Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
När människor inte hävdar sina egna behov utan lägger saken i andras händer. Säg vad som blir bäst för dig så att jag kan ta ställning till det, istället för att halvprata om att det kanske inte fungerar med x eller y. Jag kan inte automatiskt veta vad du behöver eller var dina gränser går.
 
Men va f...
Det står en liten buss från regiontrafiken och totalblockerar min infart. Det är flera hundra meter åt bägge hållen som han (ja han) kunnat stanna på. Fick honom att åtminstone slå på varningsblinkers.

Frågade om han inte kunde rulla fram några meter så jag kommer ut. Nej det tordes han inte. "Den bara stannade. Ingen fara det kommer en bärgare".

Nja?? När?
Det har varit gott om stora olyckor på riksvägen som nog har prio. Till skillnad från en liten länsväg där han bara blockerar ett körfält och mig.
Morr
 
Men va f...
Det står en liten buss från regiontrafiken och totalblockerar min infart. Det är flera hundra meter åt bägge hållen som han (ja han) kunnat stanna på. Fick honom att åtminstone slå på varningsblinkers.

Frågade om han inte kunde rulla fram några meter så jag kommer ut. Nej det tordes han inte. "Den bara stannade. Ingen fara det kommer en bärgare".

Nja?? När?
Det har varit gott om stora olyckor på riksvägen som nog har prio. Till skillnad från en liten länsväg där han bara blockerar ett körfält och mig.
Morr
För några veckor sedan hade någon snubbe parkerat sin kombi tvärs framför garageporten till lägenhetshusets gemensamma garage. Ingen kunde komma in eller ut. Grannarna som skulle iväg och hade tid att passa var sjukt sura, jag blev väl mest irriterad för att jag behövde leta parkering och sedan ställa bilen på gatan och betala dyr gatuparkering.
Det tog ett tag men jag lyckades till slut få tag på ägaren till bilen som kom och flyttade på den.
 
Att folk tycker Jonathan Unge är "charmig" när han beter sig som jag vet inte vad. Å andra sidan stör jag mig rejält på att folk tycker det finns en "charm" med Alexander Schulman och Sigge Eklund när de sitter och mobbar folk i sin podd heller. Nja...:meh:

Vad har han gjort? Jag älskar honom men har missat att han beter sig dåligt.

Systrarna Elfstrand. Har inte hittat någon annan hästpodd jag gillar heller :(

Har du provat lyssna på Hur svårt kan det vara? med Lina Dolk? Det är lite olika nivå på avsnitten men de senaste har varit riktigt bra.
 
Att vi tydligen bara ska ha två prov i en hel kurs. Vilket innebär att väldigt mycket hänger på just de två provtillfällena. Jag fattar att lärare inte kan trolla fram prov hur som helst. Men två prov på en hel gymnasiekurs som sträcker sig över ett helt läsår?

Detta innebär att vi kommer ha prov på kapitel 1-6 på prov ett och kapitel 7-12 på prov två. Det är med andra ord ganska mycket som kommer testas på varje prov. Kursen började i augusti och hittills har vi haft ett läxförhör så det känns inte som att en del prov kan ersättas av läxförhör heller 😅

Har pratat med några som läste kursen förra året och de hade tre prov i hela kursen. De gav som feedback/önskade att proven skulle delas upp i mindre prov så att det inte skulle vara så mycket vid varje prov. Men det gick ju snarare åt andra hållet 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 147
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 891
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 310
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp