vill inte! Det innebär bara att isfläckarna döljs av snö och det blir smått livsfarligt att röra sig ute. Inte plus förrän på måndag och då bara dagtid.

Hallå vädret - samarbeta lite nu va!
Håller med! Dock är det bart och torrt nu så när snön kommer så är det inte halt under.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 144
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 310
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp